Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

vil jo helst bruke det interne. men har funnet løsning som går. å bruke minnekortet og kjøpe minnekortadapter. nå bruker jeg bare dropbox til å få sangene over. funker til jeg har kjøpt minekortadapter. da kan ejg bare dra alle filene over:D

Bruk Airdroid på telefonen og logg inn med nettleser i PC eller MAC. Da går overføringen på LAN i stedet for via internett.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her hos meg er det ingen problemer med telefonen sett bort ifra to ting.

- Lock knappen er treg. Trykker den inn og det kan da opp til 1 sekund før skjermen slår seg på.. fryktelig irriterende..

- Home knappen reagerer tregt og når jeg omsider kommer inn på home screen så lugger animasjonene..

Flere enn meg som har disse problemene?

EDIT: Det er også en ting til som plager meg noe voldsomt! Laderen er ALTFOR kort.. noen som vet om en plass der det selges lengre ladere? Savner laderene som vi hadde før i tiden, de var jo ofte flere meter lange. må må en nøye seg med mindre enn en meter..

Endret av torarv
Lenke til kommentar

Her hos meg er det ingen problemer med telefonen sett bort ifra to ting.

- Lock knappen er treg. Trykker den inn og det kan da opp til 1 sekund før skjermen slår seg på.. fryktelig irriterende..

- Home knappen reagerer tregt og når jeg omsider kommer inn på home screen så lugger animasjonene..

Flere enn meg som har disse problemene?

EDIT: Det er også en ting til som plager meg noe voldsomt! Laderen er ALTFOR kort.. noen som vet om en plass der det selges lengre ladere? Savner laderene som vi hadde før i tiden, de var jo ofte flere meter lange. må må en nøye seg med mindre enn en meter..

For noen sider tilbake:

For dere som synes at home-knappen er litt uresponsiv så kan dere prøve å deaktivere at S-voice skal starte ved dobbeltrykk på home-knappen. Testet dette selv, føler ihvertfall at den virker mer responsiv nå.

Dette hjelper virkelig!

Når det gjelder lenger ladekabel er det bare å stikke til din lokale elektronikkforhandler og kjøpe en lenger micro usb-kabel. Det er det som er fordelen med dagens ladere: de kommer i to deler. Ser flere fordeler enn ulemper ved dagens ladere enn de vi hadde før.

• Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.xda-developers.com/android/unofficial-clockworkmod-port-appears-on-the-sgs3/

We now have a custom recovery thanks to XDA Elite Recognized Developer Chainfire, who coincidentally was the first to root the device sight-unseen, well before official release. The recovery itself is an unofficial port of ClockworkMod 5.5. 0.4. Due to the way CWM works, there were a few quirks along the way. However, Chainfire seems to have squashed them, and tells us:

As is the case with every SGS release (it happened with the SGS1 and the SGS2, and now again with the SGS3), CWM source isn’t built to correctly deal with our setup (internal storage vs sdcard). I had to make a number of changes to the source to get it working correctly. From my tests, it all seems to work, but it’s quite possible I missed something (report issues).

(I have tested backup/restore to both internal and external storage, wipes, installing zips from both internal and external, etc, all works as I expect it to)

Aside from the base fixes, there is currently nothing fancy about this build of CWM. I’m not sure if the SGS3 suffers from the brick bug (that SGS2 and Note have), but I patched out the relevant code to be sure (I think). Backups are rather big, system alone is about a GB.

Those lucky enough to own the SGS3 already, or those eagerly awaiting their own, should head over to the recovery thread.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det ikke bare en standard usb kabel? Kjøp denne ;) 4,5 meter bør vel holde? 60 kr

http://www.ebay.com/itm/15-FT-High-Speed-USB-2-0-A-Male-to-Micro-B-5-Pin-M-M-Data-Charging-Cable-15FT-/140759426578?pt=US_USB_Cables_Hubs_Adapters&hash=item20c5ea6612

Lenke til kommentar

Hatt min S3 i noen dager nå. (Kvit)

Ingen svarte flekker, ingen lagging, ingen susing...

Eneste aberet er som tidligere nevnt s voice.

Når telefonen spør om det var alternativ 1 eller 2 jeg ville ringe til, ja da går s voice i dvale, og jeg må vekke den opp igjen... Kjerringa begynner å lure veldig på meg der jeg sitter og skriker på engelsk.

Og til de som spør om bra apps:

GO Launcher Ex. Har prøvd flere launchers, men denne er EMM best.

Brukte den på Galaxy S, bruker den på S3 og AT200 nå.

Mest for estetikken sier du, javel. Men for en forskjell det er å bruke telefonen.

(Sleng med GO sms hvis det å løfte telefonen opp til øret for å ringe ikke er det viktigste her i verden.)

Beautiful Widgets. Beste klokka/værmeldinga jeg har funnet.

Forsøkte forresten mobilbank i går kveld. Nema problema.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er i hovedsak en ting som plager meg med S3, og det er batterilevetiden.

100% etter lading kl 10:00 i dag, og 29% nå 12t etter - med under 1t surfing, Gmail på sync og ca 10min samtale.

Er dette surfing på 3G eller wifi?

Hvis du har svært dårlig dekning vil mobilen skru opp effekten til max og dermed bruke mye batteri.

Du får se på batteristatus og se om du finner ut hva som bruker strøm!

Hovedsaklig WiFi. Vet det er tidlig og at telefonen kanskje ikke er "kalibrert" men den begynner å oppfordre meg til å skru av/ lade batteriet på ca 5%, og vi snakker ikke timer fra 29% til 5%. Hvis vi snakker 1t (surfing på Wifi) så er det maks med den "kalibreringen" tlf har nå.

Jeg sparer ikke strøm, men tror heller ikke jeg sløser. Blir vel enklere når utstyret for trådløs lading blir releaset slik at jeg bare kan legge nden fra meg på ladematten om natta - uten å vekke kona....

Lenke til kommentar

Jeg vet S3'n har blåtann 4, men det vil det si at det er "Bluetooth Smart ready"? Har lyst å skaffe meg en en slik en: Wahoo Blue HR.

Verdens første Bluetooth Smart pulsbelte som er laget til iPhone 4S (og andre Bluetooth Smart Ready enheter

Prøvd å google litt

Pulsbeltet krever Bluetooth 4.0, og fungerer dermed kun på iPhone 4S, ikke 4, 3G eller 3GS. Vi fikk det ikke til å fungere på en Motorola Razr med Bluetooth 4.0.

Og på motorola sine sider står det tydelig at Razr er Smart Ready imens hos Samsung står det bare Bluetooth 4 og ingenting om Smart Ready.

Eller er det noen andre som vet om et pulsbelte som støtter dette Smart Ready og fungerer på S3?

Lenke til kommentar

Jeg har et alvorlig problem.

Når folk ringer til meg, får de enten opptatt med en gang, eller så ringer det et halvt ring hos meg, så får de opptatt (da slutter det også å ringe hos meg).

Jeg trodde kanskje det var fordi jeg installerte WidgetLocker, og så av installerte det igjen. Men etter en hard reset er problemet tilstede enda.

Abb er Talkmore. Noen som har noen idee om det kanskje er det nye microSIM jeg fikk, eller telefonen? Jeg har ok dekning hele tiden. Det skjer uansett om skjermen er av eller på.

Jeg hadde også problemer med at jeg hadde dekning første dagen, men at telefonen sa "ikke registrert på nettverket" når jeg prøvde å ringe. Ingen fikk tak i meg heller. Dette løste seg tilsynelatende etter jeg stappet SIM i en iPhone, og tilbake i min.

Telefon eller SIM, hva tror DU?

Lenke til kommentar
Beautiful Widgets. Beste klokka/værmeldinga jeg har funnet.

Men den baserer seg vel ikke på yr? Må ha yr i Norge, så jeg bruker Aix Weather, som er den yr-widgeten jeg liker best. Klokka på statuslinjen er nok for meg.

På startskjermen må jeg ha 3 ting: Vær, kalender (neste gjøremål) og app-ikoner. Litt irriterende at det kun er plass til 8 ikoner i tillegg til de 2 widgetene jeg bruker. Skulle gjerne hatt 4 ekstra ikoner istedet for plassen som er satt av til å vise hvilken av startskjermene jeg er på i øyeblikket.

Jeg har 4 foldere på startskjermen som fungerer veldig greit bortsett fra en ting. Det er ikke mulig å legge en folder i en folder. Det hadde vært veldig praktisk.

Tips gjerne om andre launchere som

- ikke har verdifull plass reservert til ting jeg ikke behøver

- støtter foldere med subfoldere

Lenke til kommentar

Jeg vet S3'n har blåtann 4, men det vil det si at det er "Bluetooth Smart ready"? Har lyst å skaffe meg en en slik en: Wahoo Blue HR.

Verdens første Bluetooth Smart pulsbelte som er laget til iPhone 4S (og andre Bluetooth Smart Ready enheter

Prøvd å google litt

Pulsbeltet krever Bluetooth 4.0, og fungerer dermed kun på iPhone 4S, ikke 4, 3G eller 3GS. Vi fikk det ikke til å fungere på en Motorola Razr med Bluetooth 4.0.

Og på motorola sine sider står det tydelig at Razr er Smart Ready imens hos Samsung står det bare Bluetooth 4 og ingenting om Smart Ready.

Eller er det noen andre som vet om et pulsbelte som støtter dette Smart Ready og fungerer på S3?

står smart trady på baksiden av eska
Lenke til kommentar

Hei. Hadde lyd når jeg fikk SMS når jeg fikk telefonen, men ikke nå lenger. Nå finner jeg ikke noe sted å slå lyden på når jeg mottar SMS. Min første Samsung forresten så om noen vet hvor dette settes så setter jeg pris på det. Finner ikke noe under selve Lyd menyen. Takker..

Lenke til kommentar
Prøvd å google litt
Og på motorola sine sider står det tydelig at Razr er Smart Ready imens hos Samsung står det bare Bluetooth 4 og ingenting om Smart Ready. Eller er det noen andre som vet om et pulsbelte som støtter dette Smart Ready og fungerer på S3?
står smart trady på baksiden av eska

http://www.mobili.no/guider/se-opp-for-bluetooth-smart/

Det er forskjell på Smart og Smart Ready. Enheter som støtter Smart kan ikke brukes med f.eks Bluetooth 2.1, men Smart Ready støtter begge.

Men så blir det en tanke komplisert. Det er nemlig ikke slik at alle telefoner med Bluetooth 4.0 støtter er Bluetooth Smart Ready.

Selv om mange Android-telefoner har Bluetooth 4.0 støtter de ikke Bluetooth Smart. Det er fordi Android ikke inkluderer støtte for dette som standard. Dette må enten integreres i operativsystemet i en kommende versjon, eller bygges inn i systemet av mobilprodusenten.

Det er imidlertid rimelig sikkert at støtten kommer, og kjøper du i dag en telefon med Bluetooth 4.0 vil du sannsynligvis få Bluetooth Smart-støtte etterhvert

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...