Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

så jeg spør om SIII og Android 4 er litt lite intuitivt?

Egentlig ikke, men man må kanskje bli vant til at nesten hver eneste app av betydning har innstillingsmuligheter ja. Spesielt for folk fra iPhone-land er nok dette litt overveldende.

 

I det store og hele en fordel, selv om jeg skjønner at mange kanskje ville ha alt med f.eks. lyd eller lysstyrke samlet ett sted. Men man stiller jo tross alt inn slike ting som regel en gang per app - det er jo ikke noe man må gjøre konstant.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt fornøyd med kameraet i telefonen min. Det "brenner ut" lyset alt for mye i bildene, Bildene blir alt for lyse. Slik var det ikke med min S2, den tok generelt bedre bilder.

 

Er det noe galt med telefonen min, eller er det flere som opplever at kameraet overeksponerer?

 

Gjør det alltid det eller i enkelte tilfeller? Er ikke helt fornøyd jeg heller. Men det gjelder ved all annen belysning enn ute i dagslys. Så kanskje et motsatt problem egentlig.

 

Ville ikke kalt det for en feil men heller en effekt av liten linse.

 

Kan også være feil innstillinger. Prøv matrix metering. Evt HDR i scener med store kontraster.

Lenke til kommentar

Har fått et merkelig problem med min S3 - varslingslyden på sms, mail, chat o.l. er blitt borte og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få den tilbake? Den ser tilsynelatende ut til å være slått på i innstillingene til både selve telefonen og tjenesten som det skal komme varslingslyd for (vil gjerne har forskjellig lyd på sms og e-post). Andre som har opplevd dette?

Har hatt samme problem helt til ettermiddag. Løsningen er enkel, trekk ned varslingslinjen øverst på skjermen. Da dukker det opp en rekke hurtigsymboler for wifi, gps, lyd, skjermrotasjon, strømsparing og VARSEL. Denne var av en eller annen grunn satt av. Denne skal aktiveres og varslingslyden er tilbake. Egen lyd for email setter du opp i innstillinger i. f.eks Gmail-app'en og for SMS i innstillinger i meldingsapp'en. Håper dette hjelper deg også.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt denne mobilen i snart 3 uker, og er ikke helt fornøyd.

Mye å lese seg opp på... :confused:

 

Bugs hos meg:

  • Det står jeg har fått sms som er uleste. Det har jeg ikke... jeg må skru mobilen av og på for å få det vekk.
  • Elendig samtalekvalitet. Folk sier de ikke hører meg, og jeg ser at dekkningen uten pakkedata -3G er på null til en strek. S2 hadde full dekkning.

 

Irriterende ting:

  • MMS - de blir ikke lastet ned da man må ha på mobildata -pakkedata for å sende motta. Unødvendig.
  • Dårlig kamera.
  • Dårlig skjerm i sollys. Man ser ingen ting... Der var S2 veldig mye bedre.
  • Et evig notification-helvette fra facebook. Hvor velger jeg dette bort uten å logge ut? Dette er faktisk det som er mest irriterende. Her trenger jeg litt hjelp.

Planen min var ikke å sitte kveld etter kveld for å flike på innstillinger.... :hm:

Jeg hadde S2 fra før og hadde ingen av disse utfordringene. Savner den faktisk litt.

Så hjelp meg gjerne om noen har noe tips. -og nei: jeg vil ikke ha på pakkedata hele tiden. har grense og ikke fri bruk....

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt denne mobilen i snart 3 uker, og er ikke helt fornøyd.

Mye å lese seg opp på... :confused:

 

Bugs hos meg:

  • Det står jeg har fått sms som er uleste. Det har jeg ikke... jeg må skru mobilen av og på for å få det vekk.
  • Elendig samtalekvalitet. Folk sier de ikke hører meg, og jeg ser at dekkningen uten pakkedata -3G er på null til en strek. S2 hadde full dekkning.

Irriterende ting:

  • MMS - de blir ikke lastet ned da man må ha på mobildata -pakkedata for å sende motta. Unødvendig.
  • Dårlig kamera.
  • Dårlig skjerm i sollys. Man ser ingen ting... Der var S2 veldig mye bedre.
  • Et evig notification-helvette fra facebook. Hvor velger jeg dette bort uten å logge ut? Dette er faktisk det som er mest irriterende. Her trenger jeg litt hjelp.

Planen min var ikke å sitte kveld etter kveld for å flike på innstillinger.... :hm:

Jeg hadde S2 fra før og hadde ingen av disse utfordringene. Savner den faktisk litt.

Så hjelp meg gjerne om noen har noe tips. -og nei: jeg vil ikke ha på pakkedata hele tiden. har grense og ikke fri bruk....

 

Fant notification helvette... det måtte jeg gjøre i selve appen. Da vet jeg det :)

Men er det fler som sliter med alt det andre?

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt denne mobilen i snart 3 uker, og er ikke helt fornøyd.

Mye å lese seg opp på... :confused:

 

Bugs hos meg:

  • Det står jeg har fått sms som er uleste. Det har jeg ikke... jeg må skru mobilen av og på for å få det vekk.
  • Elendig samtalekvalitet. Folk sier de ikke hører meg, og jeg ser at dekkningen uten pakkedata -3G er på null til en strek. S2 hadde full dekkning.

Irriterende ting:

  • MMS - de blir ikke lastet ned da man må ha på mobildata -pakkedata for å sende motta. Unødvendig.
  • Dårlig kamera.
  • Dårlig skjerm i sollys. Man ser ingen ting... Der var S2 veldig mye bedre.
  • Et evig notification-helvette fra facebook. Hvor velger jeg dette bort uten å logge ut? Dette er faktisk det som er mest irriterende. Her trenger jeg litt hjelp.

Planen min var ikke å sitte kveld etter kveld for å flike på innstillinger.... :hm:

Jeg hadde S2 fra før og hadde ingen av disse utfordringene. Savner den faktisk litt.

Så hjelp meg gjerne om noen har noe tips. -og nei: jeg vil ikke ha på pakkedata hele tiden. har grense og ikke fri bruk....

 

ang, Dekking jeg hadde samme problem på Telenor men når jeg byttet over til Network Norway funket det fint.

 

 

(onecall)

Lenke til kommentar

Har fått et merkelig problem med min S3 - varslingslyden på sms, mail, chat o.l. er blitt borte og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få den tilbake? Den ser tilsynelatende ut til å være slått på i innstillingene til både selve telefonen og tjenesten som det skal komme varslingslyd for (vil gjerne har forskjellig lyd på sms og e-post). Andre som har opplevd dette?

 

Har hatt samme problem helt til ettermiddag. Løsningen er enkel, trekk ned varslingslinjen øverst på skjermen. Da dukker det opp en rekke hurtigsymboler for wifi, gps, lyd, skjermrotasjon, strømsparing og VARSEL. Denne var av en eller annen grunn satt av. Denne skal aktiveres og varslingslyden er tilbake. Egen lyd for email setter du opp i innstillinger i. f.eks Gmail-app'en og for SMS i innstillinger i meldingsapp'en. Håper dette hjelper deg også.

Lenke til kommentar

Noen som har testa hvit S3 med blått FlipCover? Er det en håpløs kombo? Like den hvite, men ikke helt fan av hvit flipcovver, blir garantert skitten fort....

 

Jeg bruker denne comboen. Helt grei, men synes vel egentlig ikke vi snakker blå. Mere grå ville jeg sagt

Endret av jorang
Lenke til kommentar

Har hatt galaxyen i to uker nå og er veldig fornøyd.

Det er noen jeg irriterte meg over den første stunden, men det har jeg fikset nå.

Men det er fremdeles en ting som plager meg: Hvis jeg på en nettside feks. vg, og

vil til et annet nettsted så må jeg bla meg helt øverst på siden for å finne søkefeltet.

Er det noen muligheter for å få forandret på det?

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt denne mobilen i snart 3 uker, og er ikke helt fornøyd.

Mye å lese seg opp på... :confused:

 

Bugs hos meg:

  • Det står jeg har fått sms som er uleste. Det har jeg ikke... jeg må skru mobilen av og på for å få det vekk.
  • Elendig samtalekvalitet. Folk sier de ikke hører meg, og jeg ser at dekkningen uten pakkedata -3G er på null til en strek. S2 hadde full dekkning.

Irriterende ting:

  • MMS - de blir ikke lastet ned da man må ha på mobildata -pakkedata for å sende motta. Unødvendig.
  • Dårlig kamera.
  • Dårlig skjerm i sollys. Man ser ingen ting... Der var S2 veldig mye bedre.
  • Et evig notification-helvette fra facebook. Hvor velger jeg dette bort uten å logge ut? Dette er faktisk det som er mest irriterende. Her trenger jeg litt hjelp.

Planen min var ikke å sitte kveld etter kveld for å flike på innstillinger.... :hm:

Jeg hadde S2 fra før og hadde ingen av disse utfordringene. Savner den faktisk litt.

Så hjelp meg gjerne om noen har noe tips. -og nei: jeg vil ikke ha på pakkedata hele tiden. har grense og ikke fri bruk....

 

Samtalekvalitet: hadde samme problemet, det viser seg at det på innstillinger for lyd er en funksjon som skal "redusere bakgrunnsstøy". Når denne var på oppdaget jeg at med mindre jeg pratet direkte inn i mikrofonen (som er på undersiden (!)), så klagde de jeg pratet med at jeg falt ut hele tiden. Etter at jeg skrudde denne av har det ikke vært et problem lengre.

 

Anropsinnstillinger -> ekstra innstillinger -> støyreduksjon, prøv å skru denne av dersom den er på.

 

Ang facebook-helvete så er det vel selve appen som er skyld i det, da min SGS3 ikke hadde noe facebook-app pre-installert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt denne mobilen i snart 3 uker, og er ikke helt fornøyd.

Mye å lese seg opp på... :confused:

 

Bugs hos meg:

  • Det står jeg har fått sms som er uleste. Det har jeg ikke... jeg må skru mobilen av og på for å få det vekk.
  • Elendig samtalekvalitet. Folk sier de ikke hører meg, og jeg ser at dekkningen uten pakkedata -3G er på null til en strek. S2 hadde full dekkning.

Irriterende ting:

  • MMS - de blir ikke lastet ned da man må ha på mobildata -pakkedata for å sende motta. Unødvendig.
  • Dårlig kamera.
  • Dårlig skjerm i sollys. Man ser ingen ting... Der var S2 veldig mye bedre.
  • Et evig notification-helvette fra facebook. Hvor velger jeg dette bort uten å logge ut? Dette er faktisk det som er mest irriterende. Her trenger jeg litt hjelp.

Planen min var ikke å sitte kveld etter kveld for å flike på innstillinger.... :hm:

Jeg hadde S2 fra før og hadde ingen av disse utfordringene. Savner den faktisk litt.

Så hjelp meg gjerne om noen har noe tips. -og nei: jeg vil ikke ha på pakkedata hele tiden. har grense og ikke fri bruk....

 

Obs obs ang dekning; noen har kjøpt mer eller mindre heldekkende cover i metall, vil bare minne på dette er en svært dårlig ide, da metallet stopper blant annet telefon signalet. Vil bare si det, dersom du har dette.

 

Ellers er det en ting med S3 som er en KJEMPE fordel som ikke ofte blir dratt frem; S3 har ca 10 gb plass til apps, bare en Android telefon har mer plass, det er Galaxy Nexus. Dette var for meg en STOR fordel med S3, og skjønner ikke dette ikke har mer fokus...

 

jarle

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En irriterende ting jeg har oppdaget på min mobil er at WIFI ikke alltid kobler inn etter å ha vekket telefonen, jeg må manuelt slå av og på før den tikker inn (har prøvd å vente i flere minutter, så det er ikke det at den bare er treg - når den virker så slår den seg på i løpet av 1-2 sekunder).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...