Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Det kan godt tenkes.... Dårlig resonnert av meg Det er da lov å spørre Men alle disse tallene har jo med bruk av telefonen og hva som brukers av sensorer, cpu etc. Jeg syns selv jeg merker at telefonen bruker minst like mye strøm som med ICS når den brukes aktivt. Og dette kan jo ha med at den har en annen CPU-governor enn før. Dvs at den går raskere opp i frekvens og ytelse for å gi glattere UI. 1 Lenke til kommentar
gard. Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Synkroniserte akkurat S Planner-kalenderen min for å holde Google kalenderen oppdatert. Men resultatet var ikke annet enn at alle kalenderhendelsene mine som jeg har skrevet inn på mobilen (på gmailadresse-kalenderen) ble borte. Både i S Planner og på Google kalenderen på nettet. Noen måte å få tilbake alle hendelsene mine? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Skal legge min Galaxy S3 ut for salg denne uka. Har noen spørsmål i den forbindelse: - Telefonen er rootet, men er ganske grønn på dette. Skal jeg legge inn Nordic Countries ROM-en fra denne siden? Noe annet jeg må tenke på? Hva bør jeg fjerne fra minnekortet som ikke blir borte av seg selv? Skal selvsagt orientere kjøper om at telefonen er rootet. EDIT: Har også backup av den originale rom-en. Bør jeg heller bruke den? Hvis ja, hvordan? - Telefonen er kjøpt gjennom Netcom. Har den da noen form for operatørlås? Ble eventuelt dette fjernet da jeg rootet? - Har ikke brukt telefonen på noen uker nå, men Paranoid Android er installert. Hadde et problem med melding om at simkortet var fjernet, så telefonen måtte restartes. Noen som har hørt om dette problemet før? Vil tro det er relatert til denne custom rom-en jeg har kjørt. - Telefonen er strøken bortsett fra et hakk under volumknappene. Hakket går på tvers av ramma som går rundt hele telefonen. Hva er en fornuftig pris? Endret 26. november 2012 av qweac Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Last ned og kjør TriangleAway og flasher du denne (4.0 4 NEE) som PDA. Da er alle problemer med root borte. Etterpå så tar du fabrikkgjenoppretting og sletter alle filene du kan slette via USB. Fornuftig pris? Kanskje 3 tusen, vær en god selger og skriv om hakket og gi tydelige bilder Endret 26. november 2012 av Slettet-jDflNq 3 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Takk for tips. Kan du forklare litt mer om den ROM-en. NEE og PDA? Hva er forskjellen på den du postet og den nordiske fra XDA? Edit: Hvis jeg følger denne guiden med ROM-en du linket til. Er ting greit da? Slette alle filene jeg kan slette via USB? Altså, fjerne alle mappene i filutforskeren på PC-en? Regner med jeg legger meg litt under 3000 da. Tenkte jeg skulle bli raskt ferdig med salget. Endret 26. november 2012 av qweac Lenke til kommentar
jorang Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Fra forumet på XDA: 1. I empty all GPS software buffer. 2. Switch off phone, 3. Take out SIM card, 4. Switch on phone, disable wifi, 5. Open the GPS software then search GPS signal, 6. after GPS get your position, then empty the GPS software buffer again. ..............Then the GPSD never drain your battery. I think this is a bug, the GPS is always searching for the GPS signal so that drain the battery. Ser ut som dette virket. Gpsd 0% siden kl 10 i dag ;-) 1 Lenke til kommentar
Jenteiusa Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Har du tatt hard reset? Det har løst problemene til de fleste:) Hvordan tar man hard reset på s3? Forsvinner noe av ting lagret på tlf ved hard reset? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Takk for tips. Kan du forklare litt mer om den ROM-en. NEE og PDA? Hva er forskjellen på den du postet og den nordiske fra XDA? Edit: Hvis jeg følger denne guiden med ROM-en du linket til. Er ting greit da? NEE = nordisk ROM, altså for din telefon om den er kjøpt ulåst/ikke fra Telenor.Du skal flashe som PDA i Odin, akkurat som når du rootet. Slette alle filene jeg kan slette via USB? Altså, fjerne alle mappene i filutforskeren på PC-en? Stemmer det, med mindre du vil at noen skal få tilgang til dokumenter som ligger igjen etter wipe (har skjedd til meg at det ligger igjen bilder). Regner med jeg legger meg litt under 3000 da. Tenkte jeg skulle bli raskt ferdig med salget. Skulle nesten ha kjøpt den selv om jeg ikke hadde en fra før Har faktisk en liten ripe på omtrent samme plass, har forsvunnet litt etter jeg har brukt skjermbeskytter. Sikkert noe lim som er nedi der nå. 1 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Tusen takk for all hjelp! Skal prøve meg på dette i morgen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Ingen årsak Bare ikke napp ut USB kabelen imens du holder på å flashe ROM, da ender du kanskje opp med en ubrukelig tlf, ihvertfall fram til du får en usb jig som kan redde deg Lenke til kommentar
Moosher Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 Lurte på en ting, sitter her og vurderer å bytte ut min 4S til en S3. Eneste som hindrer meg, etter å hatt S2 i 2 måneder, er at jeg ikke er like fornøyd med tastaturet på telefonen. Tastaturet på iPhone er mye mer responsivt, hvis jeg skriver fort på S2/S3 så bare henger bokstavene seg opp. Vet ikke om dette ga mening, men det jeg lurte på om det finnes noen bedre tastatur/keyboard man kan laste ned? Da mener jeg ikke Swype osv, bare et tastatur som er like responsivt som det på iPhone. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. november 2012 Del Skrevet 26. november 2012 (endret) Ingen årsak Bare ikke napp ut USB kabelen imens du holder på å flashe ROM, da ender du kanskje opp med en ubrukelig tlf, ihvertfall fram til du får en usb jig som kan redde deg Flashing av ROM gjør man vel strengt tatt fra det interne "minnekortet"? Pleier bare kopiere inn ønsket rom på sdcard/ også boote telefonen inn i recovery (clockwork) mode og installere derfra uavhengig av kabel. ODIN brukte jeg til å roote sammen med Samsung Galaxy S3 Toolkit og da må man ha kabel selvsagt. Anbefaler ikke kjøre original ROM og rootet telefon, jeg fikk mange rare treghetsproblemer og heng. Endret 26. november 2012 av Misantropen Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Lurte på en ting, sitter her og vurderer å bytte ut min 4S til en S3. Eneste som hindrer meg, etter å hatt S2 i 2 måneder, er at jeg ikke er like fornøyd med tastaturet på telefonen. Tastaturet på iPhone er mye mer responsivt, hvis jeg skriver fort på S2/S3 så bare henger bokstavene seg opp. Vet ikke om dette ga mening, men det jeg lurte på om det finnes noen bedre tastatur/keyboard man kan laste ned? Da mener jeg ikke Swype osv, bare et tastatur som er like responsivt som det på iPhone. Jeg har ikke noe problem med det originale tastaturet på s3, men vjeg vil absolutt anbefale SwiftKey, som forøvrig er på salg i Google Play nå. De beste 22 kronene jeg har brukt NOEN GANG! 3 Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Jeg har ikke noe problem med det originale tastaturet på s3, men vjeg vil absolutt anbefale SwiftKey, som forøvrig er på salg i Google Play nå. De beste 22 kronene jeg har brukt NOEN GANG! Her kan jeg si meg fullstendig enig med Havardu! Jeg gikk nylig over fra iPhone til S3, og det orginale tastaturet på S3'n syntes jeg var litt kronglete. Men SwiftKey er det beste tastaturet ute på markedet i mine øyne. Bedre enn iPhone sitt også 1 Lenke til kommentar
OV-103 Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Ser ut som dette virket. Gpsd 0% siden kl 10 i dag ;-) Hva menes med "empty all GPS software buffer."? Er det en plass en kan tømme bufferet, eller menes det at en skal gjøre det for alle applikasjoner som bruker GPS? Lenke til kommentar
Mr. President Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Nja dvs 15 timer med bruk og det virker ikke så alt for galt. Jeg plugger den ut av laderen om morgningen ved 10 tiden og inn igjen når jeg legger meg ved 01 tiden (dvs 15 timer), og da er det ikke så alt for mye igjen, så om du bruker din ca like mye som meg så virker det riktig. Endelig er batteritiden der jeg vil ha den. I går brukte jeg den flittig på jobb samt 1.5 time med Skype, enda hadde jeg 10% før jeg la meg awsome! Lenke til kommentar
KingCharming Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hvordan tar man hard reset på s3? Forsvinner noe av ting lagret på tlf ved hard reset? Det er 2 måter og ta en hard rest. 1. Du kan gjøre det ved å gå inn på innstillinger> Sikkerhetskopiering og tilbakestilling> Nullstill til fabrikkdata. 2. Holde inne begge volumknappene + Låstast / Av-påknappen. Da kommer du inn i recovery mode. Så bruker du volum-ned tasten til og bla ned til "wipe data/factory reset", og hjemtasten til og velge. Ja, alt du har på telefonen blir sletter om du tar hard reset, så en backup er lurt og ta først. Men er det bare mobilt nettverk som ikke funker? Lenke til kommentar
jorang Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Hva menes med "empty all GPS software buffer."? Er det en plass en kan tømme bufferet, eller menes det at en skal gjøre det for alle applikasjoner som bruker GPS? Står på forrige side i tråden, men jeg gjentar gjerne Åpne (Google) Maps på tlf. Gå på "Innstillinger" - "Frakoblet og buffer" - "Fjern alle kartseksjoner" og "Tømme mine steder bufferen" Ser ut til å virke fortsatt for meg - gpsd er fortsatt lav, men på 0,7% hittil i dag (siden 06:00). Antar det er fordi jeg gikk inn i Maps nå for å sjekke. Da måtte bufferen fylles igjen etter nullstilling i går Lenke til kommentar
technicality Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Står på forrige side i tråden, men jeg gjentar gjerne Åpne (Google) Maps på tlf. Gå på "Innstillinger" - "Frakoblet og buffer" - "Fjern alle kartseksjoner" og "Tømme mine steder bufferen" Ser ut til å virke fortsatt for meg - gpsd er fortsatt lav, men på 0,7% hittil i dag (siden 06:00). Antar det er fordi jeg gikk inn i Maps nå for å sjekke. Da måtte bufferen fylles igjen etter nullstilling i går Hos meg står wake lock (mediaserver) som største synderen, løsningen vsr å formatere eksternt minnekort? Eller skal interne og gjennom det? Lenke til kommentar
Igniztion Skrevet 27. november 2012 Del Skrevet 27. november 2012 Har også opplevd at feil i filene på eksternt minnekort har gjort at mediaserveren bruker enormt mye batteri. Fikset det ved å ta backup av det jeg ville ta vare på og formatere minnekortet. Nå var dette på en av mine forrige androidenheter, men det ser ikke ut til at mediaserveren er blitt noe bedre siden den gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå