technicality Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Lagde en konto bare for å spørre Jeg kjøpte meg en S3 fra telenor for 3-4 dager siden og den kom i posten i går men så vil jeg roote men da lurte jeg på hva jeg gjør hvis jeg må bruke garantien min? Har sett flere måter på nettet for å "unroote" men er litt skeptisk fordi jeg finner ikke stock rom til norsk android og om jeg ikke husker feil så har jeg lest at Telenor bruker en custom rom til s3. Beklager hvis dette har blitt spurt før, noe som det sikkert har men orker ikke å gå igjennom 8000 svar. Norsk rom finner du enkelt på sammobile.com. NEE er for resten TEN er telenor sin rom 1 Lenke til kommentar
Th3m4ni4c Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Norsk rom finner du enkelt på sammobile.com. NEE er for resten TEN er telenor sin rom Oi! Det var raskt, tusen takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Og så må du bruke TriangleAway før du går tilbake til norsk ROM, les tråden og ikke skyld på meg hvis noe går galt en gang. Lenke til kommentar
hreple Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hem - bruker engelsk. Chrome spiser båndbredde, åpenbart egentlig. Det jeg bruker mye. Ellers er det systemet som trekker en del strøm. Og - har vi alternativer til go-sms som ikke er krise? Jeg selger heller telefonen enn å bruke samsungs default sms-greier. Noe så absurd stygt og grusomt har jeg sjeldent vært borti før. Får teste bitesms eller noe slikt ... Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 TomTom har oppdatert appen sin til å støtte "store" skjermer, så nå skal S3 virke uten å kjøre omveier. 2 Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Takk for info. Det var en GOD nyhet! Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Hvorfor lader tlf min seg ned av og til når jeg lader?? Dette e jo skummelt om jeg ikke følger med når jeg legger meg om kvelden... Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Slett Endret 5. desember 2012 av DroidOle Lenke til kommentar
VildeS Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Finnes det noen apper som kan endre smily'ene i sms? Liker ikke disse grønne smily'ene jeg altså... Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Go SMS funker bra Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Det meldes i kveld at noen brukere har begynt å få 4.1.2 fra Samsung. Polen er først ute denne gangen også. Så får vi vente og se om det går like lang tid før resten får denne gangen også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 (endret) Kjører 4.1.2 nå, en god del apper har bare kræsjet til meg uten at jeg engang har brukt de. Lurer på om de i Polen er forsøkskaniner? Endret 5. desember 2012 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
technicality Skrevet 5. desember 2012 Del Skrevet 5. desember 2012 Kjører 4.1.2 nå, en god del apper har bare kræsjet til meg uten at jeg engang har brukt de. Lurer på om de i Polen er forsøkskaniner? Russerne og tyskerne gjorde det så hvorfor ikke koreanere? 2 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvorfor lader tlf min seg ned av og til når jeg lader?? Dette e jo skummelt om jeg ikke følger med når jeg legger meg om kvelden... vet ikke hvorfor. men jeg har opplevd det samme og måtte kjøpe flere Usb/micro kabler før jeg fant en som funket fint. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Kjører 4.1.2 nå, en god del apper har bare kræsjet til meg uten at jeg engang har brukt de. Lurer på om de i Polen er forsøkskaniner? Har kjørt 4.1.2 i noen uker nå uten en eneste app-kræsj, så mulig du må feilsøke litt utover versjonsnummer på telefonen din.. Noen spesifike apps som kræsjer, eller er det generic apps? Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 (endret) Har aldri hatt problemer med USB kabler når det kommer til ladning og heller ikke har jeg opplevd at applikasjoner "krasjer". Kan være "rot" i systemet og vis man "wiper" telefonen og gjenoppretter den så fikser det en del rot. Man har jo uansett som regel backup av ting/tang på telefonen og applikasjoner laster seg ned igjen automatisk. Jeg har kjørt 4.1.2 i godt over en måned tipper jeg. Hadde den før den dukket opp offisielt i allefall Hvor mange kjører "custom" rom her? Endret 6. desember 2012 av Rolf_X 1 Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Jeg har lyst å prøve custum rom, så noen som har en å anbefale? Spent på å se om jeg får noen problemer, for jeg har ikke hadd noen med stock. Er inne på XDA og tenkte å lese litt, men hvilken seksjon skal jeg lese på? Det er 4 for S3'n, men har lest at T-mobile og AT&T er internasjonale, å sprint og verizon er for US (?). Hva er forskjellen på t-mobile og at&t? Noen som får varsling om ny melding fra facebook selv om du har lest den? Finner ikke noe innstillinger for push eller lignende. Finnes det noen apper som kan endre smily'ene i sms? Liker ikke disse grønne smily'ene jeg altså... Prøvd ut facebook sin Messenger? Det skal vist støtte sms/mms nå ser jeg. Facebook vil erstatte SMS Lenke til kommentar
Rolf_X Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=1566 ---> her kan du lese om rom for GS3... Det er under dev. ser du . Selv bruker jeg for øyeblikket Foxhound med android 4.1.2. God ytelse, bra batterilevetid og ingen problemer. Tror jeg lader min telefon annenvær dag eller så nå. Lader den i allefall ikke mye. Kan ikke si så mye om forskjeller fra stock siden jeg ikke har brukt stock på den. Det er en "toolbox" som skal gjøre rooting og slikt lett på den siden. Bare lett litt og kan sikkert finne den vis ønskelig Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Ah takker Rolf! Vet du hva "Tasker - JB" under "tilgjengelighet/accessibility" er btw? Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 6. desember 2012 Del Skrevet 6. desember 2012 Hvordan tar dere backup av telefonen? Kies suger rompe å er totalt ubrukelig.. Her stopper den ihvertfall ca halveis, å jeg må begynne på nytt.. Stock rom... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå