Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Då har eg flasha Omega v11.1 med Speedmod K1-6 T6, skal prøve den ei stund og sjå korleis det går. Ser lovande ut :)

Er det virkelig nødvendig med custom ROM på S3? Merkar du stor forskjel i dagleg bruk? Snusar forsiktig på S3 etter å ha brukt Galaxy S i to år, der eg absolutt føler det er nødvendig med custom for å få god flyt. Kjekt å leike med ROMs for moroskyld, men det hadde også vore greit å sleppe viss ein kan, utan å tape for mykje på det.

Nei, ekke nødvendig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Då har eg flasha Omega v11.1 med Speedmod K1-6 T6, skal prøve den ei stund og sjå korleis det går. Ser lovande ut :)

Er det virkelig nødvendig med custom ROM på S3? Merkar du stor forskjel i dagleg bruk? Snusar forsiktig på S3 etter å ha brukt Galaxy S i to år, der eg absolutt føler det er nødvendig med custom for å få god flyt. Kjekt å leike med ROMs for moroskyld, men det hadde også vore greit å sleppe viss ein kan, utan å tape for mykje på det.

Nei, ekke nødvendig.

For noen er det helt nødvendig, for folk som spør seg selv om det er nødvendig er det ikke nødvendig. Man rooter som regel ikke en S3 for å få den kjappere.

Lenke til kommentar

Heilt ærleg så treng ein ikkje egentlig custom ROM på S3-en eigentleg. Android er jo veldig opent fra før av, og det er store mogelegheiter for å endre på det ein vil, utan å tukle med noko.

Det om eg merkar forskjell i dagleg bruk i forhold til stock rom, kan eg dessverre ikkje svare på, då installering av custom rom var noko av det første eg gjorde då eg fekk telefonen :p

Nokon av hovudgrunnane til at eg vel å roote/installere custom ROM, er at eg kan gjere akkurat kva eg vil med telefonen (sjølv om ein kanskje ikkje er så begrensa i utgangspunktet).

Her er eit par eksempel på nyttige apps som krev root-tilgong:

Titanium Backup - Gjer at du kan avinstallere eller deaktivere apps som kjem med telefonen, ta full backup av system- og brukerapps med data. Backups kan sendast til Dropbox, så du har alt lagra om noko skulle skje med telefonen

AdFree Android - Fjerner all reklame i apps og nettleser. (Kan diskuterast om det er etisk rett å bruke den, men det er ein anna diskusjon).

Med custom ROMs kan ein og installere eigne themes, dersom ein vil endre utsjånaden på heile telefonen (innstillingsmenyane, notification-bar osv).

Om du installerer ein custom ROM, kjem oppdateringar (som oftast) kjappare der frå enn fra Samsung. :)

Når det gjeld ytelse, tviler eg på at det er mykje ein kan ta igjen, sidan S3 er veldig rask frå før av.

Lenke til kommentar

Flere som opplever at skjermen flimrer noen ganger? Feil som jeg bør følge opp?

Ja, merket det i et app, er en bugg i den appen. hvor merker du det?

Jeg har problmet i orbot.

Mener at jeg har det i startskjermen og litt over alt. Skal sjekke neste gang det skjer :)

Lenke til kommentar

Er batteriet bra på denne?

I starten var det ganske dårlig imo, men etter en oppdatering som kom for noen få uker siden ble den forbedret betraktelig. Jeg gikk fra en standbytid (idle) på ca. 1 døgn til nesten 4. I vanlig bruk holder den nå 2-3 døgn, mot 1 dag (ca. 16 timer) før. Så ja, kan vel trygt si batteritiden er bra.

Lenke til kommentar

Har fått Allshare dongle-tingen, men spørst hvor lenge det går før den blir lagt på hyllen.

Fungerer greit nok når den først er tilkoblet, men å koble til er frustrasjon. Enten virker det - eller så virker det ikke, og det er null indikasjon på hva som kan være galt. Telefonen vil da stolt fortelle at den er tilkoblet, men donglen forteller at jeg må skru på allshare cast...

Normalt må jeg kjøre omstart på både telefon og dongle for å få forbindelse.

Så er det den praktiske biten av det. Fungerer flott til å se nedlastet 720p serier, men så skal man bare sjekke noe på telefonen --- oops, den er jo opptatt... Jeg tror dette er mye mer praktisk å ha på ett nettbrett...

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg kan dekryptere min S3?

Måtte kryptere telefonen for å få koblet meg opp mot exchange på jobben. Men får nå ikke oppgradert telefonen med ny software p.g.a (får beskjed om at jeg må dekryptere telefonen ved å gå til "Innstillinger > Sikkerhet" menyen). Men går jeg til aktuellt menyvalg, så er det ingen mulighet til å endre fra kryptert til dekryptert. Har også prøvd med laderen plugget in. Er det noe helt innlysende jeg har misset?

På forhånd takk

Lenke til kommentar

Det eneste som suger batteri hos meg er internett. Når jeg surfer aktivt på nett går det fort med 5% på 10 minutter. F.eks. hadde jeg 19% battery når jeg dro på jobb igår, og etter endel surfing i pausene var jeg på 3% når jeg dro hjem.

Det var forøvrig det samme med min forrige android-telefon, Xperia x10.

Men så lenge den bare ligger i standby og svare på meldinger innimellom kan den stå på et par dager før lading.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Fikk akkurat installert stock rom på min Galaxy S3 igjen. Står i Kies at min fastvareversjon er:

PDA:LG3 / PHONE:LFB / CSC:LF1 (NEE)

Kan noen bekrefte om dette er den nyeste versjonen eller ikke? På forhånd takk.

Samme som hos meg i hvert fall - oppdaterte fra 3-4 dager siden

Lenke til kommentar

Fikk akkurat installert stock rom på min Galaxy S3 igjen. Står i Kies at min fastvareversjon er:

PDA:LG3 / PHONE:LFB / CSC:LF1 (NEE)

Kan noen bekrefte om dette er den nyeste versjonen eller ikke? På forhånd takk.

Samme som hos meg i hvert fall - oppdaterte fra 3-4 dager siden

Strålende! Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Trenger en app som tar opp alle samtalene mine, markerer lydfilen med dato start tid og slutt tid. Den på ta opp på både mic og høytaller. Den må også fungere når jeg bruker bluetooth handsfree. Noen ide?

https://play.google....lrecorder&hl=en

husk lovlighet rundt opptak av samtaler.

Fuck det, min telefon mine stamtaler, skal du ringe meg og fucke blir du tatt opp, så enkelt er det.

Men takk :)

Endret av Rudde93
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går det an og bytte de alien lignene froskene som er grafikken på "smileys" i default sms app'n ?

Tvilsomt, prøv heller en tredjeparts sms app som GoSMS eller Handcent. Selv om stock klienten til samsung er av de bedre så er disse uansett bedre. Spesielt siden du kan se og svare på sms uten å måtte gå inn i selve klienten (popup på startskjerm).

Edit: De har selvsagt også andre ikoner for smileys og jeg mener å huske at begge har støtte for å legge inn andre smileypacks.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Trenger en app som tar opp alle samtalene mine, markerer lydfilen med dato start tid og slutt tid. Den på ta opp på både mic og høytaller. Den må også fungere når jeg bruker bluetooth handsfree. Noen ide?

https://play.google....lrecorder&hl=en

husk lovlighet rundt opptak av samtaler.

Fuck det, min telefon mine stamtaler, skal du ringe meg og fucke blir du tatt opp, så enkelt er det.

Men takk :)

"fuck lovligheten" er en dårlig strategi, men jeg vil påpeke at opptak er lovlig dersom én av partene godtar det, så du har lov til å ta opp egne samtaler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...