Bender Rodriguez Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Drevet med video i flere år, siden jeg var 12/13 år gammel nå. Kan en del og har vært igjennom passe mange kameraer, nå beveger jeg meg fra HDV til digitalt "tapeless media" Jeg står i krysslinjen mellom digitalt speilrefleks og reint videokamera. Jeg lener meg mot speilrefleks, har dere noen motargumenter? Prisklassen min er fra 5000 til rundt 10 000. Lenke til kommentar
Fytterakkern Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 I den prisklassen tror jeg det er best å gå for et videokamera. Video på DSLR kan for bli meget dyrt med innkjøp av av et nyere DSLR som er god på video og alt tilbehøret rundt for bruk til video. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Vel, jeg har et Canon 600D som jeg bruker til video, og kvaliteten er helt nydelig. Det finnes minuser, men for min bruk funker speilrefleks strålende. Skal du inn i live-produksjon eller eksterne opptak kan du derimot få problemer. 1. Skaff deg ekstern mikrofon/lydopptaker, men det regner jeg med du har allerede om du har holdt på i flere år 2. Invester i et godt objektiv, gjerne fastobjektiv. Fastobjektiv gir deg mer lys, og zooming mens du filmer blir sjelden bra uansett. Gå i butikken, eller enda bedre, til en venn eller et familiemedlem, og prøv kameraene i det virkelige liv. Kun slik finner du ut hva som funker for deg 1 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Har drevet en del med foto og video selv (mest foto i det siste par årene). Tidligere har jeg bare brukt dedikerte videokameraer, men etter at foreldrene mine skaffet seg et stk Canon 7D med EF 24-105mm f/4 L linse har jeg blitt overbevist. Den leverer suveren kvalitet. Med ordentlig lyssetting (krav uansett hva du filmer med), en ekstern mikrofon og et stort, kjapt minnekort er du i boks. Ligger massevis av kort-filmer på youtube som er filmet med DSLR, og der kan man se mulighetene med det. Det viktigste ligger uansett i planleggingen. 1 Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 å man fortsatt bruke bærerigger sammen med dslr når man filmer på "frihånd"? Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Hva med MFT? Bedre videomuligheter der enn på DSLR. Skal du absolutt gå for D-SLR bør du se på Sony Alpha sine modeller, men Panasonic LUMIX G modeller er enda bedre for både video og foto. Spesielt er GH-modellen å anbefale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå