Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

1. Hvordan får jeg opp play/pause og neste/forrige sang (Spotify) på låstskjermen? Hadde det i går, men nå har jeg tydeligvis slått den av på et vis.

2. Er det mulig å gjøre slik at power-knappen og volum-tastene IKKE kan slå av alarmen? Power-knappen og/eller volum-tastene kan jeg jo bare komme borti i halvsøvne, og jeg vil heller at jeg må dra fingeren over skjermen. Eller er eneste mulighet her å installere en ny alarm fra play store?

3. Nedtellingsfunksjonen under "Klokke" lager ikke lyd hvis telefonen står i Vibrasjon- eller Demp-modus, bare litt vibrering. Jeg vil gjerne ha full alarmtone her, uansett hvilket lydmodus telefonen står i. Kan dette fikses?

Hvis punkt 2 og 3 ikke kan fikses, tar jeg gjerne imot tips til gode alarm/nedtelling/stoppeklokke-programmer. :)

Jeg kan svare på mitt eget spørsmål (nr. 1), for de som lurer:

For å få opp play/pause og neste/forrige sang på låseskjermen, så må man velge et mønster for opplåsning under "Sikkerhet". Håper Spotify fikser dette i neste update til å gjelde uansett om man har aktivert mønster eller ei.

Forøvrig tar jeg fortsatt imot tips til spørsmål 2 og 3! :)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som får den smart-alarmen til å fungere? Altså at den visstnok skal riste når du plukker den opp hvis du har fått en melding?

Ja, det fungerer etter boka her. Blinker den blå lampen, vibrerer telefonen når jeg løfter den opp.

Dette gjør den ikke for meg heller...

Noe man må enable?

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er når skjermen slår seg av når jeg sitter i telefonen, når jeg er ferdig med samtalen å skal legge på så blir det mye tukling før jeg får frem "legg på" knappen. Noen som har en løsning på dette?

Inne i selve telefonapp'en: Anropsinnstillinger, Besvare/avslutte anrop. Her kan du velge å besvare med Home-knappen og legge på med "av/på"-knappen

Lenke til kommentar

Har noen et godt forslag til media player som tar de fleste formater, har HD støtte/decoder og som fungerer på Android 4 og tidligere versjoner? Altså som jeg ikke bare kan bruke på S3, men og på andre tidligere mobiler...

Har brukt diceplayer en stund og den har tatt seg av alle formater eg har prøvd så langt og var den eneste spilleren som spilte HD uten lag på mine gamle enheter. MX player er et annet alternativ som fungerer bra, men liker diceplayer best.

Lenke til kommentar

En ting som irriterer meg er når skjermen slår seg av når jeg sitter i telefonen, når jeg er ferdig med samtalen å skal legge på så blir det mye tukling før jeg får frem "legg på" knappen. Noen som har en løsning på dette?

Inne i selve telefonapp'en: Anropsinnstillinger, Besvare/avslutte anrop. Her kan du velge å besvare med Home-knappen og legge på med "av/på"-knappen

Takk :-)

Lenke til kommentar

Noen som får den smart-alarmen til å fungere? Altså at den visstnok skal riste når du plukker den opp hvis du har fått en melding?

Ja, det fungerer etter boka her. Blinker den blå lampen, vibrerer telefonen når jeg løfter den opp.

Noe man må enable?

Ingen?

Lenke til kommentar

Det er mye snakk om oppdateringer her, hvordan oppdaterer man telefonen? - Trodde kanskje at hvis du f. eks var tilkoblet wifi så ville telefonen automatisk søke etter oppdateringer å laste ned det som er tilgjengelig, men skjønner jo nå at det ikke er slik (?)....

Endret av jeger83
Lenke til kommentar

Det er mye snakk om oppdateringer her, hvordan oppdaterer man telefonen? - Trodde kanskje at hvis du f. eks var tilkoblet wifi så ville telefonen automatisk søke etter oppdateringer å laste ned det som er tilgjengelig, men skjønner jo nå at det ikke er slik (?)....

Åååååå, ikke det. Min siste oppdatering til SIII kom for noen få dager siden, slo på wifi og oppdateringen "poppet" frem. Slik var det også da jeg brukte SII (ikke på firmware som kom med telefonen, men etter at jeg fikk android 2.3 tror jeg).

OTA (over the air) oppdatering funker utmerket, trenger ikke KIES eller noe annet.

-------

Så til de som har problemer med KIES og/eller kabler. Jeg tar den kabelen som er tilgjengelig akkurat da, av og til "orginal Samsung" kabel av og til en eldre HTC-kabel. Får likevel alltid kontakt med KIES.

Nå skal det sies at jeg bruker KIES svært lite, bare til visse backuper, men jeg må likevel være et "unikum" for jeg har aldri problemer når jeg bruker softwaren.

PS!! når det gjelder siste oppdatering så har jeg fått et ørlite innslag av dansk. På "varslingsbildet" så er teksten på "fjern-knappen" blit endret fra fjern til ryd. Men ellers er alt på norsk :dribble:

Lenke til kommentar

Heisann godtfolk!

Jeg fikk min Galaxy S III på fredag. Meget fornøyd.

Hadde også bestilt et slik Samsung Flip cover, men ettersom jeg ikke får det før ut i neste uke, har jeg brukt telefonen på vanlig måte. Aldri mistet den ned, ikke hatt den i lommen sammen med mynt/nøkler/osv.

Men, likevel har jeg klart å få en liten ripe.... Den er kanskje 2 - 3 cm lang(delt i 2), tynn/tynnere en et hårstrå, og ikke dyp. Klarer ikke å kjenne at den er der. Men likevel sinnsykt irriterende. Utifra det jeg har sett av "scratchtest" på youtube så skal den ikke få riper av ingenting, mildt sakt.

Er det noe jeg kan gni/polere på som kanskje kunne hjulpet meg bli kvitt denne ripen? har søkt litt på google, og der finner jeg anbefalinger blandt annet Tannkrem... Kan det virkelig hjelpe?

Mvh

Kim

Lenke til kommentar

Noe man må enable?

Ingen?

Settings - Motion - Smart alert

Lenke til kommentar

Telefonen driver å slår seg av litt random. Skjedd 3 ganger de siste 3 dagene. Min Gamle Iphone 4 slo seg av en gang på 18 mnd. Hvorfor slår den seg av? Er Android SÅ ustabilt? Er det noe jeg kan gjøre for å hindre det?

Har ikke opplevd at denne telefonen slår seg selv av.

Lenke til kommentar

Men, likevel har jeg klart å få en liten ripe.... Den er kanskje 2 - 3 cm lang(delt i 2), tynn/tynnere en et hårstrå, og ikke dyp. Klarer ikke å kjenne at den er der. Men likevel sinnsykt irriterende. Utifra det jeg har sett av "scratchtest" på youtube så skal den ikke få riper av ingenting, mildt sakt.

Er det noe jeg kan gni/polere på som kanskje kunne hjulpet meg bli kvitt denne ripen? har søkt litt på google, og der finner jeg anbefalinger blandt annet Tannkrem... Kan det virkelig hjelpe?

Antar at det er skjermen du har ripet opp? Fort gjort. Greide det fint på min S2 ved å tørke skjermen på buksebeinet. Var ellers alltid forsiktig. Litt sandkorn o.l og vips.. Det dem tester med på youtube (nøkler og slikt) tåler den fint.

Ang polering så er det ikke lurt. Du vil neppe få vekk ripen men derimot fjerne det fett-avstøttende laget på skjermen og gjøre vondt verre. Eneste tipset er at noen skjermbeskyttere greier å kamuflere riper til en viss grad..

Lenke til kommentar

Åååååå, ikke det. Min siste oppdatering til SIII kom for noen få dager siden, slo på wifi og oppdateringen "poppet" frem. Slik var det også da jeg brukte SII (ikke på firmware som kom med telefonen, men etter at jeg fikk android 2.3 tror jeg).

OTA (over the air) oppdatering funker utmerket, trenger ikke KIES eller noe annet.

-------

Så til de som har problemer med KIES og/eller kabler. Jeg tar den kabelen som er tilgjengelig akkurat da, av og til "orginal Samsung" kabel av og til en eldre HTC-kabel. Får likevel alltid kontakt med KIES.

Nå skal det sies at jeg bruker KIES svært lite, bare til visse backuper, men jeg må likevel være et "unikum" for jeg har aldri problemer når jeg bruker softwaren.

PS!! når det gjelder siste oppdatering så har jeg fått et ørlite innslag av dansk. På "varslingsbildet" så er teksten på "fjern-knappen" blit endret fra fjern til ryd. Men ellers er alt på norsk :dribble:

Hmm... Har Wifi aktivert på jobben nesten hver dag, så burde vel snart få denne oppdateringen nå?

Endret av jeger83
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...