Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Men er jo litt enklere å bruke standard meldingsfunksjon uten å tenke på om mottaker har riktig app innstallert.

Hvis de implementerer det slik som i iOS bruker man standard meldingsapp, og man kan se om meldingen går som imessage eller vanlig SMS på fargen på bakgrunnen i meldingen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant ikke ut hvordan jeg lager ny tråd, så håper dette er ok.. Har en nyinnkjøpt S3 nå. Men det jeg merker meg etter noen samtaler, er at vedkommende i andre enden plutselig mister meg. De hører meg ikke lenger. Jeg kan høre dem. Dette problemet har jeg aldri hatt på andre mobiler, iPhone eller android. Heller aldri på Nokia etc. Veldig irriterende, og det skjer ved hver samtale. Noen som kan gi en forklaring på dette? På forhånd takk.

Hadde dette problemet med min første iPhone 4, da var det defekt HK og jeg fikk ny telefon dagen etter.

Lenke til kommentar

Hei, jeg er nå på mitt andre eksemplar ettersom den forrige ble stjålet.

Jeg har nå den 'blå' utgaven og jeg mistenker jeg har fått et mandagsprodukt.

Det kan se ut som metallrammen rundt skjermen ikke er limt helt inntil. Det har samlet seg endel støv og dritt i sprekken mellom skjerm og ramme. Dette er ikke noen stor greie, men nok til å irritere litt.

Den forrige var ikke slik, er dette noe som bør kunne repareres/byttes inn? Noen med liknende erfaringer?

Lenke til kommentar

Noen erfaring med service fra elkjøp? hvilke verkstedbruker? tar det lang tid?

6. nov, 09:47 Sendt til et verksted

5. nov, 11:19 Venter på service hos verksted

5. nov, 11:16 Mottatt og registrert

5. nov, 11:19 Venter på service hos verksted <- Den anner jeg ikke hvorfor kom før den ble sent til verkstedet men :p

Lenke til kommentar

Hei, jeg er nå på mitt andre eksemplar ettersom den forrige ble stjålet.

Jeg har nå den 'blå' utgaven og jeg mistenker jeg har fått et mandagsprodukt.

Det kan se ut som metallrammen rundt skjermen ikke er limt helt inntil. Det har samlet seg endel støv og dritt i sprekken mellom skjerm og ramme. Dette er ikke noen stor greie, men nok til å irritere litt.

Den forrige var ikke slik, er dette noe som bør kunne repareres/byttes inn? Noen med liknende erfaringer?

Det bør vel absolutt kunne byttes inn dersom varen var slik da du mottok den. Du har jo ikke fått produktet i den stand det skal være. Nå vet jeg ikke skadeomfanget av det heller, men det er vel fort gjort å få noe stein og småting inn der som kan føre til større skader.

Lenke til kommentar

Er godt fornøyd med mitt Sjakk Matt abonnement. 600/600/600/1000 (ringeminutter, sms, mms, data). Mobilen er det vel lurest og kjøpe utenom som det neves, da du kan få den helt ned til 3995 kr. Hvis ikke betaler du alt fra 4300-5000 kr.

Skjønner ikke hvordan det kan ha seg at det er så mange som tror at det alltid lønner seg å kjøpe mobil uten abonnement. Noen ganger lønner det seg, andre ganger ikke. Tar man utgangspunkt i det som er blitt nevnt her, så lønner det seg ikke.

Med tilbudet til Tele2 får du S3 til kr 1,- og et abonnement til kr 499,- pr mnd det første året. Dette utgjør til sammen kr 5989,- iløpet av året. Inkludert i denne prisen følger 600 min, 600 sms og 600 mb hver måned.

Kjøper man telefonen til kr 3995,- uten abonnement og velger Chess SjakkMatt til kr 199,- pr måned, blir totalprisen kr 6383,- i løpet av året. Dette blir jo en dyrere løsning, med mindre du sender veldig mye mms, for akkurat det er inkludert hos Chess og ikke Tele2.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan det kan ha seg at det er så mange som tror at det alltid lønner seg å kjøpe mobil uten abonnement. Noen ganger lønner det seg, andre ganger ikke. Tar man utgangspunkt i det som er blitt nevnt her, så lønner det seg ikke.

Med tilbudet til Tele2 får du S3 til kr 1,- og et abonnement til kr 499,- pr mnd det første året. Dette utgjør til sammen kr 5989,- iløpet av året. Inkludert i denne prisen følger 600 min, 600 sms og 600 mb hver måned.

Kjøper man telefonen til kr 3995,- uten abonnement og velger Chess SjakkMatt til kr 199,- pr måned, blir totalprisen kr 6383,- i løpet av året. Dette blir jo en dyrere løsning, med mindre du sender veldig mye mms, for akkurat det er inkludert hos Chess og ikke Tele2.

Vil ikke Tele2 sitt abonnement koste 499 kr per måned neste år også da? Skjønner at han kan avslutte abonnementet hvis han ønsker det. Men må jo se an alternativene opp mot forbruket. Jeg selv er virkelig glad for å ha 1000 mb data per måned.

Lenke til kommentar

Alt er personlige preferanser, vi vet ikke hva du liker og ikke liker. Er det noe du misliker med Touchwiz eller savner?

Nja, er stort sett ganske fornøyd. Alt gikk veldig glatt etter jellybean, men etter bare 2-3 dager så begynte det å lagge litt i menyene slik som ICS, vet ikke hva det kan skyldes. Battertiden er heller ikke mye å skryte av. Holder så vidt en dag når jeg bruker den ganske lite. Tenkte kanskje en ny ROM kunne forandre noe av dette.

Lenke til kommentar

Vil ikke Tele2 sitt abonnement koste 499 kr per måned neste år også da? Skjønner at han kan avslutte abonnementet hvis han ønsker det. Men må jo se an alternativene opp mot forbruket. Jeg selv er virkelig glad for å ha 1000 mb data per måned.

Når bindingstiden er ute (etter 12 mnd) er månedsprisen kr 239,-.

Lenke til kommentar

Jeg er keen på å roote s3'en min og kanskje prøve ut en ny ROM. Noen anbefalinger? Har tenkt litt på CM10, men er f.eks den bedre enn touchwiz? Og hva er egentlig AOKP?

På forhånd takk

CM10 er toppers det. Helt standard CM10 kommer med stock JB launcher. Altså den originale fra Android. Selv foretrekker jeg Nova Launcher over denne, men det er opp til hver enkelt person.

Om du leser på diverse Root og Rom tuts/releases på xda-developers er det ofte AOKP og CM10 som dukker opp. AOKP står for Android Open Kang Project. Dette er en ROM løsning for Android utviklet av en uavhengig utvikler. En utvikler som ikke jobber for Samsung, LG, osv. En offisiell versjon av AOKP og CM støtter bare enkelte telefoner. Ofte vil enkeltpersoner stå for utvikling av CM og AOKP for telefoner som ikke er støttet offisielt.

Har selv ikke testet ut noen roms på S3 enda, men de offisielle utgivelsene fra AOKP og CM fungerer nok helt ålreit. Generelt sett vil du merke liten forskjell fra Samsungs JB til AOKP sin JB. Å roote høres kanskje fancy og bra ut, men generelt sett er det svært begrenset bruk for dette for en normal bruker. Om du vil cracke spill og programmer med sære lisenser så er nok root veien å gå.

AOKP Roms finner du her:

http://aokp.co/index.php/releases

Husk å følg en tutorial på hvordan du Rooter og flasher om du ikke har gjort dette før. Du finner flust av de på xda-developers.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vel - "varmgangen" kom bort etter en restart, men nå en time senere er jeg allerede nede på 62% batteri. 10% batteri i timen er heftige greier i forhold til hva jeg er vant til.....

Litt arbeide å scratce. Kan noen bekrefte at slike greier blir bedre etter en full restore?

Holder det med å resette til fabrikkinstillingene - eller finnes en dypere restore enn dette?

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...