Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Tror ikke det har noe med fukt å gjøre, det samme har skjedd med meg i tre måneder nå.

Går det an å fikse problemet?

Et annet spørsmål:

Dere som har Nova Launcher Prime; Hvordan er det i forhold til TouchWiz og GO Launcher EX?

Bruker det mer eller mindre strøm? Jeg prøvde GO Launcher i en periode, og launcheren spiste opp batteriet etter en dag, jeg måtte lade telefonen hver eneste dag med GO Launcher EX.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig har telefonen nå flere ganger de siste to dagene påstått at sim ikke er gyldig, og telefon må omstartes for at den skal få kontakt med sim igjen. Av og til må den restartes flere ganger før det virker. Noen som har vært borti dette?

Vanilla, siste jb uten noen telenor e.l.

Lenke til kommentar

Tror ikke det har noe med fukt å gjøre, det samme har skjedd med meg i tre måneder nå.

Går det an å fikse problemet?

Jeg bruker Nova. Merker ingen forskjell på strømforbruket fra TouchWiz iallfall. Men Nova er HELT uten lag og MYE bedre. Har ikke prøvd GO da.

Et annet spørsmål:

Dere som har Nova Launcher Prime; Hvordan er det i forhold til TouchWiz og GO Launcher EX?

Bruker det mer eller mindre strøm? Jeg prøvde GO Launcher i en periode, og launcheren spiste opp batteriet etter en dag, jeg måtte lade telefonen hver eneste dag med GO Launcher EX.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vært inne på tanken på å bytte S3'n mot en Nexus 4. Noen tanker om det? Hatt LG før, og sverget jeg ikke skulle ha det igjen etter Optimus 2X tabben men siden dette er en Nexus er vel faren for å ikke få oppdateringer eliminert.

Hehe... Akkurat i samme båt som deg. Det jeg har bestilt, den er på vei over dammen nå så har den vel i neste uke en gang... Hadde også 2x, men bestemte meg for å prøve da jeg har lest at denne gangen vil all oppdatering komme fra Google... Noe som ikke er tilfelle med galaxy nexus, der må de som kjøpte den i Europa vente til Samsung skulle finne på at det passer med å sende ut oppdatert firmware..

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet med E-post selv. Det jeg gjorde var å fjerne alle E-postkontoene mine får så å legge de til igjen på nytt. Når jeg la til kontoene igjen fikk jeg opp en valg og tilpasningsmuligheter og valgte sånn at jeg fikk varslene mine tilbake (du skjønner det når du kommer dit) ;)

Hei, Jeg prøvde det faktisk, men det hjalp ikke hos meg desverre. Men nå har jeg nullstilt til fabrikkdata, og det ser ut som alt er i orden. Før ville ikke valgene jeg gjorde bli lagret, men det gjør det nå.

Takk for tipset :)

Lenke til kommentar

Så det er faktisk ikke mulig å benytte ex sd uten å roote tlf?

Uten å ha sjekket opp noe spesielt, virker det som Samsung har fjernet muligheten til å flytte apps til ext-sd fra telefonen. Eventuelt så er det borte fra Android i seg selv, men da hadde vel ikke One-X og diverse andre telefoner hatt denne muligheten.

Nå har ikke jeg noe behov for å flytte selve appen til ext-sd, men i mange tilfeller hadde det vært ønskelig å flytte app cache. F.eks Spotify, diverse spill, andre innholdstunge apper burde hatt muligheten til å velge hvor man lagrer cache. Kjipt å ha 64GB microSD og så er man bundet av de 12 GB på internminnet når det kommer til innhold i mange apper.

Heldigvis har man et velfungerende community rundt Android som "fikser" sånne utfordringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Grunnen til at de fjernet muligheten for å flytte til ext-sd har jeg lest er at Google krever at Samsung gjør det elns for å få produsere Nexus enhetene. Har ingen kilder da jeg ikke husker hvor jeg leste det, så ta det med en stor klype salt.

Lenke til kommentar

Andre som har problemer med SD kort? Lest endel tråder som sier at GS3 bare ikke liker SD kort.

Jeg er på mitt andre SanDisk 32GB Class 10, etter det første remountet hele tiden. Nå har det så vidt begynt påan igjen.

Jeg hadde et 64 GB kort i min S3 uten problemer. Nå bruker jeg det i Note 2 uten problemer. Har også et annet 64 GB kort i Note 10.1 uten problemer. MEN, jeg hadde problemer med minnekort den gang jeg hadde Galaxy S. Kjøpte nytt kort samtidig med telefonen. Tok ca 2 dager og kortet var defekt. Forsøkte å formattere det, men uten hell. Trodde da det var feil på minnekortet og fikk byttet det i et nytt. Men samme skjedde igjen. Skjønte da at det var telefonen som ødela minnekortet. Fikk da byttet telefonen på DOA (innen 7 dager) og har aldri hatt problemet senere, verken på Galaxy S, SII, SIII eller noen av Galaxy Note modellene. Tror derfor ikke det er en utbredt feil, men ikke helt ukjent heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...