Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Ser de har fått 64GB-versjon av i9300 nå.

Deal.no og fjernlager, så det vil nok ta noen uker før den er på norske hender. Siden det er fjernlager er det også mulighet for feiltasting.

Det er uansett noen månder for sent fra Samsung. Det er ikke mange ukene før en ny Galaxy skal lanseres, så jeg håper virkelig Samsung lærer og har de forskjellige versjonene klar ved lansering.

Hvordan ville dere foresten ha endret på S3 når den skal bli til S4?

Jeg begynner med det jeg vil beholde

- utskiftbart batteri og ekstra minnekort.

- GPS - glimrende på S3

Det jeg vil se i en 2013-utgave av telefonen:

- 1080p skjerm

- kraftigere batteri

- ett design som er bedre til å tåle fall

- 128GB internlagring

- en 4 kjerners cpu med markedsledende maksytelse, og mekanismer som lar den idle (som de 4 laveffekt kjernene det ryktes kommer)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hørte hos folka hos Elkjøp at dette visst var satt i produksjon, men de hadde ikke noe peilig på når de får det inn i butikken.

Det kan godt hende det finnes noen dyktige ansatte hos Elkjøp, men jeg tar alt ansatte i slike butikker sier med en meeeget stor klype salt. Man trenger ikke å bli veldig teknisk før man ser blikket glaseres og svarene blir vage. Har på følelsen at de sier det de tror kunden vil høre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

forbanna piss, var en viktig grunn til og kjøpe s3 å så er det faen ikke i butikkene(trådløsning ladning), mange måneder etter lansering :realmad: ennå har jeg og mange jeg kjenner hatt mange problemer med telefonen.

Jeg vil tro at de trådløse laderne til f.eks. Nokia vil fungere like bra på Samsung sine telefoner. Det handler jo bare om induksjonsteknologi og at telefonen din har en spesiell spole for å ta opp denne energien. FatBoy puta til Nokia er jo veldig kul også :D

Edit: Men jeg ville nok testet det først før jeg kjøpte en slik lader ;)

Endret av Misantropen
Lenke til kommentar

Deal.no og fjernlager, så det vil nok ta noen uker før den er på norske hender. Siden det er fjernlager er det også mulighet for feiltasting.

Det er uansett noen månder for sent fra Samsung. Det er ikke mange ukene før en ny Galaxy skal lanseres, så jeg håper virkelig Samsung lærer og har de forskjellige versjonene klar ved lansering.

Hvordan ville dere foresten ha endret på S3 når den skal bli til S4?

Jeg begynner med det jeg vil beholde

- utskiftbart batteri og ekstra minnekort.

- GPS - glimrende på S3

Det jeg vil se i en 2013-utgave av telefonen:

- 1080p skjerm

- kraftigere batteri

- ett design som er bedre til å tåle fall

- 128GB internlagring

- en 4 kjerners cpu med markedsledende maksytelse, og mekanismer som lar den idle (som de 4 laveffekt kjernene det ryktes kommer)

Tipper kanskje vi vil få se den ny-utviklede 8-kjerners prosessoren til Samsung i stedet for en quad-core. Tror/håper også på en del tynner telefon. Kanskje ned mot 6,5 mm.... :shrug:

Noen som bruker strømsparing funksjonen? Merker ikke noe forskjell med den på..

Brukte den en del før, men nå har jeg sluttet med det fordi den nesten ikke gav noen effekt i det hele tatt.... Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Vil heller ha en billigere telefon enn mer internlagring. Sålenge man har plass til SD kort så er det jo unødvendig med 128gb internlagring.

Hva jeg skulle likt å sett er mulighet til å velge mellom touchwiz og vanilla android hver gang man formaterer. Uten å måtte begynne med å flashe roms osv.

Mener google tidligere snakka om at alle telefoner måtte ha en måte å tilby vanilla android til brukerne sine, men ser ikke helt hvor det ble av den diskusjonen.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Og jeg vil ha bedre batterilevetid. Tviler på at jeg vil savne noe annet selv om jeg beholder S3 i 18 måneder til.

Tror faktisk ikke at Samsung er interesserte i å levere et produkt med så begrenset funksjonalitet som det standard Vanilla vil gi. Ikke forstår jeg hvorfor noen vil ha det heller, så lenge HW ikke er helt identisk med en Nexus modell må en uansett vente på at Samsung oppdaterer software før en får nyeste Android versjon. Jeg har nå polsk 4.1.2 på min S3, tror vi må vente lenge på at Vanilla støtter to vinduer med justering av splitt og den nye fancy gallerifunksjonen. Det roterende spiralmoduset i galleriet virkelig demostrerer hvor kraftige grafikkdelen i disse SoCene er.

Kunne egentlig tenkt meg en Nexus 10, men vil helst ha TouchWiz så jeg greier meg nok med GT 10.1 til en ny Samsung modell med høyoppløst skjerm kommer.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar

Vanilla Android har kanskje færre funksjonar enn Touchwiz-baserte ROMs, men eg trur ikkje det har noko å seie for brukeropplevelsen.

Grunnen til at eg trur det, er at ein god del av funksjonane som er i Touchwiz, er gimmicks imo.

Ta multiwindow for eksempel. Sjølv om ein kan ha oppe to apps samtidig, veit eg ikkje om ein einaste situasjon der eg hadde fått veldig bruk for det...

Motion-funksjonane er og noko som eg lett kunne klart meg uten...

I tillegg er dei fleste standard Samsung-apps rævstygge (meldings- UI- og kalender-appen blant anna). Det hadde vore noko anna dersom dei hadde klart å halde seg til eitt designspråk, slik som Sony gjer. Når dei blander skeumorphisme med alt mulig anna, og klæsjer på masse forskjellige fargar som ikkje har nokon estetisk god sammensetning, blir det berre grusomt...

Men det er no berre mi meining. :)

Lenke til kommentar

Jeg bruker multivindow når jeg eksempelvis skriver en email basert på info i en pdf, skalerer vinduene slik at jeg får et stort og et svært lite. Bruker så funksjonen som toggler hva som skal vises i det store vinduet. Lynraskt å veksle og også skalere når det er behov for det.

SmartStay er også en TouchWiz funksjon, den hadde jeg ikke ha ville vært foruten. Togglebaren øverst i statusvinduet er også TouchWiz, i 4.1.2 er den også konfigurerbar.

Grunnen til at det er mye svart på menyer og applikasjoner på S3 er at en amoled skjerm som viser svarte pixler bruker ikke strøm.

Lenke til kommentar

Som sagt er multiwindow noko som ein må vurdere sjølv om ein har bruk for. For min del er det iallfall veldig lite nyttig.

Smart stay virker greit nok, men sidan den fungerer så dårlig uten lys, blir det for "klumsete".

Har ikkje noko imot svarte menyar, tvert imot. Det er måten ting er satt sammen på som irriterer meg.

Ta dialer-paden for eksempel.

post-156941-0-79926800-1355438110_thumb.png

Menylinja markert i rødt er jo en ting som går igjen i fleire apps, f eks kontaktar, meldingar, alarm, etc. Om ein så ser på tala (sjølve dialeren), er det ein blåfarge som ikkje passer inn med resten. Ring-knappen er og grønn, som gjer at det blir sjåande mindre lekkert ut.

Togglebars er en funksjon eg ikkje kunne leve uten, men den er og dårlig designa...

post-156941-0-99679300-1355438424_thumb.jpg

Skjønner ikkje heilt kva den mørkeblå bakgrunnen bak knappane gjer der... og kvifor er brightness-slideren blå mens resten er grønt/svart?

post-156941-0-87329600-1355438506_thumb.png

S planner-appen har jo ikkje noko nesten som minner om designspråket på resten av telefonen...

Eg er glad det fins custom ROMs/themes, så ein sjølv kan velge korleis ein vil ha det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...