Andey- Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Kan godt hende dette er svart på før, men: Varslingslyden for sms, facebook etc. er bare "halvveis", altså at kun halve varslingstonen kommer... Høres rett og slett veldig rart ut, bokstavelig talt. Trodde de første gangene at noen knapper el.l. lå i press, men i dag skjedde det flere ganger når telefonen lå på bordet... Noen andre som har opplevd dette? Lenke til kommentar
jallajokke Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Har alle sammen lykkes med å oppgradere fw. via Kies?? Som gammel Kies bruker så forventer jeg aldri det helt store, etter ca. 3 år med en evig kamp mellom Wave 8500 / Kies. I kveld tenkte jeg at jeg skulle kose meg å se på at min nye pene (blå?) S3 skulle oppgraderes til den siste programvaren, men neida.......... Kobler til telefonen og Kies finner den nesten med det samme. (Kjempe) Laster ned varene, og så hender det. Telefonen kobler seg av Kies eller omvendt, og lengre kommer jeg ikke.. Nesten som man begynner å tro at Samsung sender med noen parasitter i hver eneste ting de tar i når det gjelder oppgraderinger/programvare.... Sikkert noen som ikke liker at jeg skriver dette på disse sidene, men noen ganger må man bare få ut f......... :cry: Forøvrig en meget bra mobil. Kies, bånn i bøtta !!! Lenke til kommentar
ap1978 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Har alle sammen lykkes med å oppgradere fw. via Kies?? Som gammel Kies bruker så forventer jeg aldri det helt store, etter ca. 3 år med en evig kamp mellom Wave 8500 / Kies. I kveld tenkte jeg at jeg skulle kose meg å se på at min nye pene (blå?) S3 skulle oppgraderes til den siste programvaren, men neida.......... Kobler til telefonen og Kies finner den nesten med det samme. (Kjempe) Laster ned varene, og så hender det. Telefonen kobler seg av Kies eller omvendt, og lengre kommer jeg ikke.. Nesten som man begynner å tro at Samsung sender med noen parasitter i hver eneste ting de tar i når det gjelder oppgraderinger/programvare.... Sikkert noen som ikke liker at jeg skriver dette på disse sidene, men noen ganger må man bare få ut f......... :cry: Forøvrig en meget bra mobil. Kies, bånn i bøtta !!! Gikk dårlig her, måtte ty til Odin. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Har alle sammen lykkes med å oppgradere fw. via Kies?? Som gammel Kies bruker så forventer jeg aldri det helt store, etter ca. 3 år med en evig kamp mellom Wave 8500 / Kies. I kveld tenkte jeg at jeg skulle kose meg å se på at min nye pene (blå?) S3 skulle oppgraderes til den siste programvaren, men neida.......... Kobler til telefonen og Kies finner den nesten med det samme. (Kjempe) Laster ned varene, og så hender det. Telefonen kobler seg av Kies eller omvendt, og lengre kommer jeg ikke.. Nesten som man begynner å tro at Samsung sender med noen parasitter i hver eneste ting de tar i når det gjelder oppgraderinger/programvare.... Sikkert noen som ikke liker at jeg skriver dette på disse sidene, men noen ganger må man bare få ut f......... :cry: Forøvrig en meget bra mobil. Kies, bånn i bøtta !!! Du har ikke lite batteri da? funker ikke under 50 % hos meg ihvertfall Lenke til kommentar
Dobbel 0 Bobby Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 jeg hater kies, og har ingen planer å innstalere det. Har ikke fåt noe oppdatering. Håper ikke det er sånn at man må ha innstalert kies på pcen og synke med kies air for å få oppdateringen? noen her som har fått oppdateringen OTA uten bruk av kies? En annen ting jeg plages litt med er at ringetonen er så sabla høy, selv om jeg har srudd den på det nest laveste (aller laveste er lydløs) finnes det en app eller noe slik som lar meg kontrolere volumet ytterligere enn det som er standard? Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg fikk den OTA uten noen som helst kontakt med PC. Kies er ikke installert lenger. Sønnen min fikk også oppdatering på samme måte. 1 Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Ja, jeg fikk oppdateringen OTA igår. Oppdatering gikk som smurt, ingen problemer etter heller. 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg får hverken OTA eller installert Kies Prøvd Kies både på jobb og hjemme, men installeren bare henger seg opp på "installing hotfixes". Lenke til kommentar
ap1978 Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Jeg får hverken OTA eller installert Kies Prøvd Kies både på jobb og hjemme, men installeren bare henger seg opp på "installing hotfixes". Den henger seg ikke opp, det tar laaang tid. Lenke til kommentar
pollyanna Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Kan godt hende dette er svart på før, men: Varslingslyden for sms, facebook etc. er bare "halvveis", altså at kun halve varslingstonen kommer... Høres rett og slett veldig rart ut, bokstavelig talt. Trodde de første gangene at noen knapper el.l. lå i press, men i dag skjedde det flere ganger når telefonen lå på bordet... Noen andre som har opplevd dette? Akkurat samme sjå meg, var ikke sånn den første uken. Men så kom det bare litt av varslingen. Begynte før jeg oppdaterte og er sånn fortsatt, men ikke hver gang. Utrolig irriterende. Lenke til kommentar
euphoria. Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Noen som får den smart-alarmen til å fungere? Altså at den visstnok skal riste når du plukker den opp hvis du har fått en melding? Ja, det fungerer etter boka her. Blinker den blå lampen, vibrerer telefonen når jeg løfter den opp. Lenke til kommentar
Obit Skrevet 26. juni 2012 Del Skrevet 26. juni 2012 Nå har jeg rotet det til skikkelig - tror jeg. Det jeg gjorde først, var å roote telefonen. Etter det fungerte Kies fint. Men fant ingen oppdateringer, så jeg flasha tilbake til stock ROM ALE8 og fjernet spor av at den var flasha med Triangle Away. Etter det var gjort ville ikke telefonen koble seg til Kies, den nektet å installere en slags driver. Etter googling fant jeg ut at flere hadde det problemet, og løste det ved å wipe data og dalvik cache. Dette gjorde jeg, og for å være sikker denne gangen flashet jeg med stock Nordic ROM (http://androidfirmwares.net/PhoneFirmware3/Download/16). Etter dette connecter den med Kies helt fint, men det står "Enheten støtter ikke programvareoppdateringer via Kies." Dette sto ikke originalt. Jeg kan sjekke etter oppdatering inne i telefonen, men der finner den ingenting. Et annet problem, som jeg alltid har hatt, er at på låseskjermen er klokka 2 timer bak faktisk tid under Home-tid, mens Roaming-tiden er korrekt. Noen som har pipling med hva som skjer? Lenke til kommentar
mroek Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Kies er, etter hva jeg har skjønt (og funnet ut), et skikkelig makkverk, så det beste rådet er nok å bare droppe det. Bruk heller Odin og evt Check Fus hvis du vil laste ned nye firmwares direkte fra Samsungs servere. For Nordic er det LF5 som gjelder, og den finner du her: http://samsung-updates.com/get/1795/Samsung_Firmware_GT-I9300_NEE_I9300XXALF5_Android_4_0_4.html Lenke til kommentar
jeger83 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 En ting som irriterer meg er når skjermen slår seg av når jeg sitter i telefonen, når jeg er ferdig med samtalen å skal legge på så blir det mye tukling før jeg får frem "legg på" knappen. Noen som har en løsning på dette? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Venter til jeg kan få ota update:) 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Herregud for noe drit Kies er? Har holdt på en time nå og den bare slutter å svare, gir meg beskjed om at exe filen til firmware updaten er skadet osv osv. Siden dette ikke er min telefon (jobb) vil jeg nødig roote den, men vet noen om en sikker metode for å roote slik at jeg får lagt inn via odin, og senere unrootet den tilbake slik at jeg ikke får problemer med evt. garanti? Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Kan jeg oppdatere på hvilken som helst data??? Lenke til kommentar
Kimber Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Kan godt hende dette er svart på før, men: Varslingslyden for sms, facebook etc. er bare "halvveis", altså at kun halve varslingstonen kommer... Høres rett og slett veldig rart ut, bokstavelig talt. Trodde de første gangene at noen knapper el.l. lå i press, men i dag skjedde det flere ganger når telefonen lå på bordet... Noen andre som har opplevd dette? Jeg opplever det samme og det startet bare plutselig her. Har heller ikke gjort noen endringer på meldingslyd/notification. Har whistle lyden og den kuttes ganske raskt. Meget interessert i en fiks Lenke til kommentar
mroek Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Herregud for noe drit Kies er? Har holdt på en time nå og den bare slutter å svare, gir meg beskjed om at exe filen til firmware updaten er skadet osv osv. Siden dette ikke er min telefon (jobb) vil jeg nødig roote den, men vet noen om en sikker metode for å roote slik at jeg får lagt inn via odin, og senere unrootet den tilbake slik at jeg ikke får problemer med evt. garanti? Du trenger da ikke roote for å flashe via Odin. Flasher du en stock ROM via Odin, så er det eksakt samme greie som å flashe via Kies. Det er alltid en risiko involvert i å flashe, men den er ikke større med Odin enn med Kies. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 27. juni 2012 Del Skrevet 27. juni 2012 Plaget med dette her? Samsung gjorde vist en liten feil: http://www.xda-developers.com/android/international-galaxy-s-iii-cell-standby-power-drain-issue-identified/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå