Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Regn og snø er ikke bare noe Norge har. Vi er langt ifra noe verstingland verken når det gjelder mengde snø eller regn.

 

Fukt kan forekomme av den minste ting. Som å la den ligge for lenge ved siden av dusjen i et dårlig ventilert bad, mens noen dusjer. Ikke at jeg tror det ville ødelagt en telefon, men likevel :)

 

Skal en produsent forsikre seg mot at telefonen er skuddsikker, vannsikker, støtsikker og idiotsikker ville telefonene vært vesentlig dyrere. Og holdt vesentlig lenger, noe produsentene selvsagt ikke ønsker.

Endret av TheMoonMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig er vi ikke det eneste landet med regn og snå; poenget var bare at Forbrukerombudet/rådet har sagt at produkter som selges i Norge må kunne brukes under vanlige norske forhold. Kondens kan komme av så mangt. Man går ute i fem minusgrader og kommer inn til en normalt temperert stue. Da vil man kunne oppleve kondens. Kan forsikringsselskapet da skylde på at brukere har påført tlf fuktskader?

Lenke til kommentar

Har en MMS som jeg har mottatt i dag. Får ikke lastet ned innholdet i den.

Avsender har bekreftet av andre får mottatt innholdet i MMS'en hans.

Jeg trodde som deg at alt var i orden når jeg kunne sende og motta min egen MMS, men så får jeg fortsatt ikke motta andres.

 

Har sendt mail til min teleleverandør for å høre om de har noen forslag.

 

Edit:

Fikk nytt simkort nå, men fortsatt funker ikke MMS. Synes det er rart hvis det skulle være noe feil med telefonen.

Lenke til kommentar

Forbrukerombudet/rådet har sagt at produkter som selges i Norge må kunne brukes under vanlige norske forhold. Kondens kan komme av så mangt. Man går ute i fem minusgrader og kommer inn til en normalt temperert stue. Da vil man kunne oppleve kondens. Kan forsikringsselskapet da skylde på at brukere har påført tlf fuktskader?

For å snu litt på spørsmålet: tror du Samsung bryr seg om det norske Forbrukerrådet? Dessverre(?) finnes det ingen norske mobilprodusenter, og utenlandske produsenter bryr seg katta om hva lille Norge mener. For det finnes vel knapt et annet land som gir forbrukerne de samme rettighetene som i Norge. Fint for oss som forbrukere her i landet, men vi kan ikke forvente at Samsung og andre mobilprodusenter kommer til å produsere mobiler som tilfredsstiller det norske forbrukerrådet. Samsung har riktignok laget én smarttelefon som tåler fukt, støv og støt mer enn andre (Galaxy Xcover), men den har så dårlig spesifikasjoner at nesten ingen kjøper den allikevel. Likevel ingen regler uten unntak. Sony har nettopp lansert en meget spennende telefon (Xperia V) som til tross for meget bra spesifikasjoner, også tåler fukt og støv! Den kan nok være akkurat den modellen som passer best her til lands, med tanke på både klima og forbrukermyndigheter.

 

Men når det er sagt, er det slett ikke sikkert det er fuktskade på din telefon. Og har du forsikring på telefonen, så bør jo den dekke slike problemer hvis det skulle vise seg å være fukt.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte nettopp en Sony Xperia V.

 

Var i kontakt med CDON angående problemet og en vanlig klage/reparasjonssak tar to til tre uker. Så kan vi plusse på noen dager for juleferie og nyttårsferie.... Jeg kan ikke vente til langt ute i januar for å få tilbake telefonen.

 

Hvordan vil et forsikringsselskap stille seg til at jeg har bestilt ny tlf før den gamle har blitt sendt inn til reparasjon? De må jo vise forståelse for at jeg trenger en tlf rimelig kjapt. Har selvfølgelig spurt vennene på FB om noen har en gammel tlf jeg kan låne, men ikke noe napp så langt.

 

Jeg er forøvrig "dobbeltforsikret" mht mobiltlf. Har forsikring gjennom TalkMore, samt Innbo Pluss hos Gjensidige. Innbo Pluss koster nesten ingenting, men kan lønne seg VELDIG. Dekker uhell i hjemmet inntil 25 000kr. Jeg hadde en samboer som sølte kaffe på den ene laptop'en min og den gikk til h.....Tok kontakt med forsikringsselskapet og hadde pengene til laptop på konto innen etpar dager.

Lenke til kommentar

Tilleggsspørsmål: Siden telefonen ble kjøpt i slutten av juli, så er vel dette en garantisak; ikke en forsikringssak? Dvs at enten får jeg en reparert tlf tilbake, eller så får jeg en helt ny telefon? Hvis det er det siste som blir aktuelt, kan jeg da velge å heller få pengene tilbake? Har jo som sagt bestilt ny tlf allerede, da det vil ta altfor lang tid å vente på reparasjon osv...

Lenke til kommentar

Hvis problemet med telefonen ikke skyldes ytre påvirkning (f.eks. fukt eller støtskade) så dekkes det av garanti. Dersom en ytre påvirkning har skylden, vil du kunne bruke forsikringen. I ditt tilfelle får man nesten bare håpe at det er en forsikringssak, ellers vil nok verkstedet reparere telefonen din. Det har de også rett til, dersom dette er førstegangsservice. De har to utbedringforsøk Skjer samme feil etter tredje gang, har du krav på å få hevet kjøpet.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Har ikke så mye å komme med, men ta det på reklamasjon. Ikke garanti. Da har du flere rettigheter og kommer til å få mindre stress.

 

Kan jeg velge reklamasjon og få pengene tilbake? Hvordan går jeg isåfall frem? (Sikkert veldig dumme spørsmål, men har ikke vært i denne situasjonen før....)

Lenke til kommentar

Har lyst til å kunne fyre YouTube, Spotify osv. rett på tv-en. Den der dongelen som skulle tilsvare AirPlay/AppleTV, S-dongle eller hva den het, er den kommet på markedet nå? Noen som isåfall har testet den?? :)

 

Har vert på markedet lenge, den virker, men krever litt tålmodighet og liker ikke alltid om du rooter telefonen.

 

I praksis vil det være bedre å kjøpe en Samsung blu ray spiller, så får man basistjenestene uten telefon, samtidig som man kan koble til S3 i spesielle tilfeller.

Lenke til kommentar

http://www.ebay.co.u...=item2a20f022f2

 

Tror dere Dark Blue vil se bra ut på en peddle blue s3? Eller skal jeg bare gå for svart ? :) Ser jo egentlig grå ut..

Noen som forresten vet hvordan beskyttelsen på disse er? De er jo veldig tynne, hjelper de noe særlig i det hele tatt, eller er det bare mot skraper og riper ?

 

De er ubrukelige. De ser heller ikke slik ut som på foto. De dekker ikke hele rammen.

Lenke til kommentar

Har prøvd det. Kan sende og motta til meg selv, sende til andre, men ikke motta fra andre. Skjønner ingenting jeg.

 

 

Fungerer uten problem hos meg.

Har du tvillingkort, og nr2 kortet i S3'ern? I så fall må MMS'en sendes til telefonnummeret på kortet - ikke til hovednummeret

Lenke til kommentar

Har prøvd det. Kan sende og motta til meg selv, sende til andre, men ikke motta fra andre. Skjønner ingenting jeg.

 

Hadde konstant problemer med mottak / sending av MMS og dekning i hvilemodus både på S2 og S3 med Onecall. Begge problemene ble borte så fort jeg gikk over til Chess. Den roaminga til Onecall er noe forbanna tull når man bor utenfor storbyer.

 

Egentlig synd, for jeg var godt fornøyd med Onecall ellers.

Lenke til kommentar

Hadde konstant problemer med mottak / sending av MMS og dekning i hvilemodus både på S2 og S3 med Onecall. Begge problemene ble borte så fort jeg gikk over til Chess. Den roaminga til Onecall er noe forbanna tull når man bor utenfor storbyer.

 

Egentlig synd, for jeg var godt fornøyd med Onecall ellers.

 

Viser seg at jeg kan motta noen MMS nå. Men ikke fra alle.

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar

Når det gjelder fukt: Greit at en vanlig mobil ikke skal tåle regn og snø, men har ikke Forbrukerombudet/rådet sagt noe som at mobiltelefoner som selges i Norge skal tåle norske værforhold? Jeg bruker en "case" fra Puro + en tykk "lomme" når jeg er ute. Hvis jeg får beskjed om at den er fuktskadet kommer jeg til å le. Eller gråte. Vi får se. :-)

 

Edit: Hvis man opplever kondens, kan man da bare glemme forsikringen? Som sagt, mobilen skal tåle å brukes i Norge. Da vil jo kondens være mer eller mindre uunngåelig...

 

Husk at utslag på fuktindikatoren ikke er ensbetydende med fuktskade.Det er selger som har bevisbyrden og som må sannsynliggjøre at det er en årsakssammenheng mellom utslaget på fuktindikatoren og skaden som har skjedd.

Endret av arild123
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...