Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Usikker på hva som skjer.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har en god stund hatt en del problemer med fokus (spesielt ved eksamenslesing, skoleoppgaver os.), har problemer med å fullføre oppgaver (skoleoppgaver etc.), og har ofte store problemer med motivasjon, dagdrømming og et par andre ting.

Det er egentlig den siste perioden, spesielt etter at jeg begynte på universitetet i fjor høst, at jeg har begynt å legge spesielt merke til disse tingene. Det er spesielt når jeg holder på med skolearbeid som eksamenslesing, skriving av skoleoppgaver og er på forelesninger at jeg merker at jeg ofte faller ut, tankene flyr vegg-i-mellom når jeg er på forelesning og fokuset er ofte på bunn. Selv om det er kort tid til innlevering eller til eksamensdato, så er det veldig vanskelig å faktisk gjøre noe med det - og når jeg først kommer i gang med det, så er det ikke lenge før tankene er alle andre steder enn det jeg faktisk holder på med. Det er ikke bare på universitetet det har vært slik heller, men husker også fra videregående at jeg hadde en del av de samme problemene. Jeg begynte aldri før i siste liten, var veldig dårlig konsentrert - spesielt når det var ting jeg ikke var interessert i. Selv når det var prøver i fag som jeg synes var spennende, så var det problemer med å holde fokuset på plass. Ble alltid noe mer som var mer interessant å gjøre etterhvert.

Når jeg holder på med ting som jeg liker, som trening, lesing av skjønnlitteratur og historie eller video-spill - kan jeg ofte også merke at disse tingene begynner å poppe opp. Og jeg klarer ikke så ofte å fokusere på en ting for lenge om gangen.

So in short, jeg er egentlig ganske usikker på hva jeg skal tenke. Er dette normalt eller unormalt? Har dere noen tanker som kanskje kan hjelpe?

Sorry hvis posten ble noe rotete, men for de som har giddet å lese hele innlegget og svar - tusen takk til dere! Anonym poster: 8cdcf0c8780469eaf037899be8c33315

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...