Spudgun Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Hei. Har akkurat installert nytt system i en corsair 500R. Var litt for kjapp på slutten når jeg kobla i viftene som får strøm via en 4pins molex(hun kontakt) jeg koblet dette i en 3pins molex han som egentlig viste seg å være en pci-e converter. Det endte med at plastikken rundt kabelen smelta og det begynte å ryke litt, tok vel ca. 2sek før jeg fikk slått av strømen. spørsmålet er kan jeg nå fortsatt bruke denne kabelen? den fungerer fint i en vanlig 4pins molex uten at det er noe varmgang i selve kabelen men den er helt åpen enkelte steder helt inn til kobberet. Takk på forhånd for hjelp Lenke til kommentar
Spudgun Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Kan jeg evt. tape rundt kabelen med elektrikertape? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Kan jeg evt. tape rundt kabelen med elektrikertape? Om du får sørget for å isolere ordentlig så kan det gå greit, men personlig hadde jeg også sjekket vifta for å se om noen skader kan ha oppstått der. I verste fall kan det ta fyr senere. Lenke til kommentar
Spudgun Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 ser ikke ut til å være noe skader på vifta, var kjapp å slå , kabelen var heller ikke i nærheten av noe annet så den er kun litt smeltet på enkelte steder Lenke til kommentar
Spudgun Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Er det noe spesielt jeg bør bruke for å isolere kabelen? fungerer vanlig tape eller må jeg bruke elektrikertape? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå