Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kontorstol som er laget for å vare?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Tittelen sier vel ganske mye, jeg er en mann på 110 kg som sitter mye i kontorstolen her hjemme. Har sittet i stykker en del stoler:

- Usannsynlig mye knirking

- Slitasje som gjør de slarkete

- Nedsittede puter

- Knekte armlener

 

Det blir mye sitting da jeg både gjøre skolearbeid og gaming osv på samme plassen, kan fort bli 10 timer ila en dag. Har tidligere kjøpt stoler fra Skeidar/Ikea som holder et års tid før de blir værre og værre. Ønsker nå heller å betale det ekstra de kreves for å få en stol som er god å sitte i, og som er laget for å tåle meg og mitt bruk i flere år.

 

På jobben så har vi Kinnarps (usikker på modell), men de har tålt hardt bruk i flere år. Er det opp i den prisklassen jeg må før jeg får det jeg er ute etter? :) Er det andre merker som har samme kvalitet, men som er lettere å få tak i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kinnarps o.l. følger mange forskjellige standarder pga. de er ment for kontorbruk så de vil naturligvis vare mye lengre enn noe som er ment for privatmarkedet. Prisen reflekterer dog kvaliteten til de grader, er ikke akkurat billig hvis du vil ha med armlenere, nakkelener og litt slikt. Har selv Kinnarps Plus[8] med alt tilleggsutstyr på jobben og den er herlig å sitte på og virker så god som ny selv om de er i alle fall et par år såvidt jeg veit. Det er mulig å kjøpe Kinnarps privat, men du må selv kontakte en butikk og gjøre det hos de som en spesialbestilling.

 

Har du midlene så ville jeg absolutt investert i en slik kvalitetskontorstol. Selv er jeg student og må nok nøye meg med min skinnstol fra Jysk som jeg ikke kan justere armlenerne på engang :(

Forresten så er det mulig å finne litt reviews og slik av dyre kontorstoler, spesielt de fra store produsenter som Kinnarps. Kanskje ikke på norsk, men still. Kan være en idé å Google litt :)

Lenke til kommentar

Tja, er jo student selv, så har heller ikke midlene. Hadde håpet det kunne være noe magisk mye billige og magisk mye bedre.

 

Da blir det vel å følge med på finn og se om det dukker opp noe i nærheten, og eventuelt sette til side litt penger. Det eller stjele fra jobben da, men noe sier meg at de merker det om en stol forsvinner...

 

Noe sted jeg kan finne ut pris uten å plage butikker til å finne frem dette uten at jeg er villig til å bestille? :)

Lenke til kommentar

Kan nok være mulig å gjøre er røverkjøp av et firma som har gått konkurs og slikt tenker jeg, evt. kjøpe fra andre privatpersoner via finn.no o.l.

 

Er jo ikke noe problem å plage butikkene? Jeg har sendt Kinnarps et par mail for å spørre litt om hvordan det er med kjøp av stoler fra de selv uten at jeg har tenkt å faktisk kjøpe noe. Blir litt dyrt for meg, men kanskje i fremtiden. Det må de tåle! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...