Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det går ann og få til at ikke skjermen lyser opp når man får melding? At bare LED-lampen lyser? Vil selvfølgelig at skjermen skal lyse når det er noen som ringer, men er ganske plagsomt når jeg får meldinger. Chat on fungerer på den måten at bare LED - lampen lyser.

Noen som vet hvorfor mobilen tappes mye for strøm om natten når den ikke er i bruk? Hva jeg eventuelt kan gjøre med det?

Er det noen innstillinger som kan endres for at mobilen ikke tappes for strøm når jeg hører på spotify? Generelt det å bruke den over en lengre periode der den ikke ligger stille?

Er det sånn med batteriet at man ikke burde bruke det helt ut? Skjønte ikke helt den posten om det. Er det sånn at på langt sikt så lønner det seg å ha over 80 prosent strøm hele tiden? Eventuelt at man lader hver kveld selv om det er over 50 prosent strøm, +-.

Går det ann å få icons? Sånne som er på iphone. Tenker spesielt på meldinger, den originale meldinger som følger med mobilen. Vet det finnes andre valg for meldinger der man kan laste ned ikon (smiletgn, hjerter, ting som biler osv som småe icon) men jeg liker best den innebygde meldings appen, så vil ha noe jeg kan legge inn der. Samtidig som jeg vil ha icon som kan brukes på instagram f.eks. Kan heller ikke bruke de ikonene som er på de alternativer av meldingsapper på instagram, ihvertfall ikke de appene jeg har prøvd. Er vel lettere sagt ute etter icon som alltid er på tastaturet enten man sender meldinger, Chat on eller instagram.

Masse spørsmål, men håper å få svar. Takk på forhånd.

Endret av ktrs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

*snip*

S3 vil ha en mer nøyaktig posisjonsangivelse enn S2 siden den også bruker GLONASS og har nesten det dobbelte antall satelitter tilgjengelig. GPS (31) + GLONASS (24) = 55 satelitter totalt (verden). GLONASS skal visstnok også være bedre på posisjonsangivelse her i nord.

Så omfattende som "søket" ditt er, tror jeg at jeg ville opprettet en egen tråd for litt mer relevante anbefalinger. Det er total overkill å kjøpe S3 for å jogge i skogen med mindre dette skal være primærtelefonen din tidl daglig. Det finnes flere andre modeller med mer hendig størrelse og tilnærmet like god GPS støtte. Nokia Lumia 800 har samme GPS chip som S2 men er mindre i størrelsen, mer robust og du finner de samme appene i marketplace (f.eks edomondo og spotify) samt at kartapplikasjonen som følger med (Nokia Maps) er svært bra. Koster ca. 1500 kr brukt på finn.no.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Uansett gode tips og Lumia 800 er notert :) Og nei, på samme måte som jeg ikke ønsker å bruke den dyre hovedtelefonen til dette lenger (mest pga. batterisluket) så ville ikke en S3 vært aktuell på akkurat det området (før den er billig på finn.no). Det er både gåing, jogging, sykling, kajakpadling, langrenn mm. som er bruksområdet.

GLONASS som er det russiske systemet bør også være bedre her i nordområdene men det blir alikevel avhengig av kvaliteten på utstyret man har. Ellers ingen fordel å ha for mange OS plattformer da Apper oftest må kjøpes for hver plattform, men det er uansett ingen stor kostnad for Endomondo Pro.

Ellers:

GLONASS-K is the latest satellite design intended as a part of the Russian GLONASS radio-based satellite navigation system. Developed by Reshetnev Information Satellite Systems and first launched on 26 February 2011, it is a substantial improvement of the previous GLONASS-M second-generation satellites, having a longer lifespan and better accuracy.

Men lurer jeg på noe mer rundt dette så tar jeg det i en egen tråd. Takk for god tilbakemelding Feh.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Noen som vet om det går ann og få til at ikke skjermen lyser opp når man får melding? At bare LED-lampen lyser? Vil selvfølgelig at skjermen skal lyse når det er noen som ringer, men er ganske plagsomt når jeg får meldinger.

nei men finnes sikkert en app som lar deg styre det.

Chat on fungerer på den måten at bare LED - lampen lyser. Noen som vet hvorfor mobilen tappes mye for strøm om natten når den ikke er i bruk? Hva jeg eventuelt kan gjøre med det?

Det kan være en million ting, som er umulig for oss og svare på.

Generelle tips er og slå av synking av apps (mail, facebook, etc), slå av wifi, slå av gps.

Et hot tips er vel at det er en app som forhindrer telefonen og gå i dyp søvn.

Er det noen innstillinger som kan endres for at mobilen ikke tappes for strøm når jeg hører på spotify? Generelt det å bruke den over en lengre periode der den ikke ligger stille?

skjønte ikke del 2 av det spørsmålet.

Angående spotify generelt; ikke brug widgeten, den suger mye strøm

Er det sånn med batteriet at man ikke burde bruke det helt ut? Skjønte ikke helt den posten om det. Er det sånn at på langt sikt så lønner det seg å ha over 80 prosent strøm hele tiden? Eventuelt at man lader hver kveld selv om det er over 50 prosent strøm,

myter myter og atter myter.

+-. Går det ann å få icons? Sånne som er på iphone. Tenker spesielt på meldinger, den originale meldinger som følger med mobilen. Vet det finnes andre valg for meldinger der man kan laste ned ikon (smiletgn, hjerter, ting som biler osv som småe icon) men jeg liker best den innebygde meldings appen, så vil ha noe jeg kan legge inn der. Samtidig som jeg vil ha icon som kan brukes på instagram f.eks. Kan heller ikke bruke de ikonene som er på de alternativer av meldingsapper på instagram, ihvertfall ikke de appene jeg har prøvd. Er vel lettere sagt ute etter icon som alltid er på tastaturet enten man sender meldinger, Chat on eller instagram. Masse spørsmål, men håper å få svar. Takk på forhånd.

Litt rotete det du spør om her, spør du om det går ann og benytte andre iconer en standard på apps? Litt usikker på om det går på touchwiz, men andre launcere er det fullt mulig.

Lenke til kommentar

Samsung skuffer virkelig med oppdaterings systemet sitt.

Der har de langt igjen for å sammenligne seg med Apple.

Ja hvordan det? Fordi de gjør ferdig en "stabil" versjon og ruger på den i ukesvis før de slipper den?

Er det 4. eller 5. oppdateringen av ICS vi kjører på S3 nå? Det er sikkert noen som forestiller seg at S3 ikke fungerer uten JB-oppdatering. Vel, slik er det ikke, S3 er fullt brukende terningkast 6 slik den er, og de fleste vil ikke merke noen forskjell med JB. Konas mobil kommer til å bli oppdatert i det stille, tviler sterkt på at endringer blir kommentert...

Lenke til kommentar

Noen som vet om det går ann og få til at ikke skjermen lyser opp når man får melding? At bare LED-lampen lyser? Vil selvfølgelig at skjermen skal lyse når det er noen som ringer, men er ganske plagsomt når jeg får meldinger. Chat on fungerer på den måten at bare LED - lampen lyser.

Hvis du bruker GoSMS kan du i innstillingene huke av for at skjermen ikke skal tennes når du får ny melding.

Endret av Magnetar
Lenke til kommentar

Samsung skuffer virkelig med oppdaterings systemet sitt.

Der har de langt igjen for å sammenligne seg med Apple.

Forsåvidt enig i det, men de har kun 5-6 telefoner å forholde seg til og da er det vesentlig enklere. I tillegg er Apple langt i fra perfekt og har man oppgradert (og er litt tidlig ute) føler man rett som det er behov for å nedgradere igjen og der finnes det ingen supportert metode selv om det finnes metoder som desverre sjelden fungerer.

En annen ting er at man kan si "min iPhone4 får alltid alle nye versjoner". Det er sant inntil et punkt hvor den ikke lenger får ny versjon, eks. som iPhone 3. I tillegg er det ofte slik at div. funksjonalitet i iOS blir fjernet fra oppdatering av eldre telefoner. iP5 får alle iOS6 funksjoner, iP4S får færre og iP4 ennå færre etc. Bare for å se begge sider av medaljen.

Hverken Android eller iOS er ei heller perfekte når det kommer til bugs i nye versjoner, så denne diskusjonen er tildels fånyttes. Jeg er glad for mangfoldet og at brukeren har et valg. Derfor er jeg også meget positiv til WP8.

Det jeg dog ønsker meg er crossplattform lisenser til Apps man kjøper. Men dette blir altfor off-topic.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...