Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Hvordan tar dere backup av telefonen? Kies suger rompe å er totalt ubrukelig.. Her stopper den ihvertfall ca halveis, å jeg må begynne på nytt..

Stock rom...

Den innebygde backupen mot Google er en helt kurant måte å ta backup med..

Har du root er Titanium Backup veien å gå. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ut at GoSMS pro satt og huget cpu. Uninstallet det og la inn handcent sms, og da ble plutselig telefonen glad og sluttet med å bruke batteri. Hurra?

Utrolig frustrerende at programmer man har stolt på og brukt lenge plutselig blir onde og spiser mer batteri enn de bør. Hvordan går dette an? Er det prisen man betaler for all friheten til android, at ting du bruker daglig og ikke får info om at har blitt elakt plutselig setter seg på bakbeina og klikker?

Fint lite imponert, egentlig. Frustrerende greier, men dog fikset nå. Vil vel egentlig anbefale alle å uninstalle gosms pro - det er ondskap ...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har kjørt 4.1.2 i noen uker nå uten en eneste app-kræsj, så mulig du må feilsøke litt utover versjonsnummer på telefonen din..

Noen spesifike apps som kræsjer, eller er det generic apps?

Både systemapps og 3.part apps, men etter noen reboots så er dette problemet borte.
Lenke til kommentar

Fant ut at GoSMS pro satt og huget cpu. Uninstallet det og la inn handcent sms, og da ble plutselig telefonen glad og sluttet med å bruke batteri. Hurra?

Utrolig frustrerende at programmer man har stolt på og brukt lenge plutselig blir onde og spiser mer batteri enn de bør. Hvordan går dette an? Er det prisen man betaler for all friheten til android, at ting du bruker daglig og ikke får info om at har blitt elakt plutselig setter seg på bakbeina og klikker?

Fint lite imponert, egentlig. Frustrerende greier, men dog fikset nå. Vil vel egentlig anbefale alle å uninstalle gosms pro - det er ondskap ...

Har syns min S3 har brukt litt vel mye strøm noen ganger jeg også, men aldri tenkt på at det kan være GoSMS som gjør det. Tlf. bruker lite strøm etter at jeg har tatt reboot, men så fort jeg har skrevet eller mottatt en SMS, så går det mer.. Her er vel løsningen. :) Men, etter det jeg har lest av brukeromtaler på Play store, stå er Handcent treg og lesset ned med en del reklame. Er dette tilfelle? - Ellers kunne jeg tenke meg å prøve den selv. :)

Lenke til kommentar

Ja, det er greit vis man endrer rom og vil gå raskt tilbake til slik den var for man installerte det nye romet. Ellers så har man den automatiske backupen via Google og Titanium Backup (root access needed) som nevt før.

Er i det minste ikke ekstremt dyrt å knuse skjermen på GS3en... betalte bare 700kr i Oslo for å få den fiksa mens jeg ventet. Og hadde custom rom på den da og det gikk fint :)

Lenke til kommentar

Så...

All around the world people are bringing their devices in service because they will not turn on again. This problem has been named a “sudden death” for Galaxy S3. It’s like the phone is “committing suicide” out of nowhere.

Skjedde med meg nå nettopp. 87% batteri da jeg gikk ut av huset. Skulle sjekke klokken mens jeg ventet på bussen. Ingenting.

Lenke til kommentar

Har lurt på dette selv. Hvilen bruker dere?

Ville jo tippe at mindre lys / mindre fargeintensitet = lavere strømforbruk. Slik er det i alle fall på obskure plasma-tver ... som ikke egentlig er akkurat det samme som lcd-skjermer på telefoner, men hey. Det gir mening at sterkere farger spiser mer strøm?

Angående handcent så opplever jeg den ikke som treg, men jeg noterer meg at det ligger noe reklame helt nederst i den.

Om noen har et alternativ til et PENT sms-program som også er kjapt og ikke har reklame (har ingen problemer med å betale for dette) så fyr løs :)

Lenke til kommentar

hvorfor ikke bruke vanlig sms?

Noen har bedre funksjoner enn den som er standard. Derfor noen velger å bytte ut.

Et siste spørsmål før jeg rooter. Det finnes ROMs med Stock Android til s3, ikke sant?

Ja, det finnes ROMs med Touchwiz som Samsung leverer. Dette står forklart på XDA sitt forum under GS3 og du kan da lete opp rom og se hvordan de ser ut ;)

Lenke til kommentar

Noen har bedre funksjoner enn den som er standard. Derfor noen velger å bytte ut.

Ja, det finnes ROMs med Touchwiz som Samsung leverer. Dette står forklart på XDA sitt forum under GS3 og du kan da lete opp rom og se hvordan de ser ut ;)

Nå var det vel egentlig ikke Touchwiz jeg spurte om takk allikevel! ;)
Lenke til kommentar

Jeg leste dette om 4G (LTE) på dinside.no:

På det norske markedet er det i dag en liten håndfull telefoner som støtter 4G-nettet til Telenor. Så vidt oss bekjent gjelder det:

Nokia Lumia 920

Nokia Lumia 820

Asus Padfone 2

Sony Xperia V (inne til test)

Samsung Galaxy S III LTE (merk - kun LTE-utgaven, selges av Telenor)

Jeg kjøpte min S3 med Telenor ca en eller to mnd etter at den kom ut.

Hvordan finner jeg ut om telefonen min støtter LTE?

Jeg har NEE versjona av stock nå..

Jeg må kanskje tilbake til TEN igjen for å bruke LTE nå??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...