Gå til innhold

Ute etter kraftig spill-PC til 11.000 kroner

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har endelig fått en skikkelig lønning, og er derfor på utkikk etter en ny spill-PC. Jeg har funnet en som virker spennende, men min kunnskap innenfor hardware er mer eller mindre ikke-eksisterende.

Dette er en PC jeg har funnet på Komplett, men jeg har endret på noen av komponentene. Jeg er dog ikke sikker på om disse passer sammen, og det er vel det største problemet jeg har.

Det er også veldig viktig for meg at maskinen kan spille det nyeste av spill på høy grafikk. Spesielt Battlefield 3 hadde vært kult på høyeste, men det viktigste for meg er at jeg ikke trenger å oppgradere med det aller første.

Komponentene:

CyberLink DVD Suite 7, 6Channel, OEM CD

QPAD FH Komplett L.E.

Cooler Master CM 690 II Lite Midi Tower

Silver Power SP-S650 650W PSU

Intel® Core i5-2500K Processor

MSI B75MA-P45, Socket-1155

Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9

Gainward GeForce GTX 560Ti 2GB PhysX

OCZ SSD Agility 3 Series 2.5" 120GB

Seagate Barracuda® 1TB

Lite-On DVD±RW Writer IHAS124-19

Creative A40

ASUS PCE-N15 11n PCI-E Adapter

MS COA Label Windows Pro 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 EN 64bit

MS ROYALTY Win Pro 7 Nordic

Og her er originalpakken. Med komponentene jeg har valgt blir prisen på 10.700 kroner. Det er akseptabelt for lommeboken. Jeg har litt frihet når det kommer til prisen, men det er en fordel for min del om den holdes under 12.000.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en her som også passer til din prisklasse denne er fra dustinhome som har grei kundeservice, http://www.dustinhome.no/product/5010622131/dustin-pc-enthusiast-xi60/#intcmp=searchProvider_dacsa

den holder til dine spill men om du har 1000 kr til ville jeg valgt denne http://www.dustinhome.no/product/5010637674/dustin-pc-enthusiast-xi70/#intcmp=searchProvider_dacsa her ser det ut som om du får det du betaler for men sorry ja den er litt for dyr. positive med den er at det er 670x som grafikk kort og kanskje litt overdimmensjonert prosessor 3770k

Lenke til kommentar

mye av problemet med sånne ferdigbygde PCer du kan konfigurere selv er at de velger ut helt merkelige alternativer på for eksempel skjermkort. I det oppsettet du linket til prøver de å pushe GTX 560 ti og GTX 570. To kort som er på vei ut, 670 har allerede kommet og 660 er ikke mange månedene unna. De er ikke god value nå. Samtidig så er de helt bevisst på å ikke la deg velge komponenter på tilbud. De prøver kynisk å lure mest mulig penger ut av de som ikke er helt villige til å sette seg inn i "the basics".

Her det jeg ville ha kjøpt på komplett nå med de tilbudene de kjører, betydelig kraftigere enn ditt opprinnelige oppsett (har ikke tatt med software):

http://www.komplett....56-9418BDAE4E67

Hvis en er helt grønn, så regn en kveld på å sette en PC sammen for første gang. Det er ikke noe hokus pokus, med unntak av de LED-lysene for HDD, power etc, så er det strengt tatt fysisk umulig å koble noe feil uten at du går helt medieval på kontaktene. Det er laget ganske så idiotsikkert og det er step by step-instruksjoner i hovedkortmanualen.

Lenke til kommentar

Takk for gode og raske svar allesammen!

mye av problemet med sånne ferdigbygde PCer du kan konfigurere selv er at de velger ut helt merkelige alternativer på for eksempel skjermkort. I det oppsettet du linket til prøver de å pushe GTX 560 ti og GTX 570. To kort som er på vei ut, 670 har allerede kommet og 660 er ikke mange månedene unna. De er ikke god value nå. Samtidig så er de helt bevisst på å ikke la deg velge komponenter på tilbud. De prøver kynisk å lure mest mulig penger ut av de som ikke er helt villige til å sette seg inn i "the basics".

Her det jeg ville ha kjøpt på komplett nå med de tilbudene de kjører, betydelig kraftigere enn ditt opprinnelige oppsett (har ikke tatt med software):

http://www.komplett....56-9418BDAE4E67

Hvis en er helt grønn, så regn en kveld på å sette en PC sammen for første gang. Det er ikke noe hokus pokus, med unntak av de LED-lysene for HDD, power etc, så er det strengt tatt fysisk umulig å koble noe feil uten at du går helt medieval på kontaktene. Det er laget ganske så idiotsikkert og det er step by step-instruksjoner i hovedkortmanualen.

Må si jeg sikler litt på sistemann her. Eller, veldig er vel det riktige ordet. Men bare så jeg er helt sikker (har brent meg på dette før): disse delene vil 'passe sammen'?

Jeg tror nok selve bygginge i seg selv vil gå helt fint. Har hatt et par oppdagelsesferder i min nåverende maskin, så jeg har en grei oversikt på hvordan det funker.

Edit: Får jeg også med alt jeg trenger av kabler osv? Jeg vil ikke trenge å kjøpe flere kompnenter?

Endret av Fergurson
Lenke til kommentar

Har sett over litt på oppsette til den siste her, det ser greit ut men mangler power? selv har jeg hørt mye godt om intel sine SSD disker og ville anbefalt å bytte til det. av de komentarene som er gitt på komplett virker det som om SSD'en i det oppsettet er greit men men smak og behag jeg vet ikke forskjellen.

kabinettet kan du selv velge etter eget ønske bare pass på at det passer med ATX størrelse.

anbefaler sterkt at du bygger selv i og med da kan du bruke komponenter som er nye og da anbefaler jeg også nvidia 670 som grafikk kort.. skal faktisk bestille et slik kort selv i morgen. ;)

Lenke til kommentar

jeg satt sammen en pc som passer sammen igjen klarte jeg å surre med prisen å få den litt over 11 k men her har du med power og en flott stilret kabinett og en CPU kjøler det er også viktig at det er low profile minne ettersom CPU kjølerern er stor.

http://www.prisjakt.no/list.php?l=25485&view=m

ta en titt på den og mye mulig du kan spare på å bytte ut pwer med noe billigere samt kabinett med noe billigere mulig du ikke trenger CPU kjøler heller, men håper noen andre kan svare bedre på det enn meg.

husk at kabinett er en smak sak defor blir det feil av meg å velge for deg;) jeg personlig liker røffere kabinetter:P

å bygge selv er vel en grei sak om du har tid: har noen gode linker til det. http://www.hardware.no/artikler/bygg_pc-en_selv/45552 eller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...