Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

FIkk oppdatering til 4.3 på telefonen i dag tidlig. Installerte den og den gikk til 100% uten problem, men når telefonen restartet så kom den aldri lenger enn til oppstartsskjermen.

Kjører nå System Recovery, men den har også gått i 1 time nå, uten at noe mer enn "Downloading - Do not turn off target!!" har kommet, noen som har lignende opplevelser? Løsninger?

Telefonen er original.

mvh,

jps

Du har nok satt den i download mode ja, istedet for recovery mode.

Forskjellen er hvilken volum knapp du bruker.. nå husker jeg ikke hvem som er hvem i farta, men er som sagt bare å bruke motsatt av hva du trykke for å få download mode ;)

Om du derimot skal flashe med ny FW, så må dette gjøres i den modusen du er nå, og ved hjelp av Odin på pc (som nevnt over her).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er S3 en utdatert modell å kjøpe nå? Ser de er på tilbud "over alt". Burde kanskje heller satse på S4?

Kommer an på prisen. Med S3 i9305 til 2195 så er den et veldig bra kjøp. S4 koster fremdeles 4000. i9305 har også 2GB RAM, som eliminerer den største ulempen til "gamle" S3 som bare hadde 1GB.

Lenke til kommentar

Javisst. Vent på S5 du den komme snart, tipper tilgjengelig i Mars og blir vist frem nå i Januar.

Har ikke hørt noe om dette, har du kilder? Ingenting jeg har lest tyder på at denne runden blir annerledes enn hva som er vanlig, nemlig annonsering i mars-mai, og salg i mai-juni.

Lenke til kommentar

Synkronisering av e-post etter oppdatering til Android 4.3

Etter oppdatering så er det ikke lengre mulig å angi tidsperiode for synkroniskering av e-post. Det er ikke mulig å angi dato, kun antall meldinger som skal lastes ned/synkroniseres. Så hver gang jeg sletter en e-post i den innbygde klienten og avslutter e-post programmet så lastes de siste 25 meldingene på nytt når jeg åpner programmet igjen! Noen som vet løsningen på det her?

*Jeg lar det være kopi igjen på serveren i innstillingene.

Lenke til kommentar

Har en S3 som har tøyset med ladingen en stund.. Noe som har resultert i at jeg har bestilt 2 nye ladere fra Mytrendyphone den siste måneden.. Problemene har kommet å gått litt denne perioden, men har blitt verre de siste dagene.. Problemet er at telefonen lader utrolig tregt, av og til så lite som 15% gjennom natten.. Men dette gjelder ikke med alle ladere. Har hatt 2 ladere jeg har vekslet mellom å det er sånn at 1 alltid fungerer, men nå må jeg gjerne prøve 4-5 ladere før jeg finner en som lader skikkelig.. Har noen andre vært borti dette? Har renset ladeporten med en tannpirker, å prøvd å trekke ladeporten litt ut, etter å ha løsnet de 2 små skruene bak.. Hva kan være feilen? Har tatt datteren min på fersken med tlf ett par ganger halvveis i munnen.. Kan det ha kommet fukt i ladeporten? så denne er defekt? Kan batteriet være defekt? Factory reset har ikke fungert ihvertfall..

Lenke til kommentar

Etter oppdatering så er det ikke lengre mulig å angi tidsperiode for synkroniskering av e-post. Det er ikke mulig å angi dato, kun antall meldinger som skal lastes ned/synkroniseres. Så hver gang jeg sletter en e-post i den innbygde klienten og avslutter e-post programmet så lastes de siste 25 meldingene på nytt når jeg åpner programmet igjen! Noen som vet løsningen på det her?

Kan velge "Period to sync Email". Automatic, All, 1 day, 3 days, 1 week, 2 weeks, 1 month er valgene jeg har.

Settings -> Account Settings -> "navn på konto" -> Sync Settings, valg nr. 3

Edit: Dette er en exchange konto.

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Har en S3 som har tøyset med ladingen en stund.. Noe som har resultert i at jeg har bestilt 2 nye ladere fra Mytrendyphone den siste måneden.. Problemene har kommet å gått litt denne perioden, men har blitt verre de siste dagene.. Problemet er at telefonen lader utrolig tregt, av og til så lite som 15% gjennom natten.. Men dette gjelder ikke med alle ladere. Har hatt 2 ladere jeg har vekslet mellom å det er sånn at 1 alltid fungerer, men nå må jeg gjerne prøve 4-5 ladere før jeg finner en som lader skikkelig.. Har noen andre vært borti dette? Har renset ladeporten med en tannpirker, å prøvd å trekke ladeporten litt ut, etter å ha løsnet de 2 små skruene bak.. Hva kan være feilen? Har tatt datteren min på fersken med tlf ett par ganger halvveis i munnen.. Kan det ha kommet fukt i ladeporten? så denne er defekt? Kan batteriet være defekt? Factory reset har ikke fungert ihvertfall..

Har du sjekket hvor høy spenning den har når den lader? Normalt skal det ligge på rundt 1000 mA.

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg ut hvor mye den lader med? Finner det ikke under innstillinger, å heller ikke i min battery widget.. I natt så ladet den seg opp til 60%, så da plugget jeg ut lader å plugget den inn igjen, da var den på 100% når jeg våknet i 9 tiden.. Jeg bruker denne laderen:http://m.mytrendyphone.no/shop/samsung-eta0u10ebe-reiselader-34303p.html

Enn annen ting som er irriterende etter factory reset er den hersens vibreringen når jeg trykker på knappene nederst på skjermen, å ikke finner jeg ut hvor jeg skrur det av heller.. Vet dere?

Lenke til kommentar

Dette problemet har jeg hatt helt siden jeg kjøpte min S3 er det noen innstillinger jeg kan gjøre for å unngå dette? har ikke fått 4.3 innpå.

Lenke til kommentar

Hvor finner jeg ut hvor mye den lader med? Finner det ikke under innstillinger, å heller ikke i min battery widget.. I natt så ladet den seg opp til 60%, så da plugget jeg ut lader å plugget den inn igjen, da var den på 100% når jeg våknet i 9 tiden.. Jeg bruker denne laderen:http://m.mytrendyphone.no/shop/samsung-eta0u10ebe-reiselader-34303p.html

Enn annen ting som er irriterende etter factory reset er den hersens vibreringen når jeg trykker på knappene nederst på skjermen, å ikke finner jeg ut hvor jeg skrur det av heller.. Vet dere?

Spenningen sjekker du med denne appen: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.abmantis.galaxychargingcurrent.free

Lenke til kommentar

Fant jaggu en 1,0A lader, å da ser det ut som den lader normalt nå.. Har bestilt en nu original 1,0 A lader, så håper jeg problemet er løst..

Men er det noen som vet hvordan jeg fjerner de forbaskede lydene og når jeg låser å låser opp skjermen? Og vibrasjonene når jeg trykker på bla hjem knappen?

Lenke til kommentar

Ang ladere og lading:

IKKE kjøpt noe billig noname på ebay etc etc, det er direkte livsfarlig med tanke på brann etc. Dette er ikke oppspinn, sjekk diverse nyheter på området og feks et raid de foretok i butikker i UK før jul.

Hva er poenget med å spare 2-300 kr på en noname lader du ikke egentlig aner noen går god for?

Noen av oss har og opplevd problemer med kabelen, dersom den får seg en knekk etc, så kan det oppstå random lade effekt.

Du kan og bruke (så langt jeg vet) ladere fra ett selskap på mobiler/nettbrett fra et annet etc. Mobilene er firmware låst til maks lading.

Kort sagt styr unna noname ladere!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...