Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Apropo batteri, nå som jeg får min GSIII imorgen ( takk for tipsene om å gå for denne) så lurer jeg på hva som behøves av batteri? Med nexus så kjøpte jeg i tillegg til den orginale 1750MAH den offisielle 2000MAH batteriet - jeg titter på denne nå :

 

http://www.ebay.com/itm/New-2900mah-Battery-Charger-for-Samsung-Galaxy-SIII-S3-i9300-T999-i535-L710-/261070768487?pt=PDA_Accessories&hash=item3cc907c967#ht_2124wt_1397

 

Ser også sånne "docking-stasjon" som kan lade et batteri ekstra og mobilen samtidig (følger et ekstra batteri med docking-stasjon?

Uansett, noen som har noe formening ? : )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

kjøpte et 5-6 dollars batteri til s3 og det virket dårlig. batteriet virket helt fint-til det kom under 20% for da stupte batteriet 1% hvert 3 minutt. kjøp heller originalt batteri for da blir det brukt i steden for og kjøpe et billig/dårlig som du ikke blir å bruke

Prøvde å google til meg et offisielt battery men det er et hav av alt mulig replika på ebay, noe som orker å hjelpe ? :)

 

 

Mugen Power batteries lager 4600mAh med bakdeksel inkludert. Men det koster 98 dollar.

 

De sender som gave merket 10 dollar så du slipper toll

 

http://www.mugen-power-batteries.com/samsung/samsung-galaxy-s3.html

Lenke til kommentar

Jeg har fått meg en S3. Den ligger fortsatt i boksen sin, har kun åpna den, og ikke tatt av hverken plast eller boota den opp. Hadde tenkt å ta den i bruk i helgen, men har nå blitt en del skeptisk etter rapportene om disse sprekkene. Vurderer rett og slett å sende den i retur på angrerett. Lite interessert i å måtte ende med å sende den på rep i flere uker pga dette. Var skeptisk nok til byggekvaliteten fra før, så dette gjorde ikke tilliten noe bedre heller. Valgte denne med tvil foran htc one x, mest pga batteritid og manglende minnekortstøtte. Så hva tror dere?

Lenke til kommentar

@Logiman: Sprekker og riper har ingenting med byggekvaliteten å gjøre, det har med hvordan folk behandler telefonen sin. Jeg har ikke mistet min i bakken, ikke lagt den i samme lomme som nøkkelknippet, ikke slengt den rundtomkring og min er 100% ripefri og like fin som da jeg tok den ut av esken. Byggekvaliteten er faktisk helt superb og den imo både ser og føles bedre ut enn One X, var derfor jeg valgte den til syvende og sist for jeg hadde egentlig forhåndsbestemt meg på One X siden jeg har hatt HTC fra før.

 

Fikk OTA i dag tidlig og skjønner seriøst ikke hva som skjer. Telefon har nå tatt opp 23% av kapasiteten (nesten 2t) og jeg har kun hatt to korte samtaler i dag på under 2 min. Når jeg satt på toget istad og surfet kunne jeg se batterinivået gå ned 1% hvert 5 minutt! Har slukt 97% strøm på 12 timer, mot rundt 36-50 timer tidligere. Grunnbåndsversjon er nå LH1

Mener du telefon eller telefonradio? Hos meg har jeg hatt problemer med at telefonradio (cellestandby) har vist feil prosent, der den har brukt mye mindre batteri enn det som står oppgitt. Fikset dette nettopp hos meg, og det du må gjøre er å flashe denne filen.

 

Nei det er ikke cellestandby, men "Telefon". Som i caller appen, grønnt i kon med telefonrør. Restartet telefonen før jeg la den på lading i går, så får vi se hvordan det går i dag.

Endret av Feh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mugen hadde sendt batteri og deksel i to pakker. Fikk batteriet og et ekstra hvitt cover i dag.

 

Jeg må bare si til alle: løp å kjøp. Mobilen føles større og tyngre og føles mye mer seriøs ut. Det føles ut som du har et verktøy i hånden og ikke en tynn lite sak. Pluss at fotstøtten gjør at du kan se film og youtube mye bedre og ikke minst: batteriet på 5400 mAh som er over dobbelt så mye kapasitet som original.

Kikka litt på den Mugen saka. Det må væra noko av det styggaste eg har sett i heile mitt liv.

Minna meg om slike batteripakkar ein kjøpte til Ericsson mobil telefonane.

ericsom.jpg

Endret av Optimus Trasti
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Logiman: Sprekker og riper har ingenting med byggekvaliteten å gjøre, det har med hvordan folk behandler telefonen sin. Jeg har ikke mistet min i bakken, ikke lagt den i samme lomme som nøkkelknippet, ikke slengt den rundtomkring og min er 100% ripefri og like fin som da jeg tok den ut av esken. Byggekvaliteten er faktisk helt superb og den imo både ser og føles bedre ut enn One X, var derfor jeg valgte den til syvende og sist for jeg hadde egentlig forhåndsbestemt meg på One X siden jeg har hatt HTC fra før.

 

Fikk OTA i dag tidlig og skjønner seriøst ikke hva som skjer. Telefon har nå tatt opp 23% av kapasiteten (nesten 2t) og jeg har kun hatt to korte samtaler i dag på under 2 min. Når jeg satt på toget istad og surfet kunne jeg se batterinivået gå ned 1% hvert 5 minutt! Har slukt 97% strøm på 12 timer, mot rundt 36-50 timer tidligere. Grunnbåndsversjon er nå LH1

Mener du telefon eller telefonradio? Hos meg har jeg hatt problemer med at telefonradio (cellestandby) har vist feil prosent, der den har brukt mye mindre batteri enn det som står oppgitt. Fikset dette nettopp hos meg, og det du må gjøre er å flashe denne filen.

 

Nei det er ikke cellestandby, men "Telefon". Som i caller appen, grønnt i kon med telefonrør. Restartet telefonen før jeg la den på lading i går, så får vi se hvordan det går i dag.

 

Akkurat disse sprekkene som oppstår i kanten av telefonen er faktisk en fabrikasjonsfeil. De oppstår uten at man "slenger den rundt omkring" etc.. Just Google It... http://www.knowyourmobile.com/blog/1494685/samsung_galaxy_s3_cracked_case_problems.html

Lenke til kommentar

Mistet telefonen i bakken i går. Til å begynne med trodde jeg ikke at det var noe problem, men senere oppdaget jeg at kameralyset ikke fungerte. Så oppdaget jeg at heller ikke kameraet fungerer. "Ukjent feil oppstod", står det når jeg prøver å starte kameraet. Surt som faen. Det er ikke ofte jeg tar bilder med telefonen, men det oppstår stadig situasjoner jeg vil kapre et bilde av uten at jeg har med meg kamera, og da er telefonen veldig fin å ha.

Lenke til kommentar

"Brukerne hevder at de oppstår under normal bruk..:". Skeptisk.

 

Hva er så "normal bruk"? Antakelig å slenge den rundt etc....

 

Det er det som er det store spørsmålet. Jeg er veldig varsom med det jeg har, og har ikke tatt den i bruk da jeg egentlig venter på en otterbox deksel til den. Men, det hjelper jo lite om dette er sprekker som oppstår helt av seg selv pga spenninger eller noe slikt i plasten, eller om det skjer ved helt lett normal bruk (da snakker jeg om pen forventet bruk).

 

Problemet er at jeg ikke har lyst til å stå å krangle med forhandler eller produsent om dette i ettertid. Ny telefon på dagen får man neppe. Det skal garantert godkjennes av et sertifisert verksted først.

Lenke til kommentar

"Brukerne hevder at de oppstår under normal bruk..:". Skeptisk.

 

Hva er så "normal bruk"? Antakelig å slenge den rundt etc....

 

Neida, jeg har ikke "slengt" i det hele tatt, og sprekken har kommet snikende, først bare en liten i overkant av den blanke "ringen" rundt, men nå går den tvers over. Må være spenninger i materialet. Mulig det bare er kosmetisk i ytterkanten, men jeg skal reklamere på den i dag..

Lenke til kommentar

Neida, jeg har ikke "slengt" i det hele tatt, og sprekken har kommet snikende, først bare en liten i overkant av den blanke "ringen" rundt, men nå går den tvers over. Må være spenninger i materialet. Mulig det bare er kosmetisk i ytterkanten, men jeg skal reklamere på den i dag..

Fortell gjerne korleis reklamasjonen gjekk. Kvar kjøpte du telefonen forresten?

Eg handla min hjå Telenor, så dersom eg opplev å få desse sprekkene og kontaktar kundeservice blir eg vel mest sannsynleg bedd om å 'brenne i helvete' ...

Lenke til kommentar

Største trusselen for denne feilen vil jeg tro er å oppbevare mobilen i ei trang jeans-lomme. Når man setter seg/ reiser seg utallige ganger på en dag blir det betydelige påkjenninger på en mobil som er så stor som denne.

I mitt hode er ikke tlf konstruert for slik vridning/ strekk så derfor gjør jeg ikke dette selv. iPhone f.eks er både mindre og tykkere slik at konstruksjonen er mere robust mot dette. Men de har nå lagt inn noen snubletråder for seg selv med å legge glass både foran og bak....

 

Anbefaler forresten originalt flip-cover til "hverdags-beskyttelse". Dekker skjermen godt, og fremspringet foran kameralinsa beskytter også linsa mot riper bedre enn originalt cover. Men dette coveret gir heller ingen god beskyttelse mot "Jeans-problemet"..

 

Synd at ikke flip-coveret kan brukes med bilholder. Har derfor det originale bakdekselet liggende i bilen og bytter når jeg skal kjøre et stykke.

 

Otterbox-en var forresten en skuffelse. Tilfører en umasse med ekstra volum (spesielt tykkelse). I tillegg gir den ingen tilleggsbeskyttelse mot regn/ vann. Beskytter nok mot jeans-problemet - hvis du har så store jeans at du får den i lomma i det hele tatt....

Lenke til kommentar

Neida, jeg har ikke "slengt" i det hele tatt, og sprekken har kommet snikende, først bare en liten i overkant av den blanke "ringen" rundt, men nå går den tvers over. Må være spenninger i materialet. Mulig det bare er kosmetisk i ytterkanten, men jeg skal reklamere på den i dag..

Fortell gjerne korleis reklamasjonen gjekk. Kvar kjøpte du telefonen forresten?

Eg handla min hjå Telenor, så dersom eg opplev å få desse sprekkene og kontaktar kundeservice blir eg vel mest sannsynleg bedd om å 'brenne i helvete' ...

:)

Jeg handlet hos Spaceworld over disk, vanligvis handler jeg på nett, men det var en dag jeg bare måtte ha meg ny mobil med en gang..

Endret av jorkus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...