Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har ikke fått nyere oppdatering enn 4.1.2 på min SG3. Kjøpte telefonen brukt for et drøyt år siden og det kom frem at telefonen hadde vært rootet før jeg fikk den men den ble levert med original programvare når jeg fikk den. Er tidligere root grunnen til at den ikke finner nyere programvare verken via nett eller Kies?

Hva kan jeg gjøre? Er litt skeptisk til å roote selv. Gjorde det med en SG1 en gang og var i deep shit før jeg etter mye om og men fikk den til å virke igjen.

Tja...du trenger da vel ikke å roote den igjen.. Min var rootet en gang i tiden den og, men i det siste har jeg faktisk fått varsling om ny oppdatering, den lar meg ikke laste den ned men ja...

Du kan alltids laste ned oppdateringen fra sammobile:

http://www.sammobile.com/firmwares/3/?download=29939

Og følge disse instruksjonene, ikke verre enn det...men tør du ikke er jo det forståelig.

Bestemmer du deg for å prøve så ikke rot til punktet jeg har hevet frem og understreket, det er hovedsakelig det eneste du kan gjøre feil i dette.

Som vanlig skru av antivirus før du setter igang og ikke plugg fra telefon eller la pc gå i dvalemodus mens den holder på

Instructions
  • Extract (unzip) the firmware file
  • Download Odin v3.09
  • Extract Odin zip-file
  • Open Odin v3.09
  • Reboot phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
  • Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
  • Add the firmware file to AP / PDA
  • Make sure re-partition is NOT ticked
  • Click the start button, sit back and wait a few minutes
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Re technicality

Takk for link og oppskrift. Virker overkommelig. Skal teste dette når jeg er hjemme igjen fra ferie.

Får se om jeg forsøker meg på en root igjen også men skulle gjerne vært sikker på at det var kurant å komme tilbake til

opprinnelig programvare igjen etterpå hvis det ikke funker som forventet.

Lenke til kommentar

Re technicality

Takk for link og oppskrift. Virker overkommelig. Skal teste dette når jeg er hjemme igjen fra ferie.

Får se om jeg forsøker meg på en root igjen også men skulle gjerne vært sikker på at det var kurant å komme tilbake til

opprinnelig programvare igjen etterpå hvis det ikke funker som forventet.

Ingen årsak, Root er egentlig samme oppskriften, bare at filen er en annen, du får skrive igjen om du bestemmer deg for å roote, vi kan sikkert være behjelpelig da og :)

Jeg er ikke proff på noen som helst måte og jeg rootet for to oppdateringer siden så ting kan ha forandret seg. men å gå tilbake til opprinnelig programvare var da rett og slett oppskriften over på nytt...

Btw: Er det ikke noe konkret du er ute etter med root så bare la det være.

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Hei, jeg klarte det kunststykke å miste min S3 i gulvet å da ble tlf`n svart, jeg så det ble en sprekk i lcd`n på ca 5mm nederst i ene hjørnet.

Tlf`n fungerer, men skjermen er svart. Jeg skulle gjerne hatt ut bilder osv fra tlf`n , men når jeg kobler den til pc`n så vil den at jeg låser opp skjerm låsen på tlf`n. Det går jo ikke siden skjermen er svart :/.

Noen som kan hjelpe meg ? :)

Endret av Diesel Dyret
Lenke til kommentar

Etter root & custom recovery er på plass, så er det bare flashe ny rom rett fra mobilen, med egen app eller rett fra custom recovery.

Har selv gått litt lei av å grave etter nye rom, så kjører cyanogenmod som omtrent blir standarden blant ikke standard ROM's.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hei, jeg klarte det kunststykke å miste min S3 i gulvet å da ble tlf`n svart, jeg så det ble en sprekk i lcd`n på ca 5mm nederst i ene hjørnet.

Tlf`n fungerer, men skjermen er svart. Jeg skulle gjerne hatt ut bilder osv fra tlf`n , men når jeg kobler den til pc`n så vil den at jeg låser opp skjerm låsen på tlf`n. Det går jo ikke siden skjermen er svart :/.

Da ble det nytt "skall" på s3'n :-D. Mobil Doktor i Oslo tok 1000kr å jobben tok 30mib. Orket ikke styre med det selv :-p.

Men da frister det å roote tlf'n, få "nytt" liv i den :-p. Er det noe for en veldig uerfarn person ?

Lenke til kommentar

Da ble det nytt "skall" på s3'n :-D. Mobil Doktor i Oslo tok 1000kr å jobben tok 30mib. Orket ikke styre med det selv :-p.

Men da frister det å roote tlf'n, få "nytt" liv i den :-p. Er det noe for en veldig uerfarn person ?

Så fremt uerfaren person er villig til å lære så

Lenke til kommentar

Skifta skjerm på S4 til samboeren, kom på ca 1500kr, med deler fra multicom, var en relativt grei jobb å gjøre selv, siden jeg kjøpte komplett front (var bare noen få deler som måtte flyttes over selv, og alt av dobbeltsidig tape fulgte med).

Vil tro det er ca samme jobb på S3, bare litt billigere skjerm :)

Knuste heldigvis aldri skjermen eller glasset på min S3, men brukte beskyttelsesglass på den, og disse knuste jeg 3-5 stk av.

Og nå har jeg byttet den til fordel for en Sony Xperia Z1 Compact, og det var en helt annen verden med tanke på batteritid :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Batteriet på min S3 har blitt ganske dårlig. Er det noen som har kjøpt seg nytt batteri til denne? Har det noe for seg? og hvor har dere eventuelt kjøpt det?

Jeg kjøpte fra dustin.no. Tok en del uker å skaffe fra leverandør, husker jeg.

Det ble bedre batteritid. Omtrent som når telefonen var ny.

Hvis du ikke har noe i mot tykkere telefon så kan du like godt kjøpe større batteri med nytt bakdeksel.

Lenke til kommentar

Batteriet på min S3 har blitt ganske dårlig. Er det noen som har kjøpt seg nytt batteri til denne? Har det noe for seg? og hvor har dere eventuelt kjøpt det?

Selvsagt har det noe for seg hvis telefonen ellers er god og du ikke har tenkt å kjøpe en ny. Anbefaler denne butikken - går kun et par tre dager så har du originalbatteriet i postkassen. De sender fra Danmark så husk 200kr "grensen" :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...