Scuirus Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Forstår ikke helt innvendingene dine, men så er jeg elektronikkingeniør som jobber med produktutvikling og ikke en med bakrunn fra grafisk design. Mitt utgangspunkt er altså funksjon framfor utseende. Det grønne telefonrøret på dialer er for at det skal være raskt å lokalisere. Med autodimming på blir ikke blåfargen bak togglene for framtredene etter min smak. Ser at det ikke ser like bra ut med full lysstyrke hdr i stua. Samme kommentar ser faktisk ut til å gjelde hele dialeren. Fargevalget til S-Plannner har til og med jeg tenkt over at ikke passer inn på S3. Kan tyde på at det er noe som har blitt med over fra tidligere modeller, men nå har vi jo uansett fått muligheten tim å bruke Google kalender i stedet. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Tror faktisk ikke at Samsung er interesserte i å levere et produkt med så begrenset funksjonalitet som det standard Vanilla vil gi. Ikke forstår jeg hvorfor noen vil ha det heller, Jeg sa at du burde få et valg, da det er oss som ønsker vanilla android med raske oppdateringer og mindre dilldall i menyene. Også er de de som ønsker touchwiz. Hva er galt med å gjøre begge parter glade? 1 Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Hei, jeg hadde lagt in CM10 på min S3, men nå vil jeg tilbake til samsung sin orginale. Så har jeg glemt å notere hva min stock firmware var.. Er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut av det? Den ble kjøpt i oktober uten abonnement. Ser at det står dette på første siden: Base Firmware: I9300XXALE8 (4.0.4)Region Europe Carrier: Unbranded Build Date: 13th May 2012 Modem: XXLE8 CSC: OJVALE7 Change List: 554452 Men dette gjelder vel første versjonen som kom til Norge? Håper noen kan hjelpe meg Mvh. Zezner Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Har stock ROM liggende i Dropbox https://www.dropbox.com/s/wm59m7ym8kb2h1b/I9300XXBLH1_I9300NEEBLH1_I9300XXLH1_HOME.tar.md5 Husk å kjør Triangle Away først! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Jeg sa at du burde få et valg, da det er oss som ønsker vanilla android med raske oppdateringer og mindre dilldall i menyene. Også er de de som ønsker touchwiz. Hva er galt med å gjøre begge parter glade? Stock Android ville kostet de så lite. Steve Kondik (han som "fant opp" CyanogenMod) jobber hos Samsung. De kunne sikkert enkelt ha samarbeidet med CyanogenMod teamet om å levere CyanogenMod til spesielt interesserte ved å f.eks skrive en kode i telefonappen. Endret 14. desember 2012 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Har stock ROM liggende i Dropbox https://www.dropbox....H1_HOME.tar.md5 Husk å kjør Triangle Away først! takk, men den har jeg fått fra sammobile.com, men kies sier at jeg i "Enheten støtter ikke programvareoppgraderinger via Kies" også står det: "Aktuell fastvareversjon: PDA:LH1 / PHONE:LH1 / CSC: LH1 (TEN)" Edit: På broren min sin som ble kjøpt samme dag, så står det PDA:LJ2 / PHONE:LID / CSC:LI2 (NEE) men den har blitt oppdatert da den var inne til service, så da blir det vel ikke riktig hvis jeg legger inn den versjonen på min? Endret 14. desember 2012 av Zezner Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) Du bruker ikke KIES om du skal bytte ROM, men heller ODIN. Det finnes en utmerket guide på Sammobile. Endret 14. desember 2012 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Været nekter å oppdatere seg. Noen andre som har vært borti problemet? Verken via 3G eller WiFi funker det. Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Du bruker ikke KIES om du skal bytte ROM, men heller ODIN. Det finnes en utmerket guide på Sammobile. Hehe, okei, da var jeg kanskje ikke helt klar. Men jeg bruker ODIN, men så har jeg lest litt rundt og da står det at for at man skal kunne bruke kies til å oppdatere android senere, så må man starte med Stock firmware også oppdatere til nyeste firmware gjennom KIES. Hvis man ikke har stock, så sier KIES det som jeg skrev over. Så spørsmålet mitt var vel egentlig om noen vet hva som var stock firmware på min da jeg fikk den... Lenke til kommentar
JohnRichard Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Om det var Telenor apper og Wimp på den, så trolig siste 4.0.4 TEN www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9300&pcode=TEN&os=1&type=1#firmware Alternativt.....LH1 4.0.4 NEE www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9300&pcode=NEE&os=1&type=1#firmware Lenke til kommentar
Zezner Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Om det var Telenor apper og Wimp på den, så trolig siste 4.0.4 TEN www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9300&pcode=TEN&os=1&type=1#firmware Alternativt.....LH1 4.0.4 NEE www.sammobile.com/firmware/?page=3&model=GT-I9300&pcode=NEE&os=1&type=1#firmware Takk Men har prøvd LH1 4.0.4 NEE og den blir ikke gjengkjent.. Men da får jeg bare prøve meg frem! Tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 http://www.myandroidz.com/2012/11/stock-roms-official-firmwares-odin-for.html Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 14. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2012 (endret) @Jan Skrotnes Tror jeg og venter på S4 istedenfor å kjøpe 64Gb eller 4G utgaven av S3. Og hva jeg ønsker meg av S4 i hardware er: - 4G - Bedre batteri tid(må ihvertfall takle 1 dags HARDT bruk) - Bedre kamera(både film og bilde), gjerne med høyere oppløsning. - Mer lagrings plass, gjerne 64 / 128 Gb minne plass - Mer RAM, minimum 2Gb - Mer plass til programer - Kanskje mer CPU og, da høyere oppløsning på skjerm og andre ting som krever mer juice, så gjerne opptil 1,8 - 2,0GHz - Bedre lyd ut, og kunne i tillegg styre bass, mellomtone og diskant enklere. - Tåler mer, burde ikke få så lett striper, knuse skjermen Og med software delen(mer android): - Bedre kalender, som kan jobbe mer med web browser, mail osv... Dvs enklere å legge til ifra mail, web inn på kalender. Vet det er noe i dag, men savner en del små detaljer, som plager meg litt at det mangler. - Raskere web browser(bruker crome nå) - Bedre kamera funskjoner(panorama bl.a) - Kanskje litt mer kvalitet på app`ene, men da blir dem nok dyrere, og tar sikkert mer plass... Endret 14. desember 2012 av Ray001 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Ja det er nok greit å vente på S4, med micro sd på 64GB så greier man seg fint. Ryktebørs S4 (sikle...): http://www.sammobile.com/2012/10/29/samsung-galaxy-s-iv-to-use-a-exynos-5450-processor/ 1 Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Kan det stemme at glasset i skjermen til S3 er bløtere / mindre ripebestandig enn glasset til S2? Syns min S3 har fått ganske mange riper i forhold til min S2 til tross for bedre behandling. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) - Tåler mer, burde ikke få så lett striper, knuse skjermen Problemet med å ha en skjerm som ikke får lett riper er at den blir lettere å knuse. Glasset blir sprøtt når det blir hardt. Hvis min antakelse om S2 stemmer så mener jeg at det er rette hardheten, for den fikk ikke lett riper og ble ikke knust selv om jeg mistet den gjentatte ganger på murgulv. Mens min S3 som blir mye bedre behandlet (har sluttet å ha andre ting i samme lomme) har fått noen riper. Endret 15. desember 2012 av Nedward Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Ja det er nok greit å vente på S4, med micro sd på 64GB så greier man seg fint. Ryktebørs S4 (sikle...): http://www.sammobile...5450-processor/ Jeg tror ikke at S4 får quad A15, jeg tror det heller blir 2 x A15 + 2 x A7 i en Big.Little konfigurasjon. Den nye A7 prosessoren er binærkompatibel med A15 og det er mulig å switche eksekveringen fra A7 til A15 på 20us. Dette vil gi en SoC som kombinerer høy ytelse med lavt effektforbruk. 1 Lenke til kommentar
Steffenv Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) http://www.ebay.co.u...=item2a20f022f2 Tror dere Dark Blue vil se bra ut på en peddle blue s3? Eller skal jeg bare gå for svart ? Ser jo egentlig grå ut.. Noen som forresten vet hvordan beskyttelsen på disse er? De er jo veldig tynne, hjelper de noe særlig i det hele tatt, eller er det bare mot skraper og riper ? Endret 15. desember 2012 av Steffenv Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Jeg tror ikke at S4 får quad A15, jeg tror det heller blir 2 x A15 + 2 x A7 i en Big.Little konfigurasjon. Den nye A7 prosessoren er binærkompatibel med A15 og det er mulig å switche eksekveringen fra A7 til A15 på 20us. Dette vil gi en SoC som kombinerer høy ytelse med lavt effektforbruk. Jeg tror heller på Jan Skrotnes sin teori der.... Kan ikke si helt hvorfor, men har det bare på følelsen. Lenke til kommentar
kasamo2 Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Hei, jeg får ikke til og spille av videoer via vgTV, med s3'en fordi jeg ikke har støtte for html5 eller flash player. Men det går jo ikke an og laste ned flashplayer til mobilen :/ Er det noen som har en løsning til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå