Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Når jeg kobler til telefonen i pc (win7) så blir den liksom ikke annerkjent av maskina.

Bruk den orginale USB-kabelen som fulgte med i esken (den litt tykke som også brukes til laderen).

Og trykk på feilsøk i Kies så installerer den driverne på nytt.

Det er den orginale kabelen jeg har brukt hele tiden.

Det som skjer når jeg kobler til mobilen er bare at den lader....thats it. Kies finner den heller ikke! Kan bare koble til kies via wifi..

Jeg prøver nå å feilsøke tilkobling i kies, men der står det at jeg må koble ut kabelen, selv om jeg har dratt ut alt av usb kabel i pc -_-

En annen ting, har hatt litt småbugs jeg ikke er særlig happy over;

Lyden forsvinner helt. Altså ingen fra tlf whatsoever. DEN ER IKKE I LYDLØSMODUS, og ALT AV VOLUM ER PÅ FULLT.For å få på lyden igjen så må jeg "bruke" telefonen, trykke litt etc og så slå av og på bluetooth og da funker lyden igjen.. I tilegg til det har en kompis samme telefonen, han fikk en oppdatering for et par dager siden, som jeg ikke får tilgang til når jeg søker om oppdateringer. Får bare lyst å bytte inn hele telefonen..

Endret av Rasskrabbe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har tips til gummilist evt. bakdeksel med mye friksjon som ikke gjør at man ikke mister telefonen så lett?

Gjerne som ikke går altfor mye ut over designet til telefonen.

3M 8210 Tape beregnet for steinspritbeskyttelse på bil etc. Fungerer perfekt. Ca kr 250 for en rull på 2 meter. Da har du til mange telefoner :)

Lenke til kommentar

Bare et innlegg i den evige 'batterikapasitetdebatten':

Pleier normalt å legge telefon til lading når jeg legger meg, så jeg har aldri opplevd å gå tom for strøm på min S3. I vitenskapens navn lot jeg derfor være å lade den i går kveld/natt, og har nå følgende status:

1d 11h 50m 37s on battery og jeg har fremdeles 18% igjen.

Har i løpet av denne tiden hørt et par album på Spotify og flere 30-60 minutters podcasts (begge via bluetooth headset), surfet litt, brukt Flipboard en del, spilt en del (Ski Safari står for 8% av totalforbruket :D ), sjekket e-post og sendt/mottatt noen SMS og tatt et par samtaler. En ganske normal bruk av en smarttelefon i min verden.

I tillegg så er wi-fi på nesten alltid når jeg er hjemme og bluetooth nesten alltid på når jeg er ute eller på jobb (nerd som jeg er så har jeg en NFC-tag som skrur av wi-fi, på bt, øker lysstyrken på skjermen og fyrer opp podcast-program når jeg går ut, og når jeg kommer inn switcher den samme NFC-tagen til å skru av bt, skru på wi-fi og dempe lysstyrken noe).

På bakgrunn av min egen erfaring så kan jeg ikke fatte at folk hevder å gå tomme for batteri i løpet av 10 timer ved normalt bruk. Har bestandig antatt at disse har 'alt' på hele tiden (wi-fi, bluetooth, gps ++), gjerne med masse apps og widgets som oppdateres mange ganger i timen, mailprogram som sjekker mot serveren hvert 5. minutt døgnet rundt osv. Men samtidig så hevder mange at de har skrudd av 'nesten alt' uten at det hjelper på batteritiden.

Kanskje løsningen er at det rett og slett er noen defekte batterier der ute? Min S3 har ihvertfall den beste batterikapasiteten - med god margin - jeg noen gang har hatt på en smarttelefon.

Endret av Schnapps
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter siste update i går så mista telefonen 2% i natt på ca 8-9 timar.

Standby tid virka vere bra. Men så snart ein brukar telefonen, og ikkje minst har skjerm på, så rasar det fort nedover.

Det som plagar meg mest er at den ikkje er råd å bruke i direkte sol. Ser ingen ting på skjermen.

Lenke til kommentar

Standby tid virka vere bra. Men så snart ein brukar telefonen, og ikkje minst har skjerm på, så rasar det fort nedover.

Det som plagar meg mest er at den ikkje er råd å bruke i direkte sol. Ser ingen ting på skjermen.

Hvordan oppdaterer man telefonen?

Lenke til kommentar

Du kobler telefonen til Kies, eller går på innstillinger>om enheten>programvareoppdatering

Skal være enig i at den er litt mørk i direkte sollys. Men jeg klarer å se hvem som ringer og bruke gps/kart, uten problemer.

Endret av HellMate
Lenke til kommentar

Heisann. Et lite spørsmål; Er det mulig å ha "dra over skjermen" unlock hele tiden, men også ha "strek-mønster unlock" i tillegg hvis det har gått en viss tidsperiode? Har klart å sette strek-unlocken til å ikke gå på før etter 10 min, men før dette er det ingen sperre for skjermen (aka man kan trykke på knappen foran, og romstere fritt rundt på home screen med en gang) . Håper jeg klarte å gjøre meg forstått : )

Hadde det slik på min gamle HTC Desire S, og det fungerte utmerket.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til gummilist evt. bakdeksel med mye friksjon som ikke gjør at man ikke mister telefonen så lett?

Sjekk ut ROCK Quicksand case

http://www.slickfans.com/rock-quicksand-case-for-galaxy-s3-with-black-matt-cover_p1727.html

Har den nå. Føles ganske bra ut men den beskytter dårlig pga dekker ikke toppen eller bunnen i flere vinkler

Lenke til kommentar

Sjekk ut ROCK Quicksand case

http://www.slickfans...over_p1727.html

Har den nå. Føles ganske bra ut men den beskytter dårlig pga dekker ikke toppen eller bunnen i flere vinkler

Enig i det. Men den ødelegger i alle fall ikke designen, og den er god å holde i. Var vel det han spurte om :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...