Aetius Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Jeg har et stock Gainward GTX 680 som jeg hadde tenkt å kjøpe ett til av og så kjøre i SLI, men nå har jeg ombestemt meg og vil gå for GTX 690 i stedet og skal da altså selge 680-kortet. Nytt kostet det 4595,- fra DigitalImpuls, men det var da nesten ingen andre kunne skaffe slike. Hva synes dere jeg kan ta for det om jeg selger det neste uke? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 Du kan selge det til meg for 459.5Kroner! Nei, siden kortet egentlig er såpass vanskelig å få tak i , bør du selge det for ca 4000- 4250Kr , om ingen kjøper det så kan du gå ned litt. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Selv hadde jeg ikke betalt mer enn 3000kr med tanke på at GTX670 har kommet ut, og det er tilgjengelig. Endret 19. mai 2012 av fUsiOn 1 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Selv hadde jeg ikke betalt mer enn 3000kr med tanke på at GTX670 har kommet ut, og det er tilgjengelig. Akkurat nå så er det markedskreftene som tilsier at man kan få betalt enten samme pris som man ga for kortet eller noe under, å gå ned 1500 kr på et kort som kanskje har vært brukt 1 - 2 måneder og som er utsolgt i de fleste butikkene eller ikke tilgjengelig vil være å kaste penger ut av vinduet da jeg tror at det finnes stor mulighet for å få tilbake nesten alt man ga for kortet akkurat nå. Om han prøver å selge kortet senere når det er enkelt tilgjengelig i butikkene og prisene har gått ned så må han selv justere ned prisen. Endret 19. mai 2012 av Malvado Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Selv hadde jeg ikke betalt mer enn 3000kr med tanke på at GTX670 har kommet ut, og det er tilgjengelig. Akkurat nå så er det markedskreftene som tilsier at man kan få betalt enten samme pris som man ga for kortet eller noe under, å gå ned 1500 kr på et kort som kanskje har vært brukt 1 - 2 måneder og som er utsolgt i de fleste butikkene eller ikke tilgjengelig vil være å kaste penger ut av vinduet da jeg tror at det finnes stor mulighet for å få tilbake nesten alt man ga for kortet akkurat nå. Om han prøver å selge kortet senere når det er enkelt tilgjengelig i butikkene og prisene har gått ned så må han selv justere ned prisen. Nå er det å kjøpe GTX680 fremfor GTX670 også å kaste pengene ut av vinduet. Siden GTX670 er tilgjengelig så det holder i nettbutikkene, så regner jeg med at de fleste velger dette fremfor GTX680. Hvem gidder å kjøpe et brukt GTX680 når de kan kjøpe et nytt GTX670? Nå kan det jo hende at noen vil ha det til den prisen, eller som har et tilsvarende kort fra før og vil ha et likt et for SLI, så for all del bare prøv å selg det til den prisen du vil. For min del, bare noen har åpnet esken og tatt i bruk kortet, så faller prisen jeg vil gi for et brukt produkt drastisk. Endret 19. mai 2012 av fUsiOn Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 fUsiOn : Du er heller ikke den typiske kandidaten til et slikt kjøp. Kortet er vanskelig å få tak i på det Norske markedet og vi vet ikke hvor lenge denne situasjonen varer. Å starte en plass som er noe under prisen han ga for kortet og så jobbe seg nedover er bedre enn å starte for lavt og ikke kunne jobbe seg oppover. Det er selvsagt ikke noen tvil om at et 670 gir mer bang for the bucks enn et 680 , siste-nevnte yter dog fortsatt bedre enn lillebroren og for en entusiast som ikke orker å vente lengre så ser jeg ikke noe problem i en pris som den jeg har oppgitt. Jeg bruker som regel å være svært slem når det gjelder prising av maskinvare, men i noen tilfeller så må man vurdere også tilgjengelighet og etterspørsel. 2 Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 19. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2012 3800 eller 3900kr. Den psykologiske effekten av å holde prisen under 4000kr skal ikke undervurderes. Husk på at det samme kortet du har kjøpte jeg for 3999 på dustin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå