Califor Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Det gjør de så absolutt HOK. Tviler sterkt på at en kan hevde at 2.BN BS er bedre enn PBN sin BS. Panser vil nok fokusere litt mer på mekanisert strid, mens 2.BN sin BS vil nok være litt mer rett mot ren fottjeneste, noe som gjenspeiler særegenhetene ved disse to bataljonene. Det gjør de så absolutt IKKE! PBN utdanner VK'er. 2.BN utdanner stormlagførerne til PBN. Det er vanskelig å si hvilken BS som er best siden det er såpass stor forskjell innenfor de ulike feltene. Grunnen til at 2.bn utdanner stormerne til PBN er fordi 2.bn har såpass god kompetanse innen feltet. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 D Det gjør de så absolutt HOK. Tviler sterkt på at en kan hevde at 2.BN BS er bedre enn PBN sin BS. Panser vil nok fokusere litt mer på mekanisert strid, mens 2.BN sin BS vil nok være litt mer rett mot ren fottjeneste, noe som gjenspeiler særegenhetene ved disse to bataljonene. Det gjør de så absolutt IKKE! PBN utdanner VK'er. 2.BN utdanner stormlagførerne til PBN. Det er vanskelig å si hvilken BS som er best siden det er såpass stor forskjell innenfor de ulike feltene. Grunnen til at 2.bn utdanner stormerne til PBN er fordi 2.bn har såpass god kompetanse innen feltet. Jaha, og dette vet du godt eller? Når jeg var i panser var det nå utdannelse som lagførere og VKer som gjaldt, og forsvarets hjemmesider sier også følgende: StudieplanBefalsutdanningen gir grunnleggende utdanning som lagfører i et fotlag, vognkommandør på stormpanservogn CV9030N eller vognkommandør på stridsvogn LEOPARD 2A4NO. Kilde Vennligst ikke vær bastant med mindre du VET du har rett. Lenke til kommentar
-Longva- Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg mener at det nå er 2.bn som står for utdanningen av fotlagførere, mens PBN tar seg av VK'er. Dette mener jeg var nytt foran dette året. Lenke til kommentar
Killswitch Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Virkelig? Ikke si sånt Longva, da fremstår jo plutselig jeg som idioten. Isåfall trekker jeg tilbake tidligere tordeninnlegg og mumler forbandelser i retning av forsvarets uoppdaterte nettsider. Lenke til kommentar
Califor Skrevet 17. juni 2012 Del Skrevet 17. juni 2012 Jeg VET jeg har rett så jeg gidder egentlig ikke ta det lengre... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå