Trene Arnholdt Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Nå ser det ut til at LTE-versjonen av S3 (i9305) snart er på vei til norske nettbutikker. 1000 kr mer må man ut med for å få 4G, så man må vurdere om det er verdt det. Man mister FM-radioen om man har 4G-versjonen. Sjekk dekkningskartet til Telenor først, så du ikke blir skuffa.. http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp Det bygges ut fortløpende, men kan jo hende det tar ei stund før det er utbyggd der du befinner deg.. Et tips fra meg er å vente på neste generasjon Galaxy hvis du ikke har dekkning nå.. Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 (endret) Men når 3g-teknologien kan fint klare 21 mbit, og telefonene støtter 42 mbit på 3g er ikke flaskehalsen om det er 3g eller lte (nekter prinsipielt å kalle det 4g,siden lte ikke oppfyller 4g-standarden). Dette er bare teleselskapene, med stjelenor i spissen, som skal suge mest mulig ut av forbrukerne! Viss du kjøper det dyreste lte abonnementet får du maks 40 mbit (teoretisk, ikke praktisk). Og dette er som sagt ikke bedre enn hva 3g kan klare... Argh! Blir irritert når jeg tenker på det! Kjøper ikke lte-telefon før jeg ikke har noe valg! Endret 23. januar 2013 av MrMastodon 3 Lenke til kommentar
technicality Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Er ikke noe stor fan av de medfølgende ørepluggende, og lurer derfor på om disse vil virke? Vet jeg vil få lyd ut av de, tenker mer på kontrollene og mikrofonen? Har ikke akkurat de men ett annet apple made plugger... Mic og kontrollere fungerer ikke som de skal Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Er ikke noe stor fan av de medfølgende ørepluggende, og lurer derfor på om disse vil virke? Vet jeg vil få lyd ut av de, tenker mer på kontrollene og mikrofonen? Du kan kjøpe kabel med mikrofon og 3,5mm kontakt fra DX. http://dx.com/p/stylish-3-5mm-in-ear-earphone-with-microphone-for-samsung-i9300-i9100-more-black-138784 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 23. januar 2013 Del Skrevet 23. januar 2013 Bare regn med å vente 2-3 måneder før du får dem i posten. DX er extremt trege. Lenke til kommentar
jorang Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Noen andre som opplever problemer med sync av Google Calendar til S Planner? Lenke til kommentar
WiiBoy Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du kan kjøpe kabel med mikrofon og 3,5mm kontakt fra DX. http://dx.com/p/styl...re-black-138784 Har du testet den? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Problemet er at S3 krever en 1000 Ohms motstand for mic, derfor kan det være vanskelig å finne noe som fungerer. Kilde: http://www.xda-devel...-resistor-away/ Endret 24. januar 2013 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 (endret) Hey, ser på flere videoer at s3 har HDR modus på kameraet, og men greier ikke å finne den på min. Og får man noen superfordeler ved å roote tlf? Endret 24. januar 2013 av ReGaiN Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hey, ser på flere videoer at s3 har HDR modus på kameraet, og men greier ikke å finne den på min. Og får man noen superfordeler ved å roote tlf? Du skal finne HDR hvis du trykker på tannhjulet og velger "Bildemodus" når du er inne på kamera. Kan hende du må oppdatere programvaren om du ikke har gjort det allerede, jeg har i alle fall siste oppdatering. Når det gjelder rooting så er det ikke noen superfordel å gjøre det. Det er noen apps som krever at du har rootet, men i utgangspunktet er det ikke nødvendig for de fleste. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Hei jeg har problemer med den originale gmail appen (android) åp min s3, den synkroniserer ikke på wlan. Men når jeg reiser hjemmefra og mobilen kobler over på mobilnettet kommer det eposter med en gang. samme skjer dersom jeg slår av wlan når jeg er hjemme. det skjer på alle wlan nett. den henter epost på wlan når jeg synkroniserer manuelt. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har du testet den? Jeg kjøpte den for en stund siden, men har ikke testet den før nå. Den fungerer ikke helt 100% med mine egne hodetelefoner. Vil ikke anbefale den etter en kort test her. Mulig den fungerer med de medfølgende ørepluggene etc. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Men når 3g-teknologien kan fint klare 21 mbit, og telefonene støtter 42 mbit på 3g er ikke flaskehalsen om det er 3g eller lte (nekter prinsipielt å kalle det 4g,siden lte ikke oppfyller 4g-standarden). Modemet i i9300 klarer teoretisk maks 21 Mbit/s, mens modemet i i9305 (LTE-versjonen) klarer 42 Mbit/s i 3G-nettet (DC-HSDPA). Meg bekjent er det kun NetCom som har DC-HSDPA støtte i nettet. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Noen som har anbefalinger til ROM til denne? Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 LiquidSmooth RC9 eller beta3 Lenke til kommentar
Akitu Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Du kan kjøpe kabel med mikrofon og 3,5mm kontakt fra DX. http://dx.com/p/styl...re-black-138784 Har prøvd noe lignende, de fungerer rett og slett ikke. (Sabla irriterende, spør du meg) 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Har prøvd noe lignende, de fungerer rett og slett ikke. (Sabla irriterende, spør du meg) Spørs om ikke det beste er å lodde på en 3,5mm hunnkontakt på den orginale. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 24. januar 2013 Del Skrevet 24. januar 2013 Noen som vet hvordan man kan forandre fargen på de forskjellige kalenderne man har muligheten til å velge i S-Planner? Eventuelt om noen har en annen bra kalenderapp å anbefale. Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Noen som vet hvordan man kan forandre fargen på de forskjellige kalenderne man har muligheten til å velge i S-Planner? Eventuelt om noen har en annen bra kalenderapp å anbefale. Denne lurer jeg på selv. Liker S-Planner godt, enkel å bruke, men den er jævlig stygg.. 1 Lenke til kommentar
MrMastodon Skrevet 25. januar 2013 Del Skrevet 25. januar 2013 Modemet i i9300 klarer teoretisk maks 21 Mbit/s, mens modemet i i9305 (LTE-versjonen) klarer 42 Mbit/s i 3G-nettet (DC-HSDPA). Meg bekjent er det kun NetCom som har DC-HSDPA støtte i nettet. Jeg faktasjekket ikke utsagnene mine, men poenget om teknologien står fremdeles. Med NetCom hadde jeg mellom 10 og 15 Mbit ned og ca 3 Mbit opp. Med mindre man betaler haugevis med penger til telenor for abonnement med 40 Mbit lte tror ikke den opplevde effekten av lte har noe å si for den gjengse forbruker. Bortsett fra at batteriet blir tømt på null komma svisj :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå