Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det en forholdsvis enkel måte å gjøre at når man legger til events i kalenderen gjøres det som standard i google-kalenderen? Evt en enkel måte å synkronisere google- og samsung-kalenderen?

 

Det er bare å sette opp google-kontoen til å synkronisere kalender, og når du lager ny event første gang velg google-kalerenderen din, og da står den som default på det neste gang også. :)

Spørsmålet er hvordan jeg kan få den til å velge google som standard. Eventuelt synkronisere fullstendig slik at det er irrelevant hvilken jeg velger. Poenget er altså at jeg ikke vil velge google calendar hver gang jeg legger inn nye ting.

Lenke til kommentar

Finnes det en forholdsvis enkel måte å gjøre at når man legger til events i kalenderen gjøres det som standard i google-kalenderen? Evt en enkel måte å synkronisere google- og samsung-kalenderen?

 

Det er bare å sette opp google-kontoen til å synkronisere kalender, og når du lager ny event første gang velg google-kalerenderen din, og da står den som default på det neste gang også. :)

Spørsmålet er hvordan jeg kan få den til å velge google som standard. Eventuelt synkronisere fullstendig slik at det er irrelevant hvilken jeg velger. Poenget er altså at jeg ikke vil velge google calendar hver gang jeg legger inn nye ting.

 

Og som du ser i svaret mitt, det slipper du det etter å ha valgt google calendar første gang. Da ligger den inne som standardvalg neste gang du skal legge inn en hendelse. Og neste gang, og neste gang. :)

Lenke til kommentar

Finnes det en forholdsvis enkel måte å gjøre at når man legger til events i kalenderen gjøres det som standard i google-kalenderen? Evt en enkel måte å synkronisere google- og samsung-kalenderen?

 

Det er bare å sette opp google-kontoen til å synkronisere kalender, og når du lager ny event første gang velg google-kalerenderen din, og da står den som default på det neste gang også. :)

Spørsmålet er hvordan jeg kan få den til å velge google som standard. Eventuelt synkronisere fullstendig slik at det er irrelevant hvilken jeg velger. Poenget er altså at jeg ikke vil velge google calendar hver gang jeg legger inn nye ting.

 

Jeg har fjernet "Min Kalender" og "Min oppgave" via Instillinger - Kalendere.

I tillegg har jeg syncet (flere) Google-kalendere.

 

Den foreslår alltid den kalenderen jeg sist la noe i (etter at jeg fjernet overstående "Samsung-kalendere")

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Okay..

Noen forslag til deksel som er fine da, som ikke ser for j*** ut? :)

 

EDIT:

Har sjekket komplett også. Ikke på lager.

Her er det noen: http://www.mytrendyp...3-203410c1.html

 

Har selv bestilt 3 stykk via Amazon.com (men andre selgere). De har enormt utvalg (bare sjekk at de sender til Norge). Kvaliteten har variert fra veldig bra til "ok". De fleste (alle?) prisene er under 200 NOK (slik at man slipper mva!)

Lenke til kommentar

Hei.

Er det bare mitt eksemplar eller er et flere som sliter med dekning og signalstyrke på Galaxy S3? Elendig signalstyrke, og de jeg snakker med sier at det er omtrent umulig å høre meg pga forstyrrelser. Ser på internasjonale fora at det er mange som har problemer, men finner ikke noe om dette på norske sider.

Eventuelt noen tips til løsning? Expert som jeg har kjøpt den hos trekker bare på skuldrene og sier at de ikke har hørt at det skal være noen kjente problemer.

Lenke til kommentar
Hva gjør jeg for å kunne se f.eks nrk nett-tv, eller andre sider som krever flash. Det går jo ikke å laste ned flash player fra Adobe lenger. Har prøvd å installere fra andre steder på nettet, men får det ikke til. Noen tips?
Gå inn i nettleser og endre "User agent" til iphone eller ipad. Da vil den bruke html5. Fungerer utmerket på mine android-nettbrett og telefoner.

 

Hvordan gjør man dette? Finner ingen "settings" i stock nettleser....

 

Edit: Fant "Settings" når jeg begynte å rulle i menyen....

Edit2: .... men klarer ikke å lokalisere settingen for "User Agent" i stock browser

Fant ut av problemet med å få se nett tv på s3. Fikk min for 2 uker siden og den var uten flash player installert. Det går heller ikke å laste ned fra Google play, det er sperra for adbode flash player. Løsninga er å først gå under innstillinger - sikkerhetsskjerm/skjermlås, ukjente kilder, huk av for tillate innstallasjon av ikke-markedsprogrammer. Så er det å gå hit:http://helpx.adobe.com/flash-player/kb/archived-flash-player-versions.html, og laste ned "arkiverte flash playere" den nyeste av disse for android 4.0. Da får jeg til å se flashbasert innhold på bla. Nrk. Fungerer ikke i alle nettlesere, men standardleseren og Dolphin virker. Endret av Rago
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt telefonen ett par dager og etter andre fullstendige opplading ser jeg at den bruker vesentlig mer strøm enn iPhone 4S. Telefonen er vert påslått i 1t og 38minutter og batteriprosenten er nå på 91%

 

Min iPhone ligger rett ved siden av og har stått på like lenge fra fulladet og den står på 99%. Begge telefonene har ligget nermest urørt.

 

Kan det være at batteriet må "gå seg til"? Eller er det slutt på den tiden?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Du har nok et program som gjør at den ikke kommer i "deep sleep". Jeg har minimalt batteribruk når min ikke brukes.

Endret av Slettet-jDflNq
Lenke til kommentar

Skjermen slår seg jo av og den ligger nå bare der. Overstyrer ikke strømegenskapene til telefonen kjørende programmer når jeg setter den på "strømsparer"?

 

Må jeg gå inn i instillingene på hvert program som kjører og endre dette selv?

 

Du bør nok la den få noen oppladninger før du konkluderer noe som helst angående batteritiden:-)

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...