Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

Og der forsvant alle kontaktene mine..og Kies vil ikke gjenopprette dem selv om jeg tok backup før jeg resatte factory settings..glorious.

Sjekk om de er syncet med Google.
Lenke til kommentar

Jeg kommer til å gå til nexus 4 ifra GS3 da jeg ikke er happy med at 4.1 fortsatt henger seg noe og min gamle nexus opplevde raskere i bruk, så har vi samsungs fantastiske evne med å love for mye.

Hvis JB på S3 føles treg og hengete ville jeg tatt en kikk på hva jeg hadde installert av dårlige applikasjoner og annet søppel på telefonen. Har kjørt orginal JB over en måned og har prøvd 4-5 andre med JB, alle har vært supersmoothe.

Hvilken launcher bruker du? Gikk selv tilbake til TochWiz rett etter at jeg lastet JB fordi TouchWiz var mye raskere og glattere enn de andre jeg prøvde.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Har noen opplevd at tastaturet er litt ut av "fokus" etter JB? Trykker fast bestemt på backspace, men den tror det er "Æ" jeg trykker på, har satt på "Vis Berøring" under UtviklerAlternativer, og den markerer riktig altså midt på Backspace men virker som at "Æ" knappen sitt området overlapper "Backspace"

Vet det er en vag forklaring men det beste jeg klarte. Flipper jeg mobilen til "landscape" så funker det fint.

Lenke til kommentar

Nei, vil det ødelegge kontakter, oppsett meldingslogg og slikt?

Kontakter er mest sannsynelig sync opp mot google, om du har lagt til en google konto. Oppsett, meldinger og slikt blir borte ja, men det kan du eventuelt ta backup av, via kies eller apps fra google play store.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mine var ikke det selv om jeg hadde google-konto lagt inn. Jeg fikk ikke tilbake en eneste kontakt ved google sync etter factory reset.

Enda rarere, jeg tok backup av meldinger, kontakter osv i Kies før jeg resettet, men ingenting kom tilbake når jeg restoret backupen etterpå.

Så for min del var 4.1 som å reinstallere Windows på PC'n når det var totalt unødvendig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Ta en tur innom google og logg på, sjekk contacts, om det ikke ligger noe der så har noe merkelig oppstått. Ligger kontaktene der skal det være fult mulig å få de tilbake på mobilen igjen.

Ellers har jeg ingen erfaring med backup fra Kies, dog har brukt en app fra google play som tok backup av meldingene mine, og den har fungert flott: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.riteshsahu.SMSBackupRestore&hl=no

Lenke til kommentar

Heisann! Finnes det noen måter å forhindre programmer og aps til å åpne seg automatisk slik at de trekker minne? Bruker advanced task killer. Jeg kan lukke et program, men 5 sekunder så er de fleste programmer oppe igjen.. Takker for alle tips :)

Lenke til kommentar

Det er fordi du sparer ikke minne ved å tvangslukke programmer i Task killer. Du gjør telefonen tregere når den må reåpne alle programmene hele tiden. Du har ingen behov for å spare minne i Android, det er et Linux operativsystem, ikke Windows. Ubrukt minne er bortkasta minne. Telefonen blir ikke på noen måte "raskere" selv om du har et høyere tall på minne nå enn for 10 sekunder siden. Android legger programmer som ikke er i bruk i "dvale" til de skal brukes igjen, da åpnes bare et snapshot av der du var sist. Men når du tvangslukker programmene i Task killer, må telefonen starte programmet helt på nytt hver gang.

Det er bare tull å bruke task killers. Men noen tror fremdeles at Android er som windows 95.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...