Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

CF-Root er ute og CF-Auto-Root er det nye, tror ikke det skal være noen problemer med å flashe CF-Auto-Root over CF-Root, men jeg holder meg til CF-Root da den eldgamle versjonen jeg kjører nå er stabil.

Edit: Ser ikke ut som at CWM følger med CF-Auto-Root, men du kan bruke CF-Root for å få root og CWM.

Mulig jeg ikke henger helt med, men hva er egentlig forskjellen på de to root typene?
Lenke til kommentar

Leser at andre har problemer med ladingen - og nå har jeg sannelig fått dette problemet selv.

Plugger i lader, og telefonen kan enten lade et sekund eller et minutt, eventuelt ikke anerkjenne at jeg plugger i lader overhode. Om jeg restarter mobilen godtar den lading, men ikke jevnt. Den starter og stopper som den selv vil.

Samtidig merker / ser jeg at telefonen ALDRI går i deep sleep mer (bruker cpuspy til å sjekke). Telefonen idler nå på 200 mhz konstant, selv om jeg stopper alle programmer som kjører. Et eller annet har altså skjedd akkurat i det siste, noe slikt som de siste dagene. Dette merkes også ekstremt godt på batteriet - for noen uker siden kunne jeg ha 50% igjen ved leggetid etter en dags bruk, nå er det nede i 10-15%.

Noen som har noen ide om hva som kan ha skjedd? Har strengt tatt ikke lagt inn NOE nytt i det siste ... merker dette irriterer meg grenseløst. Vurderer en root så jeg kan luke ut og myrde alt som kjører i bakgrunnen, men i utgangspunktet er det helt latterlig at telefonen ikke klarer å gå over i deep sleep av seg selv, så batteriet bare spises opp av tilsynelatende ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Galaxy S3 i et par måneder nå, og er veldig usikker på om jeg har fått en delvis defekt mobil, eller om S3 bare er oppskrytt. Programmene henger seg stadigvekk, enten så bruker de lang tid på å respondere, eller så kræsjer de bare. Kort fortalt så viker mobilen min neste like treig som den gamle iPhone 3gs'en jeg hadde før Galaxyen.

Er det noe feil med mobilen min, eller har jeg bare for høye forventninger til Galaxy S3?

Lenke til kommentar

De som har problem med batteriet, har de installert Jelly Bean uten factory reset? Har aldri hatt nokon av problema som har vorte nemnt her....

For min del var det installasjon av JB og så en factory reset. Vurderer en til nå, men det er så forbannet kjedelig å sette opp ting på nytt. ARGH!

Lenke til kommentar

Jeg har hatt min Galaxy S3 i et par måneder nå, og er veldig usikker på om jeg har fått en delvis defekt mobil, eller om S3 bare er oppskrytt. Programmene henger seg stadigvekk, enten så bruker de lang tid på å respondere, eller så kræsjer de bare. Kort fortalt så viker mobilen min neste like treig som den gamle iPhone 3gs'en jeg hadde før Galaxyen.

Er det noe feil med mobilen min, eller har jeg bare for høye forventninger til Galaxy S3?

Høres merkelig ut. Mulig den har en feil.

Selv med batterisparing på så er det meste smuud.

Nå vet jeg ikke hvilke apps du har som fryser seg, men der finnes mange møkka apps er ute som er dårlig programmerte, men om du sliter med helt vanlige applikasjoner også så tror jeg du må prøve på en factory reset. Evt sende den inn på reparasjon.

Lenke til kommentar

Ja det er like ofte de programmene som følgte med. Mobilen har dessuten reststartet seg selv tre ganger den siste uken. Den har vært i bakken et par ganger, og har noen små bulker i kanten, så er redd de skylde på det hvis jeg reklamerer. Jævlig surt om jeg da må betale for sjekken.

Hvordan tar jeg factory reset?

Lenke til kommentar

For dei som har problem, vil eg tru det er nokon filer som ligger igjen fra ICS som hindrer OS-et i å køyre normalt. Prøv å ta en factory reset, og evt bruk ROM Cleaner fra Xda for å fjerne program som du ikkje vil ha. Skal fungere med stock ROM og, såvidt eg har skjønt. :)

For meg har det funket fint lenge - det var bare helt plutselig nå at alt bestemte seg for å gå totalt på trynet. Hvordan dette er mulig fatter jeg enda ikke. Kan jeg ikke bare få en telefon som ikke sitter og slurper strøm selv om jeg manuelt dreper alle tasks? Hvor vanskelig er det å lage et os som lar meg stoppe et eller annet wacky program som plutselig har slått seg vrangt OG overlever en reboot? Vagt frustrerende ...

Lenke til kommentar

Mulig jeg ikke henger helt med, men hva er egentlig forskjellen på de to root typene?

Slik jeg skjønner så gir CF-auto-root root tilgang så app som krever root. Du er nærmere rootet, men kan ikke innstallere custom roms osv. For det gir deg ikke CWM recovery.

Med vanlig cf root har du den muligheten :)

Lenke til kommentar

Ja det er like ofte de programmene som følgte med. Mobilen har dessuten reststartet seg selv tre ganger den siste uken. Den har vært i bakken et par ganger, og har noen små bulker i kanten, så er redd de skylde på det hvis jeg reklamerer. Jævlig surt om jeg da må betale for sjekken.

Hvordan tar jeg factory reset?

Innstillinger -->Sikkerhetskopiering og tilbakestilling --> Nullstill til fabrikkdata :)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg har det funket fint lenge - det var bare helt plutselig nå at alt bestemte seg for å gå totalt på trynet. Hvordan dette er mulig fatter jeg enda ikke. Kan jeg ikke bare få en telefon som ikke sitter og slurper strøm selv om jeg manuelt dreper alle tasks? Hvor vanskelig er det å lage et os som lar meg stoppe et eller annet wacky program som plutselig har slått seg vrangt OG overlever en reboot? Vagt frustrerende ...

Nokon app du har installert i det siste som kanskje utløyser problemet?

Lenke til kommentar

Hver gang jeg har sagt "men jeg har ikke installert noen nytt på 2 uker!", hadde jeg det likevel når jeg ser etter. "Åjaaaa, den der Ultra power battery saver appen som..åja kanskje der alle de ad'ene kommer fra også"..eller arnold schwartzenegger soundboardet jeg flisa ned fra Play fordi jeg kjedet meg på jobb. Som putta inn masse adware i samme farta. Tenkte ikke på dem, fordi det er så usannsynlig at de skulle draine batteriet mitt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hver gang jeg har sagt "men jeg har ikke installert noen nytt på 2 uker!", hadde jeg det likevel når jeg ser etter. "Åjaaaa, den der Ultra power battery saver appen som..åja kanskje der alle de ad'ene kommer fra også"..eller arnold schwartzenegger soundboardet jeg flisa ned fra Play fordi jeg kjedet meg på jobb. Som putta inn masse adware i samme farta. Tenkte ikke på dem, fordi det er så usannsynlig at de skulle draine batteriet mitt.

Skulle bare ønske det var noe slikt. Har kun installert ebay-app de siste to ukene ... dette begynte for en uke siden. Jeg noterte meg at telenor hadde oppdatert noe - launcheren jeg bruker viser hva som er oppdatert / nytt.

Kan selvfølgelig være update i et av de store programmene som gosms pro eller noe slikt. "Problemet" her er bare at jeg ikke er av den nysjerrige typen. Det er mer eller mindre aldri et tema at jeg gidder legge inn noe nytt på telefonen. En asketisk bruker er jeg. Trist og asketisk. Hører jeg sukket og hevdelsen om at jeg burde hatt en Iphone? Muligens ... nå liker jeg S3'en min, men IKKE når den skal gjøre tull som dette.

Lenke til kommentar

Kan selvfølgelig være update i et av de store programmene som gosms pro eller noe slikt. "Problemet" her er bare at jeg ikke er av den nysjerrige typen. Det er mer eller mindre aldri et tema at jeg gidder legge inn noe nytt på telefonen. En asketisk bruker er jeg. Trist og asketisk. Hører jeg sukket og hevdelsen om at jeg burde hatt en Iphone? Muligens ... nå liker jeg S3'en min, men IKKE når den skal gjøre tull som dette.

Jeg må dessverre meddele deg at GoSMS Pro har gått fra å være et kjapt bra program til å bli et sørgelig stykke "bloat ware" :hm:. Brukte dette før men har nå avinstallert hele dritten og kjører Samsung egen SMS app (ok, den er ikke verdens beste den heller men bedre enn alternativet).

Har og konvertert til "Nova Launcher" og innbiller meg stadig at den er lynkjapp og bedre enn TouchWiz :w00t:

Men du har jo indikasjoner på hvilke apps som "suger" ressurser, kikk under Settings - Data Usage og Settings - Battery (hvilke :xmas: bruker norsk menyspråk?!) så ser du hva som spiser batteri og båndbredde - dette kan være en indikasjon på hvor problemet ligger.

Lenke til kommentar

Lagde en konto bare for å spørre :p

Jeg kjøpte meg en S3 fra telenor for 3-4 dager siden og den kom i posten i går men så vil jeg roote men da lurte jeg på hva jeg gjør hvis jeg må bruke garantien min?

Har sett flere måter på nettet for å "unroote" men er litt skeptisk fordi jeg finner ikke stock rom til norsk android og om jeg ikke husker feil så har jeg lest at Telenor bruker en custom rom til s3.

Beklager hvis dette har blitt spurt før, noe som det sikkert har men orker ikke å gå igjennom 8000 svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...