Villanden Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Du får det i det minste til å funke Koblet fra telefonen, og fikk ikke koblet den tilbake igjen, så "funke" vil jeg ikke kalt det. Får prøve igjen imorgen. Godt å vite at oppdateringen er tilgjengelig om ikke annet. Lenke til kommentar
probin Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Om det er folk som har problemer med å connecte til kies. kan dette funke(funket for meg iallefall) instillinger, programstyring, alle finn kies og tøm logg. Lenke til kommentar
Kristian 79 Skrevet 23. oktober 2012 Del Skrevet 23. oktober 2012 Du får det i det minste til å funke Koblet fra telefonen, og fikk ikke koblet den tilbake igjen, så "funke" vil jeg ikke kalt det. Får prøve igjen imorgen. Godt å vite at oppdateringen er tilgjengelig om ikke annet. Kies suger rumpe.. . dritt program.. Håper virkelig at Samsung ser det snart! 2 Lenke til kommentar
3ide Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Norge skulle være en av de første landene som fikk jb. Nå får alle andre før oss. Virker som om de prioriterer operatørspesifikke versjoner denne gangen. Endret 24. oktober 2012 av 3ide Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 3ide: Flere av de jeg vet om som har fått JB har unbranded inkl meg selv så det stemmer nok ikke helt. Men det finnes nok en haug med produktkoder der ute og enkelte får vell ting lovlig seint. Lenke til kommentar
jorang Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Om det er folk som har problemer med å connecte til kies. kan dette funke(funket for meg iallefall) instillinger, programstyring, alle finn kies og tøm logg. ...i Android? Lenke til kommentar
3ide Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 3ide: Flere av de jeg vet om som har fått JB har unbranded inkl meg selv så det stemmer nok ikke helt. Men det finnes nok en haug med produktkoder der ute og enkelte får vell ting lovlig seint. Ok. Bare følger med på sammobile jeg. Ikke kommet Norsk der ennå. Men mulig det tar litt tid før de legger den ut. Lenke til kommentar
zappod Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Prøvde å oppdatere mamma sin S3 via Kies til 4.1, men Kies ville selvfølgelig ikke samarbeide. Denne får jeg også.. Ser ut som om windows installerer en driver for telefonen som kies ikke skjønner noe av.. Trodde ikke det var mulig men Kies er faktisk mer irriterende enn iTunes!! Lenke til kommentar
zappod Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Om det er folk som har problemer med å connecte til kies. kan dette funke(funket for meg iallefall) instillinger, programstyring, alle finn kies og tøm logg. Fungerte desverre ikke her.... Lenke til kommentar
jorang Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Har alltid hatt problemer med Kies, men fikk et råd fra Samsung på FB: - Avinstaller Kies med USB-drivere og rubb og stubb - Slett samsungmappa i Mine dokumenter - Reinstaller siste versjon. Jeg må gjøre dette for hver eneste oppdatering av Kies....... :| Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har Windows 7, og hver gang jeg oppdaterer Kies får jeg en generisk feilmelding under oppstart av programmet etter oppdatering. Da må jeg fjerne en linje i hver av *.exe.config filene som ligger i kiesmappa, linja som må bort er "<supportedRuntime version="v4.0"/>". Obs: Gjøres på eget ansvar! 1 Lenke til kommentar
Junk Inbox Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Jeg har Windows 7, og hver gang jeg oppdaterer Kies får jeg en generisk feilmelding under oppstart av programmet etter oppdatering. Da må jeg fjerne en linje i hver av *.exe.config filene som ligger i kiesmappa, linja som må bort er "<supportedRuntime version="v4.0"/>". Obs: Gjøres på eget ansvar! Har du oppdatert .NET 4 ? Har alltid hatt problemer med Kies, men fikk et råd fra Samsung på FB: - Avinstaller Kies med USB-drivere og rubb og stubb - Slett samsungmappa i Mine dokumenter - Reinstaller siste versjon. Jeg må gjøre dette for hver eneste oppdatering av Kies....... :| Har du brukt orginal usb kabelen fra Samsung, og prøvd flere porter ? Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Er det virkelig så komplisert å oppdatere? EDIT: Ikke rettet mot dere som ikke får det til, men heller hvor komplisert det virker mtp. alle feilmeldingene og problemene det rapporteres om her. Endret 24. oktober 2012 av HawkeyeFtw Lenke til kommentar
bigggan Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Må man bruke kies eller kan jeg bruke oppdaterings knappen inne på "Om enheten"? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Er det virkelig så komplisert å oppdatere? EDIT: Ikke rettet mot dere som ikke får det til, men heller hvor komplisert det virker mtp. alle feilmeldingene og problemene det rapporteres om her. Hvis man har det for travelt til å vente på OTA (Over the Air) oppdatering må man benytte Kies (offisielt fra Samsung) eller Odin for å oppdatere telefonen. Kies er notorisk kjent for å være fryktelig kresen og kranglete, det har det vært i mange år nå. Gjør man som flesteparten av brukere og venter på OTA er det snakk om 3 trykk og en reboot direkte på telefonen, enklere blir det ikke. Må man bruke kies eller kan jeg bruke oppdaterings knappen inne på "Om enheten"? Hvis du ikke har det travelt kan du vente på OTA, altså enten sjekke ved bruk av oppdateringsknappen i "Om enheten" eller vente til det dukker opp en notification automagisk. /Espen Lenke til kommentar
loffeleif Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Kommet tilbake fra root nå. Venter i spenning på JB Men jeg tror jeg har installert feil firmware. Kunne noen vært så snille å ta et screenshot av About Device/om telefonen for meg? Telefonen må være kjøpt ulåst i Norge, helst Elkjøp/Lefdal Har søkt på sammobile etter firmware for S3, men er ikke sikker her! NB:Ikke legg ut IMEI, det er personlig. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 (endret) Hjelper ikke med Kies om telefonen ikke står i "kø" såvidt jeg kan se. Min står ikke i kø, og jeg får bare beskjed i Kies at jeg har nyeste. Om (ulåst NEE): Grunnbånd: I9300XXLH1 Kernel: 3.0.15-928452, se.infra@SEP-70 #1, SMP PREEMPT Tue Aug 21 17:04:13 KST 2012 Build: IMM76D.I9300XXBLH3 Endret 24. oktober 2012 av Feh 2 Lenke til kommentar
loffeleif Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Dette er hva jeg er på:-) Hjelper ikke med Kies om telefonen ikke står i "kø" såvidt jeg kan se. Min står ikke i kø, og jeg får bare beskjed i Kies at jeg har nyeste. Om (ulåst NEE): Grunnbånd: I9300XXLH1 Kernel: 3.0.15-928452, se.infra@SEP-70 #1, SMP PREEMPT Tue Aug 21 17:04:13 KST 2012 Build: IMM76D.I9300XXBLH3 Fantastisk! Takk da ser det riktig ut:-) Burde da kunne motta OTA når JB kommer en gang iløpet av århundret da? Lenke til kommentar
HawkeyeFtw Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Er det virkelig så komplisert å oppdatere? EDIT: Ikke rettet mot dere som ikke får det til, men heller hvor komplisert det virker mtp. alle feilmeldingene og problemene det rapporteres om her. Hvis man har det for travelt til å vente på OTA (Over the Air) oppdatering må man benytte Kies (offisielt fra Samsung) eller Odin for å oppdatere telefonen. Kies er notorisk kjent for å være fryktelig kresen og kranglete, det har det vært i mange år nå. Gjør man som flesteparten av brukere og venter på OTA er det snakk om 3 trykk og en reboot direkte på telefonen, enklere blir det ikke. Må man bruke kies eller kan jeg bruke oppdaterings knappen inne på "Om enheten"? Hvis du ikke har det travelt kan du vente på OTA, altså enten sjekke ved bruk av oppdateringsknappen i "Om enheten" eller vente til det dukker opp en notification automagisk. /Espen Takk for oppklaringen Når vil OTA være tilgjengelig da? Og er f. eks den polske og svenske OTA eller har de også bare kommet via Kies? Lenke til kommentar
Villanden Skrevet 24. oktober 2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Måtte faktisk restarte telefonen for å kunne koble den til Kies via usb. iTunes virker ikke like irriterende plutselig. Men er endelig i gang med sikkerhetskopiering før jeg bryner meg på oppdateringen. Hvis tempoet til kopieringen er en indikasjon, så kommer dette til å ta en stund. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå