Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Brukt mobilen veldig lite denne uken, litt over 2 timer skjermbruk og 1 time tale. Likevel meget fornøyd med bateriet.

Tror jeg skal slite hardt med å komme meg ned på et slikt strømforbruk. Tror jeg har på alt for mye som syncer, pluss noen push varslinger. Jeg er som regel nede på rundt 35% ved 22-tiden (når jeg legger meg) på kvelden. Så lenge batteriet holder i én dag uten å lades, så er jeg fornøyd. Har vært en vane siden jeg først fikk meg smarttelefon at jeg setter den på lading når jeg legger meg, og tar den ut på natta, når jeg skal på jobb.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Må man ha root for å bruke den?

Du må ha root ja :) Uten root må du desverre vente på oppdateringer som kommer fra Samsung. Noe som alltid tar tid pga dem sender det ut så det ikke vil komme bugs vil jeg tro.

Nå har jeg selv brukt 4.1.2 god stund og er meget fornøyd. Foreslår at du drar deg en liten tur på XDA og titter litt :)

Batteritiden er bra, men som Marbash sier.. Så lenge telefonen varer en hel dag med ting som syncer, mail som pusher, facebook twitter etc. er jeg førnøyd. Så greier min telefon å nå opp til 5 timer med skjerm på. Lader den hver natt uansett så den er klar for full bruk neste dag :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du må ha root ja :) Uten root må du desverre vente på oppdateringer som kommer fra Samsung. Noe som alltid tar tid pga dem sender det ut så det ikke vil komme bugs vil jeg tro.

Nå har jeg selv brukt 4.1.2 god stund og er meget fornøyd. Foreslår at du drar deg en liten tur på XDA og titter litt :)

Batteritiden er bra, men som Marbash sier.. Så lenge telefonen varer en hel dag med ting som syncer, mail som pusher, facebook twitter etc. er jeg førnøyd. Så greier min telefon å nå opp til 5 timer med skjerm på. Lader den hver natt uansett så den er klar for full bruk neste dag :)

Trenger ikkje root for å få nyaste firmware. Kan flashast med Odin3, uten å miste garantien :)

Lenke til kommentar

Installerte Siyah kernel på telefonen for noen måneder siden, men synes det var et hærk å oppdatere en mobil med custom rom, for da møtte du oppdatere den ved hjelp av en pc, laste ned firmware og bruke odin hver eneste gang du skulle uppdatere den. Enesten grunnen til at jeg egentlig prøvde custom ROM + root var fordi man kunne da kunne koble S3 til en NTFS ekstern harddisk ved hjelp av en USB overgang, problemet var bare at dette ikke funket... Uansett, trikset med overklokking/underklokking app osv, men ærlig talt så var det mer jobb å manuelt oppdatere custom ROM enn det var verdt.

Når jeg hadde iPhone (2 år siden), var det et must med jailbreaking, men siden Android i seg selv er et mye mer åpent system synes savner jeg egentlig ingenting som jeg kunne ha gjort med rooting. Eller, den eneste tingen jeg "savner" er med en rootet telefon kunne jeg installert Cerberus i selve androidsystemet slik appen ikke hadde blirt borte selv om en tyv restartet telefonen.

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar

Installerte Siyah kernel på telefonen for noen måneder siden, men synes det var et hærk å oppdatere en mobil med custom rom, for da møtte du oppdatere den ved hjelp av en pc, laste ned firmware og bruke odin hver eneste gang du skulle uppdatere den. Enesten grunnen til at jeg egentlig prøvde custom ROM + root var fordi man kunne da kunne koble S3 til en NTFS ekstern harddisk ved hjelp av en USB overgang, problemet var bare at dette ikke funket... Uansett, trikset med overklokking/underklokking app osv, men ærlig talt så var det mer jobb å manuelt oppdatere custom ROM enn det var verdt.

Når jeg hadde iPhone (2 år siden), var det et must med jailbreaking, men siden Android i seg selv er et mye mer åpent system synes savner jeg egentlig ingenting som jeg kunne ha gjort med rooting. Eller, den eneste tingen jeg "savner" er med en rootet telefon kunne jeg installert Cerberus i selve androidsystemet slik appen ikke hadde blirt borte selv om en tyv restartet telefonen.

Det er vel kanskje opp til ein sjølv om ein skal oppdatere custom ROM-en? Sjølv om det kjem ei ny oppdatering, vil det jo ikkje automatisk seie at du må oppdatere. :p

Uansett er det jo mange custom roms som har OTA-oppdatering innebygd, så du får varsel om at det har kome ny versjon med valg om å oppdatere direkte fra telefonen. Kan vere ganske hendig :)

Veldig mykje av det positive med custom roms er jo "under-the-hood". Ytelsesforbetringar, bedre batteritid osv :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Opplevde det med stock 4.0 også, men sliter med noen 4.1 custom roms nå. Overfølsom på hvor mye spenning som går inn kanskje?

Lenke til kommentar

Har sykt lyst på root for tiden og spesielt etter å ha lest 4. del av "Android Skolen" til amobil. Men det er et par ting som fremdeles holder meg tilbake. Jeg har ikke akkurat lyst til at en telefon jeg betalte over 5000 for skal gå føyken 5-6 måneder før jeg skal kjøpe ny. Er det noen av dere som har installert root som failet i forsøket? Da mener jeg at den ikke fungerte etter installeringen.

Også et spørsmål til. Mister man alt det man har av apper, kontakter, bakgrunner og sånt etter en vellykket root?

Kan noen også eventuelt gi meg en link til root?

Endret av Havardu
Lenke til kommentar

Har sykt lyst på root for tiden og spesielt etter å ha lest 4. del av "Android Skolen" til amobil. Men det er et par ting som fremdeles holder meg tilbake. Jeg har ikke akkurat lyst til at en telefon jeg betalte over 5000 for skal gå føyken 5-6 måneder før jeg skal kjøpe ny. Er det noen av dere som har installert root som failet i forsøket? Da mener jeg at den ikke fungerte etter installeringen.

Også et spørsmål til. Mister man alt det man har av apper, kontakter, bakgrunner og sånt etter en vellykket root?

Kan noen også eventuelt gi meg en link til root?

Link til å roote står her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1695238

Du kan også søke på youtube hvordan man rooter :) Da kan du kanskje føle deg litt mer tryggere på hvordan prosessen er. Tar ikke mer enn et par minutter.

Alt av apper, bakgrunner kontakter vil være igjen. Eneste som skjer er at 2 ting legges inn. Det er SuperSu og CWM (Clockworkmod) som intallerer custom Rom, mods etc. Når du legger inn en ny custom rom er en full wipe (Slette alt av data fra forrige ROM), dette får vanligvis i tråden til alle roms.

Har rootet to SG3 nå og har blitt vellykket begge gangene. Sjansen for at det skal gå galt er der selvfølgelig, kan ikke nekte det. Så anbefaler å lese litt, se på noen videoer kanskje som kan gjøre deg litt mer trygg :)

Hvis i tilfelle det er noe som går galt.. At man har gjort noe feil, så kan det nok ordnes. Så lenge telefonen slår seg på, og du kan gå inn i download mode. Så kan du legge inn Offisielle Samsung firmware og installere den via Odin. Da vil telefonen fungere som vanlig. Da vil du fjerne root desverre, men å roote vil være samma prosess. Men garantien vil ikke være tilbake da, før Flashcounteren er resettet til 0. Den ser du i Download mode. Den kan resettes, og det er en guide der også :)

Endret av TotallyUseless
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Link til å roote står her: http://forum.xda-dev...d.php?t=1695238

Du kan også søke på youtube hvordan man rooter :) Da kan du kanskje føle deg litt mer tryggere på hvordan prosessen er. Tar ikke mer enn et par minutter.

Alt av apper, bakgrunner kontakter vil være igjen. Eneste som skjer er at 2 ting legges inn. Det er SuperSu og CWM (Clockworkmod) som intallerer custom Rom, mods etc. Når du legger inn en ny custom rom er en full wipe (Slette alt av data fra forrige ROM), dette får vanligvis i tråden til alle roms.

Har rootet to SG3 nå og har blitt vellykket begge Har gene. Sjansen for at det skal gå galt er der selvfølgelig, kan ikke nekte det. Så anbefaler å lese litt, se på noen videoer kanskje som kan gjøre deg litt mer trygg :)

Hvis i tilfelle det er noe som går galt.. At man har gjort noe feil, så kan det nok ordnes. Så lenge telefonen slår seg på, og du kan gå inn i download mode. Så kan du legge inn Offisielle Samsung firmware og installere den via Odin. Da vil telefonen fungere som vanlig. Da vil du fjerne root desverre, men å roote vil være samma prosess. Men garantien vil ikke være tilbake da, før Flashcounteren er resettet til 0. Den ser du i Download mode. Den kan resettes, og det er en guide der også :)

Takk for bra svar! ;-) Tror nok det blir root snart ja :-)
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

CF-Root er ute og CF-Auto-Root er det nye, tror ikke det skal være noen problemer med å flashe CF-Auto-Root over CF-Root, men jeg holder meg til CF-Root da den eldgamle versjonen jeg kjører nå er stabil.

Edit: Ser ikke ut som at CWM følger med CF-Auto-Root, men du kan bruke CF-Root for å få root og CWM.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...