Gå til innhold

Død pixel, noe man må leve med?


Storz

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg kjøpte en Benq GL2450HM for noen dager siden. I går oppdaget jeg at det er en død pixel på skjermen, og den er rosa. Fins det en mer irriterende farge å ha på skjermen enn den?

 

Men hvertfall. Jeg kjøpte den fra MPX, så tror dere de vil bytte den inn i en ny skjerm uten kostnader for frakt? Eller er det noe jeg må leve med?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ring og spør, med mindre MPX eller produsenten av skjermen har en eller annen form for garanti. 14 dagers angrerett har du uansett, men da er jeg usikker på om fraktkostnadene blir dekt. Produktet skal i utgangspunktet ikke vært tatt i bruk heller.

 

Hvis ikke skjermen kan ha vært brukt, hvordan skal man da kunne oppdage den døde pixelen? Skal ringe dem på mandag. (De har vel ikke åpent for kundesupport på søndager, vel?)

Lenke til kommentar

IKKE ring og si du har en død piksel.

Du MÅ returnere den på ANGREFRIST og få penger igjen.

 

En død piksel er ikke nok, det må være MANGE før du får på garanti.

 

Jeg kjøpte en skjerm hos digital impuls, og kom ned der SAMME dag og fortalte de om død piksel, de ga faen, og var dritfrekke drittsekker uten like.

 

Konsekvensen er jo selvfølgelig at jeg aldri kommer til å kjøpe en dritt hos digital impuls igjen.

 

Lærdommen man må ta er:

Kjøp alltid skjerm på postordre, da kan du returnere på angrefrist dersom det er noe døde piksler.

 

Garanti gjelder ikke for død piksel, det må være MASSE døde piksler før det gjelder.

 

Og PS:

BRUKEREN OVER SOM SKREV AT DU IKKE KUNNE RETURNERE HVIS DU HADDE PRØVD PRODUKTET, TAR HELT FEIL. DU KAN HELT FINT RETURNERE PRODUKTET, SÅ LENGE DET ER I OK STAND. HAN VET IKKE HVA HAN SNAKKER OM.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Nei, det var fullstendig nødvendig fordi det var veldig viktig å få frem dette poenget.

 

Du kan fint skrive: "Brukeren over, som skrev at du ikke kan returnere hvis du har prøvd produktet, tar feil. Du kan returnere produktet så lenge det er i tilnærmet opprinnelig stand".

 

Du hadde fått frem nøyaktig samme poeng.

Lenke til kommentar

Jeg regner med du har prøvd å massert den døde pixelen? Hvis det ikke funka gjør som Ideal sier.

Massere pixelen? Som å gni på den med fingern?

 

Og må jeg betale frakt for angrefrist?

 

Legg fingeren over området der den døde pixelen er. Slå av skjermen så presser du på det punktet du har fingeren din, slå så på skjermen å se om den forsvinner.

 

http://lifehacker.com/152062/fix-your-lcds-dead-pixels

Lenke til kommentar

Nope. Ingenting. :/

 

Ikke si fra at det er noe feil. IKKE si fra!!!

Du melder om retur på angrefrist etter angrerettloven.

Deretter sender du den tilbake og får penger igjen.

Så kjøper du en annen skjerm fra en annen butikk senere.

 

Dersom du sier fra om pixelfeil, risikerer du at de nekter å ta imot angrefrist.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Ikke hør på Ideal. Ta kontakt med enten butikken eller produsenten og spør om dette kan gjøres opp uten at du benytter deg av angrefristen. Butikken kan ikke fravike angrerettloven ved at du spør om dette, da det i definisjonen heter at produktet skal være i tilnærmet samme stand og mengde for å benytte deg av den lovpålagte angrefristen, noe du absolutt ikke brutt i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...