Storz Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hei! Jeg kjøpte en Benq GL2450HM for noen dager siden. I går oppdaget jeg at det er en død pixel på skjermen, og den er rosa. Fins det en mer irriterende farge å ha på skjermen enn den? Men hvertfall. Jeg kjøpte den fra MPX, så tror dere de vil bytte den inn i en ny skjerm uten kostnader for frakt? Eller er det noe jeg må leve med? Takk for svar. Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Hvis du ikke får det på garantien bruk angreretten. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Ring og spør, med mindre MPX eller produsenten av skjermen har en eller annen form for garanti. 14 dagers angrerett har du uansett, men da er jeg usikker på om fraktkostnadene blir dekt. Produktet skal i utgangspunktet ikke vært tatt i bruk heller. Lenke til kommentar
Storz Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Ring og spør, med mindre MPX eller produsenten av skjermen har en eller annen form for garanti. 14 dagers angrerett har du uansett, men da er jeg usikker på om fraktkostnadene blir dekt. Produktet skal i utgangspunktet ikke vært tatt i bruk heller. Hvis ikke skjermen kan ha vært brukt, hvordan skal man da kunne oppdage den døde pixelen? Skal ringe dem på mandag. (De har vel ikke åpent for kundesupport på søndager, vel?) Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) IKKE ring og si du har en død piksel. Du MÅ returnere den på ANGREFRIST og få penger igjen. En død piksel er ikke nok, det må være MANGE før du får på garanti. Jeg kjøpte en skjerm hos digital impuls, og kom ned der SAMME dag og fortalte de om død piksel, de ga faen, og var dritfrekke drittsekker uten like. Konsekvensen er jo selvfølgelig at jeg aldri kommer til å kjøpe en dritt hos digital impuls igjen. Lærdommen man må ta er: Kjøp alltid skjerm på postordre, da kan du returnere på angrefrist dersom det er noe døde piksler. Garanti gjelder ikke for død piksel, det må være MASSE døde piksler før det gjelder. Og PS: BRUKEREN OVER SOM SKREV AT DU IKKE KUNNE RETURNERE HVIS DU HADDE PRØVD PRODUKTET, TAR HELT FEIL. DU KAN HELT FINT RETURNERE PRODUKTET, SÅ LENGE DET ER I OK STAND. HAN VET IKKE HVA HAN SNAKKER OM. Endret 19. mai 2012 av Ideal Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Produktet må være i tilnærmet samme stand og mengde. Lenke til kommentar
fenele Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg regner med du har prøvd å massert den døde pixelen? Hvis det ikke funka gjør som Ideal sier. Lenke til kommentar
Hieronymus Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Og PS: BRUKEREN OVER SOM SKREV AT DU IKKE KUNNE RETURNERE HVIS DU HADDE PRØVD PRODUKTET, TAR HELT FEIL. DU KAN HELT FINT RETURNERE PRODUKTET, SÅ LENGE DET ER I OK STAND. HAN VET IKKE HVA HAN SNAKKER OM. Bruk av caps er helt unødvendig. 1 Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Nei, det var fullstendig nødvendig fordi det var veldig viktig å få frem dette poenget. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Nei, det var fullstendig nødvendig fordi det var veldig viktig å få frem dette poenget. Du kan fint skrive: "Brukeren over, som skrev at du ikke kan returnere hvis du har prøvd produktet, tar feil. Du kan returnere produktet så lenge det er i tilnærmet opprinnelig stand". Du hadde fått frem nøyaktig samme poeng. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 NEI, DA HADDE DET JO IKKE VÆRT TIL IRRITASJON FOR SÅNNE FOLK SOM DEG, SÅ DA HADDE DET JO IKKE VÆRT NOE MORRO! HÅPER DU FÅR SOVE GODT I NATT! PASS PÅ BLODTRYKKET! Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 NEI, DA HADDE DET JO IKKE VÆRT TIL IRRITASJON FOR SÅNNE FOLK SOM DEG, SÅ DA HADDE DET JO IKKE VÆRT NOE MORRO! HÅPER DU FÅR SOVE GODT I NATT! PASS PÅ BLODTRYKKET! Det skal nok mer til å irritere meg, men hvis du synes det er morsomt; "Go Ahead". Jeg lar det være med det :-) Lenke til kommentar
Storz Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg regner med du har prøvd å massert den døde pixelen? Hvis det ikke funka gjør som Ideal sier. Massere pixelen? Som å gni på den med fingern? Og må jeg betale frakt for angrefrist? Lenke til kommentar
fenele Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Jeg regner med du har prøvd å massert den døde pixelen? Hvis det ikke funka gjør som Ideal sier. Massere pixelen? Som å gni på den med fingern? Og må jeg betale frakt for angrefrist? Legg fingeren over området der den døde pixelen er. Slå av skjermen så presser du på det punktet du har fingeren din, slå så på skjermen å se om den forsvinner. http://lifehacker.com/152062/fix-your-lcds-dead-pixels Lenke til kommentar
Storz Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Nope. Ingenting. :/ Lenke til kommentar
JetzBullet Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Hvis butikken du kjøpte skjermen hos ikke lar deg bytte kan du ta kontakt med BenQ Norge support.. Disse folka er utrolig greie og hjelpsom.Knall support spør du meg. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 (endret) Nope. Ingenting. :/ Ikke si fra at det er noe feil. IKKE si fra!!! Du melder om retur på angrefrist etter angrerettloven. Deretter sender du den tilbake og får penger igjen. Så kjøper du en annen skjerm fra en annen butikk senere. Dersom du sier fra om pixelfeil, risikerer du at de nekter å ta imot angrefrist. Endret 20. mai 2012 av Ideal Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Ikke hør på Ideal. Ta kontakt med enten butikken eller produsenten og spør om dette kan gjøres opp uten at du benytter deg av angrefristen. Butikken kan ikke fravike angrerettloven ved at du spør om dette, da det i definisjonen heter at produktet skal være i tilnærmet samme stand og mengde for å benytte deg av den lovpålagte angrefristen, noe du absolutt ikke brutt i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå