1245112654122755325882462 Skrevet 24. mai 2012 Del Skrevet 24. mai 2012 Du finner informasjon på google -> copy paste -> lever -> en lat lærer gidder ikke å google, bare godkjenner alt. Plagiat, Priim, Plagiat. Sist eg hørte om Plagiat var i samband med at Patos påkalte Menneske tjuveri oO Tar Zarac sin side i den diskusjonen her. PC-er på skolen blir brukt til drit, facebook, google, rett og slett dritt, til og med en med lese og skrivevansker kan si noe sånt. Du finner informasjon på google -> copy paste -> lever -> en lat lærer gidder ikke å google, bare godkjenner alt. Kva sitter du igjen med? en bra karakter .. ok, kva har du lært? nada. Einaste argumentet eg kan forstå, er at i arbeidslivet har du dei hjelpemidler du ønsker, og derfor burde en ha det i lærefasen også. MEN, du trenger grunnforståelsen for ting, det er det einaste du får på skolen, en grunnforståelse. Its learning har plagiatkontroll, du kan ikke kopiere fra noen andre (inkl elever) eller google.. Joda, husker vi brukte its learning vi også, var jo kjempe vrient system og gå rundt Lenke til kommentar
SLi Skrevet 25. mai 2012 Del Skrevet 25. mai 2012 Priim, lærerne kan de fleste metodene elevene bruker, som f.eks å bruke noen "usynlige" bokstaver isteden for mellomrom. Det funker ikke lenger. Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Copy paste er ikke smart, plagiatkontrollen funker. Har selv blitt tatt i den, men kun når jeg har tatt med utdrag av tekster og læreren har ikke orket å se at det er det som er plagiert. Pro tip, oversett engelske artikler til Norsk. På den måten blir du aldri tatt i plagiat. Lenke til kommentar
Stalthy Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 Copy paste er ikke smart, plagiatkontrollen funker. Har selv blitt tatt i den, men kun når jeg har tatt med utdrag av tekster og læreren har ikke orket å se at det er det som er plagiert. Pro tip, oversett engelske artikler til Norsk. På den måten blir du aldri tatt i plagiat. Pro tip og pro tip, dette er da helt lovlig, du har bare fått "inspirasjon" ifra teksten (ettersom du må oversette, og sikkert forandre språket litt). Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 26. mai 2012 Del Skrevet 26. mai 2012 (endret) Dersom man er opptatt av å avsløre plagiat, burde man i hvert fall ikke nekte elevene å skrive på data. Mye bedre om de leverer elektroniske filer (Word-dokumenter, OpenOffice-dokumenter eller PDF), for de kan jo scannes elektronisk for å avdekke slikt. Dersom eleven printer plagiatoppgaven og leverer den på papir, er det ikke lett å avsløre den. Endret 26. mai 2012 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå