Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Tar med all quotinga da svaret mitt gjelder begge.

 

Telenor har "endelig" klart å låse telefonene fra Samsung. De har innført nye rutiner som gjør dette mulig. Vi har testet litt her i butikken og kommet fram til følgende: hvis det er grønne klistremerker på simkort- & microsd-holder så er telefonen åpen. Er klistremerkene derimot blå så er de låst (til telenor).

 

Fant ut dette da jeg solgte en SIII jeg trodde var åpen til en netcom-kunde ;)

 

Hmm dette virker rart. Jeg kjørte nemlig en keypad kode for å vise om den er låst eller ikke, og da ser det ut for meg den er låst (husker ikke hva det står).

 

Når jeg tok av dekselet så er de bittesmå klisterkene grønnlige.

 

Kan noen forklare de forskjellige settingen man ser når man kjører kode for å se om den er locked? (har ikke koden her nå)

 

jarle

Er de kun låst til Telenor, eller branded med all mulig dritt i tillegg?

 

Og hvorfor låser de, når man allikevel har bundet abo? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan anbefale beta.swype.com Endelig swype som fungerer bra, og har desuten ett bedre keyboard. Eneste aberet er at man ikke kan installere fra Play Store. Registrer deg på siten over, last ned apk fra email tilsendt. Endre security slik at du får instalert fra andre lokasjoner (på mobilen). Så litt småjusteringer på keyboards settings bl.a. for og få det til og kjøre.

Ja, det kunne vært interessant og prøvd. Er bare sånn halvveis fornøyd med Samsungs eget og SliteIT (som du sikkert har testet).

Bruker i dag SwitfKey 3, men synes det er blitt dårligere da det gikk fra X til 3-versjonen. Konseptet med "sveipetasting" er utrolig effektivt når man først vender seg til det.

Lenke til kommentar

Blå klistermerker på min, men jeg fikk den uten lås da jeg kjøpte av en kamerat av meg. Tror ikke telenor-låsen har så mye å si. Skulle egentlig ikke tro det hadde noe å si for oppdateringer heller, men man vet jo aldri.

Når de er låst, så er det nok egen versjon av Android som kommer senere enn vanilla.

Men det er trolig ikke noe hokus pokus å endre på ting og tang. https://play.google.com/store/apps/details?id=org.projectvoodoo.simunlock&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsIm9yZy5wcm9qZWN0dm9vZG9vLnNpbXVubG9jayJd

Lenke til kommentar

Mistet root access!?

Jeg har faktisk mistet root access på telefonen min.... Hva i all verden, trodde ikke det var mulig... Lasta ned en root checker på play og får melding om at telefonen ikke har root access. Jeg oppdaget det ved at jeg fikk feilmelding i et program som krever root.

 

Når jeg åpner Super SU får jeg følgende beskjed: "There is no SU binary installed, and SuperSU cannot install it. This is a problem!"

 

Har ikke turt å roote på nytt da jeg frykter at det kan gå galt. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og om det er trygt å kjøre en ny root?

Lenke til kommentar

Blå klistermerker på min, men jeg fikk den uten lås da jeg kjøpte av en kamerat av meg. Tror ikke telenor-låsen har så mye å si. Skulle egentlig ikke tro det hadde noe å si for oppdateringer heller, men man vet jo aldri.

Når de er låst, så er det nok egen versjon av Android som kommer senere enn vanilla.

Men det er trolig ikke noe hokus pokus å endre på ting og tang. https://play.google....nNpbXVubG9jayJd

 

Så den der (Supercurio er en gud), og det må jo være genialt for folk med låst telefon.

Lenke til kommentar

Mistet root access!?

Jeg har faktisk mistet root access på telefonen min.... Hva i all verden, trodde ikke det var mulig... Lasta ned en root checker på play og får melding om at telefonen ikke har root access. Jeg oppdaget det ved at jeg fikk feilmelding i et program som krever root.

 

Når jeg åpner Super SU får jeg følgende beskjed: "There is no SU binary installed, and SuperSU cannot install it. This is a problem!"

 

Har ikke turt å roote på nytt da jeg frykter at det kan gå galt. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og om det er trygt å kjøre en ny root?

 

Mistet root uten at du har fått noen offisiell OTA oppdatering eller noen ting? Har du koblet telefonen til pc og kjørt Kies eller noe da? Da mister man fort root. Skal ikke være noen fare å få root-tilgang tilbake.

Lenke til kommentar

Mistet root access!?

Jeg har faktisk mistet root access på telefonen min.... Hva i all verden, trodde ikke det var mulig... Lasta ned en root checker på play og får melding om at telefonen ikke har root access. Jeg oppdaget det ved at jeg fikk feilmelding i et program som krever root.

 

Når jeg åpner Super SU får jeg følgende beskjed: "There is no SU binary installed, and SuperSU cannot install it. This is a problem!"

 

Har ikke turt å roote på nytt da jeg frykter at det kan gå galt. Noen som vet hva som kan ha skjedd, og om det er trygt å kjøre en ny root?

 

Mistet root uten at du har fått noen offisiell OTA oppdatering eller noen ting? Har du koblet telefonen til pc og kjørt Kies eller noe da? Da mister man fort root. Skal ikke være noen fare å få root-tilgang tilbake.

 

Ja, oppdaterte siste via Kies da jeg fikk feilmelding ved vanlig oppdatering. Er nok da det har skjedd. Er det bare å kjøre vanlig root-prosedyre igjen?

Lenke til kommentar

I9300XXLE8 er den gamle. Hadde denne før jeg flashet med WanamLite's XXBLFB (NO-WIPE).Kies har jeg bare hatt problemer med. Det er hønntregt og jeg får ikke forbindelse alltid heller med USB-kabel. Så da blir det root&flash :tease:

 

Ja, men både wifi og min KIES sier det er den nyeste, så hva inni helsike gjør jeg da?

 

Jeg vil ikke rote med root og flashing og ting....

 

Da må du nok bare vente tålmodig.

Lenke til kommentar

Tar med all quotinga da svaret mitt gjelder begge.

 

Telenor har "endelig" klart å låse telefonene fra Samsung. De har innført nye rutiner som gjør dette mulig. Vi har testet litt her i butikken og kommet fram til følgende: hvis det er grønne klistremerker på simkort- & microsd-holder så er telefonen åpen. Er klistremerkene derimot blå så er de låst (til telenor).

 

Fant ut dette da jeg solgte en SIII jeg trodde var åpen til en netcom-kunde ;)

 

Hmm dette virker rart. Jeg kjørte nemlig en keypad kode for å vise om den er låst eller ikke, og da ser det ut for meg den er låst (husker ikke hva det står).

 

Når jeg tok av dekselet så er de bittesmå klisterkene grønnlige.

 

Kan noen forklare de forskjellige settingen man ser når man kjører kode for å se om den er locked? (har ikke koden her nå)

 

jarle

 

Legger inn Secret Codes i tråden, kan være nyttig

 

Samsung Galaxy S3 Secret Codes-

 

*#1234# (View SW Version PDA CSC, MODEM)

*#0*# (General Test Mode)

*#12580369# (SW & HW Info)

*#197328640# (Service Mode)

*#0228# (ADC Reading)

*#32489# (Ciphering Info)

*#232337# (Bluetooth Address)

*#232331# (Bluetooth Test Mode)

*#232338# (WLAN MAC Address)

*#232339# (WLAN Test Mode)

*#0842# (Vibra Motor Test Mode)

*#0782# (Real Time Clock Test)

*#0673# (Audio Test Mode)

*#2263# (RF Band Selection)

*#9090# (Diagnostic ConfiguratioN)

*#7284# (USB I2C Mode Control)

*#872564# (USB Logging Control)

*#4238378# (GCF Configuration)

*#0283# (Audio Loopback Control)

*#1575# (GPS Control Menu)

*#3214789650# (LBS Test Mode)

*#745# (RIL Dump Menu)

*#746# (Debug Dump Menu)

*#9900# (System Dump Mode)

*#44336# (Sofware Version Info)

*#7780# (Factory Reset)

*27673855# (Full Factory Reset)

*#0289# (Melody Test Mode)

*#2663# (TSP / TSK firmware

update)

*#03# (NAND Flash S/N)

*#0589# (Light Sensor Test Mode)

*#0588# (Proximity Sensor Test

Mode)

*#2732832553282*# (Data Create

Menu)

*#273283255663282*# (Data Create

SD Card)

*#3282727336*# (Data Usage Status)

*#7594# (Remap Shutdown to End

Call TSK)

*#34971539# (Camera Firmware

Update)

*#526# (WLAN Engineering Mode)

*#528# (WLAN Engineering Mode)

*#7412365# (Camera Firmware

Menu)

*#80# (Unknown)

*#07# (Test History)

*#3214789# (GCF Mode Status)

*#272886# (Auto Answer Selection)

*#8736364# (OTA Update Menu)

*#301279# (HSDPA/HSUPA Control

Menu)

*#7353# (Quick Test Menu)

*27674387264636# (Sellout SMS /

PCODE view)

*#7465625# (View Phone Lock

Status)

*7465625638*# (Configure Network

Lock MCC/MNC)

#7465625638*# (Insert Network Lock

Keycode)

*7465625782*# (Configure Network

Lock NSP)

#7465625782*# (Insert Partitial

Network Lock Keycode)

*746562577*# (Insert Network Lock

Keycode SP)

#746562577*# (Insert Operator Lock

Keycode)

*746562527*# (Insert Network Lock

Keycode NSP/CP)

#746562527*# (Insert Content

Provider Keycode)

*#272imei#* Product code

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Noen som vet hvorfor telefonoperatøren tok en kredittvurdering av meg, når det ikke er jeg som skal betale for mobilen?

 

Hva hadde du med kjøpet å gjøre da? Du som skulle ha den? ditt nummer?

Min bursdagsgave, jeg skulle ha den og at det var mitt gamle nummer, men jeg stod ikke som eier av det gamle nummeret.

Endret av Eksboks
Lenke til kommentar

Er jo du som skal bruke mobilen og dermed belaste operatøren for deres tjenester, og de vil vel forsikre seg om at du kan betale for deg.

Ja, men det er ikke jeg som skal betale for tjenesten eller mobilen. Jeg eksisterer egentlig ikke for telefonoperatøren, fordi mobilen er en gave og jeg skal heller ikke være den juridiske eieren av telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...