Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Du må stå som betaler eller juridisk eier for at de skal ta kredittsjekk på deg. Og for at de skal få tatt kredittsjekk, må de også vite ditt navn og din fødselsdato, så de må ha fått disse opplysningene fra noen. Undersøk dette litt nærmere.

Jeg regner med at han ga de informasjonen der og da, siden det også trengs identifikasjonsnummer for å få gjennomføre en kredittsjekk. Noe som ikke blir lagret i systemet på en måte som lar folk få se det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar med all quotinga da svaret mitt gjelder begge.

Telenor har "endelig" klart å låse telefonene fra Samsung. De har innført nye rutiner som gjør dette mulig. Vi har testet litt her i butikken og kommet fram til følgende: hvis det er grønne klistremerker på simkort- & microsd-holder så er telefonen åpen. Er klistremerkene derimot blå så er de låst (til telenor).

Fant ut dette da jeg solgte en SIII jeg trodde var åpen til en netcom-kunde ;)

Takk for infoen. min telefon har blå klistremerker... hvor mye koster det å få de låst opp? Kjedelig å måtte levere den inn, dessuten er jeg ikke sikker på at de vil ta i mot den.

Lenke til kommentar

Telenor har "endelig" klart å låse telefonene fra Samsung. De har innført nye rutiner som gjør dette mulig. Vi har testet litt her i butikken og kommet fram til følgende: hvis det er grønne klistremerker på simkort- & microsd-holder så er telefonen åpen. Er klistremerkene derimot blå så er de låst (til telenor).

Takk for infoen. min telefon har blå klistremerker... hvor mye koster det å få de låst opp? Kjedelig å måtte levere den inn, dessuten er jeg ikke sikker på at de vil ta i mot den.

Tror det blir på rundt 800 kr eller noe. Eventuelt skaffe root og laste ned appen på forrige side.

Lenke til kommentar

De gold batteriene er bare juks. Ha prøvd før. Tror nok at du må ha et svært et med nytt bakdeksel, om du skal få noe bedre en det orginale. Tror Samsung sine batterier, er noe av det bedre som er. Så det blir nok vanskelig å finne noen i samme størrelse som er bedre...

Lenke til kommentar

Har du bundet deg til et telenor abonnement? I så fall er det bare ringe å be om å få operatørlåskoden gratis. Hvis du ikke har bundet deg derimot, vil det nok koste noen kroner.

Lenke til kommentar

Du må stå som betaler eller juridisk eier for at de skal ta kredittsjekk på deg. Og for at de skal få tatt kredittsjekk, må de også vite ditt navn og din fødselsdato, så de må ha fått disse opplysningene fra noen. Undersøk dette litt nærmere.

Jeg regner med at han ga de informasjonen der og da, siden det også trengs identifikasjonsnummer for å få gjennomføre en kredittsjekk. Noe som ikke blir lagret i systemet på en måte som lar folk få se det.

Jeg ga ingen informasjon, fordi jeg kjøpte mobilen på nett. Jeg har heller ikke gitt min egen identifikasjonsnummer til dem, men min mors.

Jeg kjøpte mobilen på Tele2s nettbutikk. Vi skrev min mors navn og personnummer, og all informasjon om min mor som trengs. Det er ganske rart at de tok et kredittsjekk på meg, når jeg egentlig ikke har gitt ut noen informasjon om meg.

Lenke til kommentar

Jeg ga ingen informasjon, fordi jeg kjøpte mobilen på nett. Jeg har heller ikke gitt min egen identifikasjonsnummer til dem, men min mors.

Jeg kjøpte mobilen på Tele2s nettbutikk. Vi skrev min mors navn og personnummer, og all informasjon om min mor som trengs. Det er ganske rart at de tok et kredittsjekk på meg, når jeg egentlig ikke har gitt ut noen informasjon om meg.

Det er veldig rart dersom den eneste informasjonen du brukte der og da var din mors. Du må ha logget inn eller oppgitt navnet ditt eller noe der og da? Tviler på at de sporer ip for å ta kredittsjekk. :p

Lenke til kommentar

Flere som har sett en "svart flekk" på skjermen når man har helt sort bakgrunn, samt er i et mørkt rom? Veldig vanskelig å se, hatt det siden jeg fikk telefonen, var jo også innom butikken jeg kjøpte telefonen for å høre, men han i butikken så jo ikke noe der og da, så telefonen måtte sendes inn, men det gadd ikke jeg, for da blir som regel borte en periode.

Edit: Fant en tråd om det her faktisk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1715936 virker som det rett og slett er slik amoled skjermer er, kjipe greier...

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Da har den nyeste firmware oppdatering ankommet via OTA. Kjekt.

Og hva er nytt?

Ahh..Ser det er mulig og justere lysstyrken fra notifikasjonsbaren nå..

Den er blitt litt raskere og.Bedre respons når jeg trykker på home knappen.

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Da har den nyeste firmware oppdatering ankommet via OTA. Kjekt.

Og hva er nytt?

Ahh..Ser det er mulig og justere lysstyrken fra notifikasjonsbaren nå..

Den er blitt litt raskere og.Bedre respons når jeg trykker på home knappen.

Fortsatt 'Ryd' ser jeg. Finnes en change log mon tro...

Lenke til kommentar

Det er gratis. Det ligger til og med kode inne på Mine Sider hos Telenor for din telefon.

jarle

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...