triple-a Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Kjøpte meg en dell xps 15 for et knapt år siden og er godt fornøyd. Eneste er at jeg til tider opplever tilfeldig lagg i bilde og lyd. Det varer ikke mer enn maks to sekunder. Lyden blir helt forvrengt og pcen høres ut som om den skal transforme lol. Viften bråker også veldig idet det skjer, for å så gå tilbake igjen til normalt tempo etterpå. Hender også at programmer jeg har åpne ikke svarer og jeg blir sittende å vente. Virker som om pcen har "gode" og "dårlige" dager. Problemet oppstår oftere og mer regelmessig hvis jeg for eksempel laster ned eller kjører virus scan i bakgrunnen. Jeg er nøye på å oppdatere drivere og bruker pcen kun til gaming og surfer bare på legitte sider. Ganske sikker på at det ikke er et virus med andre ord. Tenkt å snakke med dell men prøver her først. Endret 20. mai 2012 av triple-a Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Problemet oppstår oftere og mer regelmessig hvis jeg for eksempel laster ned eller kjører virus scan i bakgrunnen. Og her har du årsaken. Hvor store er disse filmene du kjører? Er det HD filmer, ca 4GB+ så krever de mye av maskinen å kjøre. Forsøk å øke "Priority" av spilleren du bruker. Endret 20. mai 2012 av AvidGamer Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Høres mest ut som harddisken ikke klarer å henge med, slik at maskinen må vente på at data skrives til/fra disken. Beste måten å bli kvitt det problemet er å bytte disken med en SSD, men det koster en del. Alternativt kan man reinstallere windows og se om det hjelper, så blir man kanskje kvitt en "bakgrunnsrusk" som gjør at disken jobber unødvendig mye. Edit: er disken i maskinen fra WD kan det hjelpe å skru av strømsparingen på disken med quietHDD http://sites.google.com/site/quiethdd/ Last ned, installer og velg "disable HDD APM". Du kan også se om AAM er stilt inn veldig lavt, still denne opp på mest ytelse også kan gi bedre diskytelse. Endret 20. mai 2012 av OC-Freak Lenke til kommentar
triple-a Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Men hakkingen skjer også uavhengig om jeg kjører en prosess i bakgrunnen, bare ikke så regelmessig. Lenke til kommentar
triple-a Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Høres mest ut som harddisken ikke klarer å henge med, slik at maskinen må vente på at data skrives til/fra disken. Beste måten å bli kvitt det problemet er å bytte disken med en SSD, men det koster en del. Alternativt kan man reinstallere windows og se om det hjelper, så blir man kanskje kvitt en "bakgrunnsrusk" som gjør at disken jobber unødvendig mye. Edit: er disken i maskinen fra WD kan det hjelpe å skru av strømsparingen på disken med quietHDD http://sites.google.com/site/quiethdd/ Last ned, installer og velg "disable HDD APM". Du kan også se om AAM er stilt inn veldig lavt, still denne opp på mest ytelse også kan gi bedre diskytelse. Tror du absolutt er inne på noe her. Har lastet ned quiet hdd no og har valgt de instillingene du anbefalte. Jeg får se over tid om det har fungert eller ikke! takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå