Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var det jeg gjorde, brukte Odin mobile.

Fikk den til å auto roote, brukte rom tools til å flashe touch recovery, installerte jkay settings og flashet siyah kernel til slutt. Og aosp theme til jkay selvfølgelig, Samsung sin grønnfarge på statusbar er STYGG! Og ikonene lite pene!

Samsung stock rom er nesten ubrukelig uten jkay!

Lenke til kommentar

Det var det jeg gjorde, brukte Odin mobile.

Fikk den til å auto roote, brukte rom tools til å flashe touch recovery, installerte jkay settings og flashet siyah kernel til slutt. Og aosp theme til jkay selvfølgelig, Samsung sin grønnfarge på statusbar er STYGG! Og ikonene lite pene!

Samsung stock rom er nesten ubrukelig uten jkay!

juletips-

ta en sikkerhetskopi før telefonen din dør :)

Oerrr...Mastodon,føler du for å oppgi noen kilder og utdype litt på hvordan alt dette foregikk for seg ? og hva de forskjellige tingene du har lagt inn er og gjør ? og hvorfor du valgte å legge de inn ?

BFF: Kjørte en titanium backup...free version, holder ikke det da ? pluss jeg tenkte jeg kunne ta en backup via CWM, er vel helgardert da eller ?

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Oerrr...Mastodon,føler du for å oppgi noen kilder og utdype litt på hvordan alt dette foregikk for seg ? og hva de forskjellige tingene du har lagt inn er og gjør ? og hvorfor du valgte å legge de inn ?

Først og fremst, enheten min er rootet. Jeg begynte med å ta en backup av telefonen i recovery. Det er alltid første punkt når man gjør store endringer på en rootet telefon! Viss du ikke vet hva dette betyr, ikke prøv deg på resten! Da skal du bare oppdatere OTA eller via Kies!

Hentet xxell4 (oppdateringen) fra sammobile til telefonen. Brukte Mobile Odin til å flashe ny firmware. Haket først av i ruten for at Odin skulle roote rom'en i prosessen, samt innstallere SuperUser. Så brukte jeg Rom Manager (ikke Rom tools som jeg skrev først) til å innstallete ClockWorkMod Touch recovery på nytt (den forsvinner når man flasher en ny rom med odin). Dette må til for å innstallere zip-filer i recovery.

Så rebootet jeg til recovery og innstallerte JKay Deluxe Settings (kontroll-appen må kjøpes).

Dette er et must, for det gir mange muligheter for å customize lockscreen, statusbar, notifications og enda mer. Har du root, er det et must!

Og aosp_theme? Min preferanse. Sjekk notifications-linjen her! Det ser bare penere ut!

Siyah! kernel (xda tråd) er kanskje bare gammel vane for meg, har brukt den på SII i lang tid, og bruker den på SIII. kanskje litt smoothere performance, og litt flere innstillingsmuligheter gjennom STweaks. Lenge siden jeg har vært fornøyd med en Samsung Kernel (kernel er den programvaren som styrer prosessor, minnehåndtering og wifi).

Da skulle alle relevante linker være med :-)

Lenke til kommentar

Når jeg laster ned programmer fra play så kommer de både på programmlisten og hjemmeskjermen, hvordan endrer jeg dette?

Enten flytte de til en annen "tile" jeg lager og alltid kommer der, eller fjerne denne funksjonen?

Siden nå kommer de fram der jeg har bokmerkene mine på hjemme skjermen.

Endret av bigggan
Lenke til kommentar

The XDA thread has 56 pages (so far) [at the time of his comment] of people whose mainboards have suddenly died. The devices seem to last between 150 and 200 days before failing. Samsung are replacing them under warranty whether or not people have rooted the devices or installed non-standard firmware.

There’s speculation that the NAND is becoming corrupted and failing. Worryingly, Samsung are replacing the mainboards with the same revision so this may just be putting the problem off for another 6 months or so.

Endret av Jan Skrotnes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...