Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bumper med mitt tre måneder gammelt spørsmål, og som jeg ikke har fått svar på:

 

Hvordan løser jeg problemet med wifi forbindelsen mellom S3 og min Belkin trådløs adapter?

Min S3 har aldri klart å koble seg opp mot det trådløse nettverket hjemme, men fungerer fint hos ALLE andre trådløs adapapter.

 

OMFGGGGG!!!!!!!!!! ENDELIGGGG!! Nå funker det trådløse nettverket hjemmet! :DDD

 

Jeg skrudde på WPS hos ruteren, også funket det :D

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Heisann, i det siste har telefonen min begynt med noe rart. Jeg har valgt Telenor som mitt nett manuellt i innstillingene (har Onecall) og etter en viss tid mister jeg dekningen totalt og får opp varsel om dette. Telefonen finner da ingen nettverk før jeg rebooter. Da er den på Telenor igjen. Dette gjentar seg omtrent en gang pr dag.. Sinnsykt irriterende

Lenke til kommentar

Samma her...gpsd har etter JB blitt en komponent som trekker endel strøm...

Ser ofte at gps ikonet kommer opp på statuslinja, og irriterer meg litt at man ikke kan styre dette bedre. Jeg vil gjerne at gps kan ha lov til å slå seg på når jeg trenger det, men samtidig virker det som om man gir tillatelse til alskens programmer til å benytte seg av gps - noe som ikke er ønskelig!

 

Bumper denne da jeg sliter noe fryktelig med batterikapasiteten på min S3. Ladet i hele natt, ble koblet fra ca. 0700 i morgest og nå kl. 1353 er det bare 43% igjen av batteriet. Ser også at "gpsd" bruker en del hos meg og at GPS ikonet kjører hele tiden. Bruker ikke Google Now.

 

Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar

Bumper denne da jeg sliter noe fryktelig med batterikapasiteten på min S3. Ladet i hele natt, ble koblet fra ca. 0700 i morgest og nå kl. 1353 er det bare 43% igjen av batteriet. Ser også at "gpsd" bruker en del hos meg og at GPS ikonet kjører hele tiden. Bruker ikke Google Now.

 

Noen som har noe forslag?

 

Google Maps -> Settings -> Location Settings

 

Sjekk at du ikke har på Location History, Report from this device, Latitude location sharing, Location History etc. Disse drar litt strøm og vil trigge gpsd med jevne mellomrom.

 

Eventuelt slå av GPS fra hurtiginnstillingene når du ikke trenger den.

 

Nå skal det sies at jeg har på alt dette og bruker Google Now, og har likevel et tap på rundt 30% batteri i løpet av arbeidsdagen med alt det inkluderer av e-post, meldinger, telefonsamtaler etc, så er vel fare for at jeg vil anbefale deg å ta en Full Wipe / fabrikksinnstillinger.

Lenke til kommentar

Google Maps -> Settings -> Location Settings

 

Sjekk at du ikke har på Location History, Report from this device, Latitude location sharing, Location History etc. Disse drar litt strøm og vil trigge gpsd med jevne mellomrom.

 

Eventuelt slå av GPS fra hurtiginnstillingene når du ikke trenger den.

 

Nå skal det sies at jeg har på alt dette og bruker Google Now, og har likevel et tap på rundt 30% batteri i løpet av arbeidsdagen med alt det inkluderer av e-post, meldinger, telefonsamtaler etc, så er vel fare for at jeg vil anbefale deg å ta en Full Wipe / fabrikksinnstillinger.

 

Telefonen er helt ny å satt opp først på lørdagen, så en total wipe håper jeg at jeg slipper..

 

I innstillingene til Google Maps tror jeg ikke at jeg har noe av de nevnte tjenestene på. Finner ikke Report from this device, Latitude location.. Har alt på norsk, men ser ikke noe som skulle ligne heller.

 

Hvis jeg slår av GPS helt, vil vær appen fungere da? Bruker HD widgets som står å går i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Telefonen er helt ny å satt opp først på lørdagen, så en total wipe håper jeg at jeg slipper..

 

I innstillingene til Google Maps tror jeg ikke at jeg har noe av de nevnte tjenestene på. Finner ikke Report from this device, Latitude location.. Har alt på norsk, men ser ikke noe som skulle ligne heller.

 

Hvis jeg slår av GPS helt, vil vær appen fungere da? Bruker HD widgets som står å går i bakgrunnen.

 

Du vil få lokasjon via Wifi og mobilnettet, så vær-appen fungerer nok helt greit uten GPS.

 

Høres ut som du har en app som bruker GPS hele tiden gående i bakgrunnen, så jeg ville lastet ned Better Battery Stats for å identifisere synderen.

Lenke til kommentar

Heisann, i det siste har telefonen min begynt med noe rart. Jeg har valgt Telenor som mitt nett manuellt i innstillingene (har Onecall) og etter en viss tid mister jeg dekningen totalt og får opp varsel om dette. Telefonen finner da ingen nettverk før jeg rebooter. Da er den på Telenor igjen. Dette gjentar seg omtrent en gang pr dag.. Sinnsykt irriterende

Jeg har også OneCall (ekstremt fornøyd). Jeg har ikke opplevd lignende problem, men la meg komme med et forslag: Hvis du går på trådløst og nettverk --> flere innstillinger --> mobilnettverk --> nettverksoperatører og da velger "velg automatisk", så kan det hende problemet er løst. Jeg bruker denne modusen Hvis det ikke virker så ville jeg anbefalt deg å ta kontakt med OneCall. De hjelper deg sikkert!
Lenke til kommentar

Etter JB-oppdateringen (tror jeg) så har e-posten min sluttet og oppdatere seg jevnlig (hvert 15. min, eller noe lignende). Det fører til at jeg ikke får e-postene mine uten å gå inn på epost-appen å oppdatere manuelt. Har lett en del rundt i innstillingene uten å funnet å funnet noe som får den jevnlige oppdateringssyklusen tilbake.

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...