Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Nå ser det ut til at LTE-versjonen av S3 (i9305) snart er på vei til norske nettbutikker.

1000 kr mer må man ut med for å få 4G, så man må vurdere om det er verdt det.

Man mister FM-radioen om man har 4G-versjonen.

Sjekk dekkningskartet til Telenor først, så du ikke blir skuffa..

http://www.telenor.no/privat/dekning/dekning_data.jsp

Det bygges ut fortløpende, men kan jo hende det tar ei stund før det er utbyggd der du befinner deg..

Et tips fra meg er å vente på neste generasjon Galaxy hvis du ikke har dekkning nå..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når 3g-teknologien kan fint klare 21 mbit, og telefonene støtter 42 mbit på 3g er ikke flaskehalsen om det er 3g eller lte (nekter prinsipielt å kalle det 4g,siden lte ikke oppfyller 4g-standarden).

Dette er bare teleselskapene, med stjelenor i spissen, som skal suge mest mulig ut av forbrukerne!

Viss du kjøper det dyreste lte abonnementet får du maks 40 mbit (teoretisk, ikke praktisk). Og dette er som sagt ikke bedre enn hva 3g kan klare...

Argh! Blir irritert når jeg tenker på det! Kjøper ikke lte-telefon før jeg ikke har noe valg!

Endret av MrMastodon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hey, ser på flere videoer at s3 har HDR modus på kameraet, og men greier ikke å finne den på min. Og får man noen superfordeler ved å roote tlf?

Du skal finne HDR hvis du trykker på tannhjulet og velger "Bildemodus" når du er inne på kamera. Kan hende du må oppdatere programvaren om du ikke har gjort det allerede, jeg har i alle fall siste oppdatering.

 

Når det gjelder rooting så er det ikke noen superfordel å gjøre det.

Det er noen apps som krever at du har rootet, men i utgangspunktet er det ikke nødvendig for de fleste.

Lenke til kommentar

Men når 3g-teknologien kan fint klare 21 mbit, og telefonene støtter 42 mbit på 3g er ikke flaskehalsen om det er 3g eller lte (nekter prinsipielt å kalle det 4g,siden lte ikke oppfyller 4g-standarden).

Modemet i i9300 klarer teoretisk maks 21 Mbit/s, mens modemet i i9305 (LTE-versjonen) klarer 42 Mbit/s i 3G-nettet (DC-HSDPA).

Meg bekjent er det kun NetCom som har DC-HSDPA støtte i nettet.

Lenke til kommentar

 

Modemet i i9300 klarer teoretisk maks 21 Mbit/s, mens modemet i i9305 (LTE-versjonen) klarer 42 Mbit/s i 3G-nettet (DC-HSDPA).

Meg bekjent er det kun NetCom som har DC-HSDPA støtte i nettet.

 

Jeg faktasjekket ikke utsagnene mine, men poenget om teknologien står fremdeles.

Med NetCom hadde jeg mellom 10 og 15 Mbit ned og ca 3 Mbit opp. Med mindre man betaler haugevis med penger til telenor for abonnement med 40 Mbit lte tror ikke den opplevde effekten av lte har noe å si for den gjengse forbruker. Bortsett fra at batteriet blir tømt på null komma svisj :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...