Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja.

Du kan få high-res kontaktbilder ved å bruke en tredjeparts-app.

Selv bruker jeg FriendCaster som håndterer all Facebooking inkludert kontakt-sync, men du har også alternativet HaxSync (du finner i PlayStore) som kan fikse high-res-bilder for deg. :)

...og det er en bug at den synker facebook kontakter du IKKE har i kontaktlista, selv om du har eksplisitt bedt den om ikke gjøre det.

Takker for tipset!

Den synca alle kontaktene fra facebook ja, men har valgt å bare vise google kontaktene på telefonen :)

Lenke til kommentar

Andre som opplever problemer med "gpsd" som trekker mye strøm?

Bare "gpsd" trekker mellom 25 og 30% alene hos meg :hrm:

Har googlet litt på dette, men løsningen som jeg fant var ikke mulig å gjenomføre hos meg. Slideren som skulle deaktiveres under fjernstyring var grået ut, men slått på.

Noen andre potensielle løsninger?

Bump :)

Ingen andre med dette problemet?

Lenke til kommentar

Ang batteri forbruk etter JB:

Har blitt litt bedre på min telefon etter det jeg kan se, men mye likt, altså BRA batterikapasitet.

Laveste jeg har sett ved lett bruk, BARE 3G/GSM (ikke satt til auto), GPS på, wifi av, sparemodus av, og syncing av 3 emailer + Rebtel gående; ca 1 % pr time.

Men normalen er 1,5% batteri forbruk pr time.

Dersom noen sin mobil er oppe i 3-5% forbuk pr time, er det noe som gjør det, det er ikke normalt. Enten er det altfor mye syncing etc som skjer, eller så er det programmer som gjør at mobilen ikke klarer gå i dvalemodus og derfor bruker mer en normalt med batteri.

Det jeg kan nevne er at hos meg er at wifi hjemme bruker 2-3 ganger så mye batteri som bare GSM/3G, om dette skyldes mitt nettverk hjemme eller dette er slik uannsett wifi vet jeg ikke. Ser at når wifi er på så er mobilen MYE mer awake, MYE mer aktivitet som gjør at mobilen ikke går i 'dvale'.

jarle

Lenke til kommentar

Var deilig med Skype-oppdatering. Endelig blinker LED når jeg får meldinger :)

Vil du/dere si at Skype nå for Android er BRA? Var en periode jeg husker noen skrev Skype slukte enormt med strøm. Har noen inngående erfaringer med Skype på Android som kan gi info ang generelt bruken og batteri forbruk?

Har det kommet ny versjon av Skype for Android etter MS tok over?

Edit:

Ser det er masse klaging i Play etter siste versjon som kom for 3 dagers tid siden...

jarle

Endret av JarleGutt
Lenke til kommentar
Vil du/dere si at Skype nå for Android er BRA? Var en periode jeg husker noen skrev Skype slukte enormt med strøm. Har noen inngående erfaringer med Skype på Android som kan gi info ang generelt bruken og batteri forbruk? Har det kommet ny versjon av Skype for Android etter MS tok over? Edit: Ser det er masse klaging i Play etter siste versjon som kom for 3 dagers tid siden... jarle
Beklager men batteribruk vet jeg ikke om, med tanke på at jeg har i kabelen når jeg har på Skype.

Selve appen i seg selv føler jeg fungerer bra. Har ikke noe å utsette på. Ikke nå lenger ihvertfall, nå som LED blinker når jeg har fått melding.

Lenke til kommentar

"gpsd" som drainer batteriet er forresten ikke noen ny feil i Jellybean. Den har fulgt android i flere versjoner. Jeg hadde samme problemet forrige uke, at batteriet tømte seg på en halv dag og gpsd sto for 56% av batteribruken.

Googlet det, og fant forumposter fra bl.a. XDA tilbake til 2010 som beskrev nøyaktig det samme.

gps daemon er en prosess som alle programmer som bruker gps-lokalisering på ett eller annet vis bruker. Ikke bare google maps. Og GPS trenger ikke være slått på heller. Den henger seg, og min løsning var å restarte telefonen. Evt sitte og prøve å luke ut hvilke programmer som har gps aktiv, men det tar jo 50 ganger lengre tid enn å bare reboote. Har ikke sett den siden.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Når telefon har vært inaktiv i en hvis stund blir skjermen svart, men når jeg trykker på hjem knappen så går den ut av det programmet telefonen var i før den ble svart. For eksempel hvis jeg leser på nettet og jeg rører ikke skjermen så blir den svart og for å reaktivere trykker jeg på hjem knappen, men da går den til hjem skjermen. Det jeg må gjøre er å trykke på av/på knappen, men dette er fryktelig tungvint synes jeg.

Det virket før å bare trykke på hjem knappen. Jeg har slått av S voice, kan det ha noe med saken å gjøre?

Lenke til kommentar

Når du er inne på ting som henger seg etc; det jeg har hatt problemer både på min gamle HTC Desire og nå min Samsung S3 - av og til henger eller stopper datatrafikk. Kan av og til fikse det med å bytte mellom GSM / Auto etc, men ofte må mobilen restartes for å fikse problemet.

Er vel og det eneste den type problem jeg har hatt med de 2 Android mobilene...

jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...