Syar-2003 Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Kort fortalt (correct me if I'm wrong) så er kernel det som er "imellom" software og hardware. Så den vil håndtere ressurstildelingen. Her står det litt mer utfyllende og "lett" forståelig. Hybrid kernel ikke omtalt der.... Flere detaljer fra howto geek Android kernel er som for (er) linux. http://www.howtogeek.com/howto/31632/what-is-the-linux-kernel-and-what-does-it-do/ Lenke til kommentar
technicality Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Hvilke minnekort har du brukt, og hva fikk dem til å ta kveld? Selv har jeg Samsung's 32gb class 10 og har aldri hatt noen problemer med det. Dyrt er det heller ikke (prisjakt). Begge var SanDisk hvis jeg ikke husker feil. Nei hva som fikk de til å ta kvelden er beyond me...plutselig begynte de å fuske i ny og ne og så en dag sa det poff! og verken mobil eller pc var interessert i å ha noe med de å gjøre, 100 og ørten bilder og diverse filer tapt for evig og alltid...joa noe fikk jeg vel berget men mye som ikke kom tilbake. Siden da har jeg holdt meg til andre foto og videoløsninger Har i ettertid kommet over diverse innlegg og flere som har hatt problemer med det samme så jeg lar det bare være... Takk for forklaringen btw, vet jo HVA en kernel er...men i sammenheng med mobil var jeg litt usikker,Tror nok jeg lar være å tulle noe rundt med kernels og holder meg til ROMs Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. juli 2013 Del Skrevet 30. juli 2013 Samsung holder visst på å utvikle 4.3 til SGS3 og Note2. De kommer trolig til å hoppe over 4.2.2 og går heller rett på 4.3. Man må bare følge med, for det er ikke noen konkret dato enda. Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Direkte til 4.3.. Hvor kommer den informasjonen fra (siden vi har leaked 4.2.2 allerede)? Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Med bare Skype som kjører, som er verdt å nevne, bruker telefonen min cirka 550 MB ram. Hvis jeg har på Spotify og surfer på Chrome, hender det at enten Spotify eller Skype slutter å virke. Ved de tidene ser jeg rammen er oppmot 800 MB (står at jeg maks har 832MB). Er dette normalt? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 (endret) Direkte til 4.3.. Hvor kommer den informasjonen fra (siden vi har leaked 4.2.2 allerede)? Den lekkede 4.2.2. kommer kanskje ikke ut offisielt (etter ryktebørsen hvertfall). http://www.ibtimes.c...droid-422-newer Endret 31. juli 2013 av Jan Skrotnes 1 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 31. juli 2013 Del Skrevet 31. juli 2013 Med bare Skype som kjører, som er verdt å nevne, bruker telefonen min cirka 550 MB ram. Hvis jeg har på Spotify og surfer på Chrome, hender det at enten Spotify eller Skype slutter å virke. Ved de tidene ser jeg rammen er oppmot 800 MB (står at jeg maks har 832MB). Er dette normalt? Gikk igjennom Kjørende prosesser (og hadde bare nødvendige apps på). La alt sammen, og fikk at jeg brukte lit under 160 MB ram. Dog helt nederst står det 715 MB brukt - 117 MB ledig. Hvor kommer resterende 556 MB fra? Av de 160 så var veldig mange sånne apper som man ikke kan slette/avslutte, men bruker mobilen da rundt 400 MB ram for å "holde seg i live"? Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Noen som har montert på aluminium bakdeksel på denne for å fjerne litt av plastfølelsen? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Noen som har montert på aluminium bakdeksel på denne for å fjerne litt av plastfølelsen? Opplevde at jeg plutselig ikke hadde dekning på noen steder så tok det av igjen Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Jeg ville ikke dekke til antennene med metall... ^^ Faradaybur er sjeldent noe sjakktrekk. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Faradaybur er sjeldent noe sjakktrekk. Kommer an på hva du skal bruke det til :-P Uansett, ville bare droppe en linje her for å fortelle at de aller første versjonene av 4.3 allerede er klare på xda :-D Da er det bare å gå flashamok!!! 1 Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Har tenkt å kjøpe meg en ny tlf, og S3 virker genial. Bør jeg kjøpe den, eller bør jeg kjøpe S4 i og med at jeg er relativt sent ute? Hva ligger egentlig prisen på S3 på nå? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Varianten med 4G koster bare fem kroner mer enn 3G http://www.prisguide...4g-i9305-171501 SGS3 er forøvrig en god telefon en stund til. Bra ytelse og en flott telefon :-) Vi har SGS 2,3 & 4 her i huset så jeg kjenner godt til de. Endret 2. august 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Slai Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 (endret) Selv hadde jeg valgt s4 uten å nøle, men det kommer vel an på hvor mye du ønsker legge i tlf og hva du trenger/vil ha. Hatt s2, 3 og 4 selv, men har mye med hva du vektlegger å gjøre. Endret 2. august 2013 av Slai Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 2. august 2013 Del Skrevet 2. august 2013 Har tenkt å kjøpe meg en ny tlf, og S3 virker genial. Bør jeg kjøpe den, eller bør jeg kjøpe S4 i og med at jeg er relativt sent ute? Hva ligger egentlig prisen på S3 på nå? Jeg fikk tak i den for 2695 kr altså 4G versjonen, ser den har gått opp litt igjen nå. Det er stykke opp til S4 i pris og om den er verdt 1600-1700 kr mer en S3 er veldig individuelt, men for meg var den ikke verdt det da jeg ikke er en så altfor avhengig av mobilen. Lenke til kommentar
49neffets Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Noen som har prøvd Curved Crystal fra Spigen? Lenke til kommentar
poffer Skrevet 3. august 2013 Del Skrevet 3. august 2013 Jeg fikk tak i den for 2695 kr altså 4G versjonen, ser den har gått opp litt igjen nå. Det er stykke opp til S4 i pris og om den er verdt 1600-1700 kr mer en S3 er veldig individuelt Lefdal har hvit sgs3 4G til 2795,- Kjøpte selv en svart utgave i forrige uke til 2695,- pga et uhell med min LG optimus 4X. Knall telefon og er meget godt fornøyd men vil påstå at 4X til 1995,- er et bedre kjøp hvis en kan leve med et dårligere kamera og ikke er opptatt av framtidige oppdateringer. Jeg synes at samsungen er mye bedre å holde i hånden enn 4X, har bedre kamera men likte faktisk LG's Optimus UI og LCD skjerm bedre enn samsungs Touch Wiz og amoled skjerm. Kan muligens være verd å nevne at SGS3 4G har 2GB ram - "orginalen" har 1GB. Ryktebørsen forteller at SGS3 vil bli oppdatert til 4.3 og 5.0 (tviler vel på 5.0, men det er lov å håpe) 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 En venn fikk nettopp en brukt S3 av broren hans. Bindingstiden er over og han hadde et Telenor-abonnement. Han får ikke låst opp telefonen til SIM-kortet sitt fordi telefonen ber om "Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk", som er en NCK-kode. Vi prøvde å låse opp telefonen ved å finne ut IMEI-koden og taste det inn i Telenors hjemmeside. Der fikk vi en NCK-kode som skulle tastes inn ved "Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk", men ingenting skjedde. Er det noen som vet hva vi kan gjøre? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå