johnd2407 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 system uids inconsistent dukker opp på skjermen min, så står det feelin lucky, så kan man trykke på den. Hele driten fryser! Har heller ikke roota gs3, siden jeg ikke har giddet... har hatt 4.1 fra ota helt uten problemer, men i de siste 3 dagene har problemet skjedd... Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Nøyaktig hva er root gjør? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Root gir deg full tilgang og rettigheter til alle filer og programmer i OS-et. Kan sammenlignes omtrent som å logge på som administator på en normal datamaskin. Endret 30. november 2012 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Root gir deg full tilgang og rettigheter til alle filer og programmer i OS-et. Kan sammenlignes omtrent som å logge på som administator på en normal datamaskin. Er ikke helt stå på dette feltet her. Hva slags rettigheter og tilgang er det snakk om? Lenke til kommentar
technicality Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Er ikke helt stå på dette feltet her. Hva slags rettigheter og tilgang er det snakk om? system foldere/mapper du ellers ikke har tilgang til så du kan endre på alt mellom himmel og jord ikoner,fjerne apper som tidligere ikke var slettbare osv osv osv listen er lang,men du får ideen Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 (endret) Havardu : La oss si at operativsystemet har en fil, og om man sletter denne filen, så slutter telefonen og virke. Disser filene er normalt beskyttet mot at brukeren skal ha tilgang til og endre/slette filen for å ikke ødelegge telefonen. Har du root tilgang spiller det ingen rolle, for da har du tilgang uansett. Nå er det jo selvsagt andre ting enn og slette system filer for å ødelegge telefon root kan brukes til. Edit: Der var det alt blitt svart på ja Endret 30. november 2012 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
Thomassen82 Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hvor får man tak i S3 billigst nå? Har jobb abbonement, så binding er ikke så veldig aktuelt.. Lenke til kommentar
Notatall Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Har problemer med "Call Recorder". Når OK, høres den jeg ringer til og jeg selv godt, like sterkt i opptaket. Jeg høres alltid godt, men av og til høres den jeg snakker med dårlig eller ikke i det hele tatt. Enten er opptaket OK, eller dårlig. Blir ikke klok på hva dette skyldes og hva jeg kan gjøre for å rette på dette. *bump* Noen som kan gi råd her? Lenke til kommentar
Leinen Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Hei Min trådløse nettverk hjemme fungerer ikke så bra på min S3. Har nettopp flyttet og har broadnett som ISP. Koblet i dag til routeren og satte opp et tråløst nettverk, med samme innstillinger som jeg har brukt tidligere. Dette har fungert tidligere på S3'n. Jeg for koblet meg til nettverket, men selve nettet er veldig tregt på det beste, og som oftest kommer jeg ikke inn på nettsiden, og ingen andre apper funker heller. Tror dette nå har blitt et S3 problem, siden jeg har prøvd flere configer med routeren. Selve internetten funker helt fint på min stasjonære PC med TP, og alle andre trådløse "devices" i huset. Noen ideer? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 30. november 2012 Del Skrevet 30. november 2012 Har du prøvd å bytte kanal på routeren? Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hvor får man tak i S3 billigst nå? Har jobb abbonement, så binding er ikke så veldig aktuelt.. https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-s-iii-i9300-158200 Lenke til kommentar
Sam Crow Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Har et lite problem med telefonen min. På melding-ikonet står det at jeg har en ulest melding. Dette er ikke tilfellet, har manuelt gått inn på hver samtale for å sjekke at det ikke er noe jeg har gått glipp av. Det har vært sånn i noen uker nå, noen tips til hvordan det kan fjernes? Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Har et lite problem med telefonen min. På melding-ikonet står det at jeg har en ulest melding. Dette er ikke tilfellet, har manuelt gått inn på hver samtale for å sjekke at det ikke er noe jeg har gått glipp av. Det har vært sånn i noen uker nå, noen tips til hvordan det kan fjernes? Har ikke hatt dette problemet selv etter Jelly bean oppdateringen. Lenke til kommentar
technicality Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Har et lite problem med telefonen min. På melding-ikonet står det at jeg har en ulest melding. Dette er ikke tilfellet, har manuelt gått inn på hver samtale for å sjekke at det ikke er noe jeg har gått glipp av. Det har vært sånn i noen uker nå, noen tips til hvordan det kan fjernes? Dette problemet har blitt nevnt før I tråden tror jeg.. Søk deg litt bakover i tråden så kanskje ligger løsningen der og? Er på mobil så blir litt plundrete å gjøre det Lenke til kommentar
technicality Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Kan være en tilfeldighet men inni granskauen til bedre batteri jeg fikk etter at jeg rensket google maps bufferen Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 gpsd som sluttet å sluke strøm, ingen tilfeldighet Lenke til kommentar
TotallyUseless Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 (endret) Havardu : La oss si at operativsystemet har en fil, og om man sletter denne filen, så slutter telefonen og virke. Disser filene er normalt beskyttet mot at brukeren skal ha tilgang til og endre/slette filen for å ikke ødelegge telefonen. Har du root tilgang spiller det ingen rolle, for da har du tilgang uansett. Nå er det jo selvsagt andre ting enn og slette system filer for å ødelegge telefon root kan brukes til. Edit: Der var det alt blitt svart på ja Det er mange positive sider og negative sider med ROOT. Men om du sletter den filen som er en system fil, så er risken bare at noe ikke fungerer riktig. Med ROOT har du også muligheten å ta en full backup av hele systemet. Før du eksperimenterer med nye MODS, Apps etc. Dette er som muligheter til å ha funksjoner fra andre android telefoner som ikke kan installeres på SG3 vanligvis. Du kan også overklokke, underklokke for å spare batteri. Jeg har gjort dette, og min SG3 har klart seg litt mer. Har desverre ikke noe screenshots av hvor lang tid med skjerm på tid osv nå.. Fjerne unødvendige apps fra operatøren som tar mye plass av minne. Installere apps som ikke er tilgjengelig i Google Play store. Du får også nyeste android tilgjengelig. Disse er som sagt fult av bugs, men folk på XDA jobber gratis dag og natt for å fikse de bugsene så vi som installerer disse ROM's har muligheten til å bruke dem daglig. Også andre ROM's som også bruker mindre batteri, lettere og gjør telefonen raskere. Isteden for å vente evigheter, så klage her eller andre steder når f.eks. når Jelly Bean skulle komme ut. Negative sider med ROOT, er at vi hvis prosessen ikke blir vellykket, blir telefonen ikke verdt mer enn en stein. Ubrukelig. Men jeg har rootet flere android telefoner, Samsung sine, HTC, Sony. Alle har gått fint og kjenner mange som ikke har hatt problemer heller. Det er så mange guids som ligger ute å følge Ved installere masse MODs som ikke er optimalisert til telefonen kan gi noen feil. Men da har man som regel en backup å gjenopprette fra. Eller, laste inn en ny ROM på minnekortet og installere den. Mange custom roms har bugs som vanlig. Vi som har rootet telefonen er klar over dette, men som sagt så driver developere og prøve å fikse disse bugsene. Du mister også garantien ved å roote. Men det er en vei tilbake selvfølgelig Har ikke prøvd den, men sikkert noen som har det som kan bekrefte. Ligger guider for det og. Personlig syns jeg det er verdt å roote for mine behov som å fjerne apps jeg ikke bruker, forbedre batteritiden, få tidlige versjoner av android fra Samsung som developers kan leke som vi kan installere osv osv. Listen er lang.. Endret 1. desember 2012 av TotallyUseless 1 Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Hei Min trådløse nettverk hjemme fungerer ikke så bra på min S3. Har nettopp flyttet og har broadnett som ISP. Koblet i dag til routeren og satte opp et tråløst nettverk, med samme innstillinger som jeg har brukt tidligere. Dette har fungert tidligere på S3'n. Jeg for koblet meg til nettverket, men selve nettet er veldig tregt på det beste, og som oftest kommer jeg ikke inn på nettsiden, og ingen andre apper funker heller. Tror dette nå har blitt et S3 problem, siden jeg har prøvd flere configer med routeren. Selve internetten funker helt fint på min stasjonære PC med TP, og alle andre trådløse "devices" i huset. Noen ideer? Hvorfor vil du ta opp samtaler? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 "zpionere på ekzen" "ta opp samtale for å utpresse en kompis" etc. Diverse grunner til at opptak uten samtykke er ulovlig. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 1. desember 2012 Del Skrevet 1. desember 2012 Det er mange positive sider og negative sider med ROOT. Men om du sletter den filen som er en system fil, så er risken bare at noe ikke fungerer riktig. Med ROOT har du også muligheten å ta en full backup av hele systemet. Før du eksperimenterer med nye MODS, Apps etc. Dette er som muligheter til å ha funksjoner fra andre android telefoner som ikke kan installeres på SG3 vanligvis. Du kan også overklokke, underklokke for å spare batteri. Jeg har gjort dette, og min SG3 har klart seg litt mer. Har desverre ikke noe screenshots av hvor lang tid med skjerm på tid osv nå.. Fjerne unødvendige apps fra operatøren som tar mye plass av minne. Installere apps som ikke er tilgjengelig i Google Play store. Du får også nyeste android tilgjengelig. Disse er som sagt fult av bugs, men folk på XDA jobber gratis dag og natt for å fikse de bugsene så vi som installerer disse ROM's har muligheten til å bruke dem daglig. Også andre ROM's som også bruker mindre batteri, lettere og gjør telefonen raskere. Isteden for å vente evigheter, så klage her eller andre steder når f.eks. når Jelly Bean skulle komme ut. Negative sider med ROOT, er at vi hvis prosessen ikke blir vellykket, blir telefonen ikke verdt mer enn en stein. Ubrukelig. Men jeg har rootet flere android telefoner, Samsung sine, HTC, Sony. Alle har gått fint og kjenner mange som ikke har hatt problemer heller. Det er så mange guids som ligger ute å følge Ved installere masse MODs som ikke er optimalisert til telefonen kan gi noen feil. Men da har man som regel en backup å gjenopprette fra. Eller, laste inn en ny ROM på minnekortet og installere den. Mange custom roms har bugs som vanlig. Vi som har rootet telefonen er klar over dette, men som sagt så driver developere og prøve å fikse disse bugsene. Du mister også garantien ved å roote. Men det er en vei tilbake selvfølgelig Har ikke prøvd den, men sikkert noen som har det som kan bekrefte. Ligger guider for det og. Personlig syns jeg det er verdt å roote for mine behov som å fjerne apps jeg ikke bruker, forbedre batteritiden, få tidlige versjoner av android fra Samsung som developers kan leke som vi kan installere osv osv. Listen er lang.. Takker for svar folkens! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå