Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har forarget meg over en ting med S3.

På min LG optimus 2x så koblet jeg denne til en aux kabel i bilen og spilte musikk fra den i anlegget. Når noen ringte kunne jeg snakke i telefonen mens den sto i holderen sin, og få lyden ut i høytalerne i bilen, genialt.

Men på S3 så er det sånn at mikrofonen blir satt på mute når man har en jack plugg i den. Så når folk ringer nå, så må jeg rive ut jackpluggen, og sette den på speaker for å få det til. Det er i grunn en smule kjipt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har anbefaling på en epost klient som kan settes opp med ulike synd'e planer? F.eks sync/ push innenfor arbeidstid, sync en gang i timen frem til kl 22, og manuell synd på natt/ helg

Eller kanskje det finnes en opp som kan styre sync i OS'et av/ på etter klokka eller andre regler.

Poenget er å kunne ha lyden på om natta for å kunne høre tlf/sms, men å slippe å høre mail som kommer inn

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Noen som har anbefaling på en epost klient som kan settes opp med ulike synd'e planer? F.eks sync/ push innenfor arbeidstid, sync en gang i timen frem til kl 22, og manuell synd på natt/ helg

Eller kanskje det finnes en opp som kan styre sync i OS'et av/ på etter klokka eller andre regler.

Poenget er å kunne ha lyden på om natta for å kunne høre tlf/sms, men å slippe å høre mail som kommer inn

Litt usikker på om du kan gjøre det så detaljert/avansert. Men dersom du bruker live/hotmail så sjekk ut den Hotmail appen som Seven har laget, den er offisiell via Microsoft.

jarle

Lenke til kommentar
Omtale av oppdatering "nr 2" - mobilsiden.mobi/nyheder/samsung-galaxy-s-iii-anden-opdatering-er-ude,lid.22061/

Jeg har ikke fått nr 1 en gang. Noen som vet om de sender ut oppdateringer i bolker basert på serienummer, eller om hvem som brander telefonen har noe å si? Eller hva er det basert på?

Jeg har Telenor branded utgave, er faktisk locked ja selv om Telenor sa 3 ganger Samsung ikke locka telefoner siden 2008. Men er visst lett å låse den opp, ligger info på Min Side hos Telenor.

jarle

Lenke til kommentar

Litt usikker på om du kan gjøre det så detaljert/avansert. Men dersom du bruker live/hotmail så sjekk ut den Hotmail appen som Seven har laget, den er offisiell via Microsoft.

jarle

Egentlig tror jeg ikke dette er så avansert. Sikkert jeg som ikke er særlig flink til å forklare ;)

Har vel vært slik i Mail for Exchange, Lotus Traveller etc for både WM og Symbian i årevis.

Lenke til kommentar

Noen som vet om S III(hvit utgave) som Spaceworld har tilbud på nå med Djuice er åpen, eller er den låst til Djuice? Og er det vanskelig å klippe et vanlig simkort til et mikrosim i påvente av en portering?

Jeg har netopp kjøpt en via DJUICE sine nettsider selv og den er låst til telenorsimkort. Man skal kunne gå inn på telenors sider og taste inn imei nr for å få åpnet den men dette funker ikke, så jeg får ikke brukt telefonen før telenorsimkortet mitt åpnes om 1 uke. klippe til simkort burde kunne gå hvis du har en mal å klippe etter... kanskje det finnes noe man kan printe ut og legge over simkortet eller noe :)

Dersom den faktisk er låst, ikke bare står det på pakka, er dette veldig rart! Jeg har nemlig snakket med 3 forskjellige kundeservice personer hos Telenor, og de sa alle det samme; Samsung telefoner har ikke vært låst siden 2008. Har du faktisk prøvd den med et SIM fra en annen leverandør?

jarle

Ja, det er jo når jeg prøver med mitt onecall-simkort at jeg får beskjed om å taste inn en kode for å åpne simlock.

Opplever akkurat samme problem som deg. Funnet noen løsning?

Lenke til kommentar

Noen som har problem med at man ikke får meldingslyd på telefonen?

Bruker handcent, og plutselig sluttet lyden å funke når jeg får inn meldinger. Ingen endringer i innstillinger, og volum er ok etc. Varslingsvinduet kommer opp som normalt, så det er kun lyden som ikke kommer.....

Inne på handcent-settingene tester jeg lyden, og den funker.

Alle andre varslinger fungerer, både ringing og vibrasjon.

Noen med samme problem og evt. løsning?

Lenke til kommentar

Min er:

I9300XXLEF

Build-nummer

IMM76D.I9300XXALEF

Har ikke testet via Kies nei, da jeg regner med det er bloatware og trolig ikke trenger det for noe annet.

Skal jeg kopiere noe mellom mobil og PC er det bare å koble den til via USB og sette den i 'kamera' modus, så har jeg full tilgang. Aner ikke hvorfor de har gjort det slik at man må velge kamera modus. Det har jo ført til at jeg såg i en test de sa du IKKE kunne få tilgang som en USB disk, men det stemmer ikke, for det får du med kamera modus.

jarle

Lenke til kommentar

Min er I9300XXLE8

Build-nummer

IMM76D.I9300XXALE8

Kjerneversjon:

3.0.15-554452 osv..

Sun May 13. 06:36:17 KST 2012

Så gammel versjon og møkk..

Prøvd å kjøre oppdatering via KIES med kabel og alt.

Wifi og ingenting gir meg noen som helst oppdateringer...

Lenke til kommentar

Noen som vet om S III(hvit utgave) som Spaceworld har tilbud på nå med Djuice er åpen, eller er den låst til Djuice? Og er det vanskelig å klippe et vanlig simkort til et mikrosim i påvente av en portering?

Jeg har netopp kjøpt en via DJUICE sine nettsider selv og den er låst til telenorsimkort. Man skal kunne gå inn på telenors sider og taste inn imei nr for å få åpnet den men dette funker ikke, så jeg får ikke brukt telefonen før telenorsimkortet mitt åpnes om 1 uke. klippe til simkort burde kunne gå hvis du har en mal å klippe etter... kanskje det finnes noe man kan printe ut og legge over simkortet eller noe :)

Dersom den faktisk er låst, ikke bare står det på pakka, er dette veldig rart! Jeg har nemlig snakket med 3 forskjellige kundeservice personer hos Telenor, og de sa alle det samme; Samsung telefoner har ikke vært låst siden 2008. Har du faktisk prøvd den med et SIM fra en annen leverandør?

jarle

Ja, det er jo når jeg prøver med mitt onecall-simkort at jeg får beskjed om å taste inn en kode for å åpne simlock.

Opplever akkurat samme problem som deg. Funnet noen løsning?

Tar med all quotinga da svaret mitt gjelder begge.

Telenor har "endelig" klart å låse telefonene fra Samsung. De har innført nye rutiner som gjør dette mulig. Vi har testet litt her i butikken og kommet fram til følgende: hvis det er grønne klistremerker på simkort- & microsd-holder så er telefonen åpen. Er klistremerkene derimot blå så er de låst (til telenor).

Fant ut dette da jeg solgte en SIII jeg trodde var åpen til en netcom-kunde ;)

Lenke til kommentar

Tar med all quotinga da svaret mitt gjelder begge.

Telenor har "endelig" klart å låse telefonene fra Samsung. De har innført nye rutiner som gjør dette mulig. Vi har testet litt her i butikken og kommet fram til følgende: hvis det er grønne klistremerker på simkort- & microsd-holder så er telefonen åpen. Er klistremerkene derimot blå så er de låst (til telenor).

Fant ut dette da jeg solgte en SIII jeg trodde var åpen til en netcom-kunde ;)

Hmm dette virker rart. Jeg kjørte nemlig en keypad kode for å vise om den er låst eller ikke, og da ser det ut for meg den er låst (husker ikke hva det står).

Når jeg tok av dekselet så er de bittesmå klisterkene grønnlige.

Kan noen forklare de forskjellige settingen man ser når man kjører kode for å se om den er locked? (har ikke koden her nå)

jarle

Lenke til kommentar

Kan anbefale beta.swype.com

Endelig swype som fungerer bra, og har desuten ett bedre keyboard.

Eneste aberet er at man ikke kan installere fra Play Store.

Registrer deg på siten over, last ned apk fra email tilsendt. Endre security slik at du får instalert fra andre lokasjoner (på mobilen).

Så litt småjusteringer på keyboards settings bl.a. for og få det til og kjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...