Gå til innhold

Den offisielle Samsung Galaxy S3 tråden

Anbefalte innlegg

Inside information fra Elkjøp: "Vi har foreløpig ikke telenorlåste Samsung S3 mobiler, kun Tele2 og netcom. Derfor er prisene på S3 svært høye. Vi har også allerede mottatt flere klager på generell dårlig samtalekvalitet på Samsung mobiler og er avventende til om Samsung gjør noe med dette før vi kjører kampanje på denne modellen.Telenorlåst hos Spaceworld ligger nå på 1798 mens vi klarer 2398 på det beste.

Vi regner med å ha den på kampanje medio Juli."

Selv har jeg også merket en generell "rar" samtalekvalitet på flere an Samsung sine modeller, delvis fyllt av ekko og grøt under samtale, slitsomt faktisk.

Er det flere som sliter med dette på Samsung S3?

EN annen ting som også plager meg er at jeg når jeg skriver får jeg alltid flere skrivefeil på Samsung enn andre merker. Er det utforming av ordbok, tastatur som gjør at det passer dårlig for meg tro?

Jeg har tildigere postet et innlegg med nettopp dette problemet, problemet som du beskriver får jeg når jeg bruker headsettet mitt fra Sennheiser, fungerte knallbra på Nokia'n - men lydkvaliteten er elendig på Samsung'n.

Jeg har ikke problemer med lyden på min gs3. Jeg bruker også headsets, har prøvd forskjellige på dem: Beats, akg, sony, sennheiser, lyden syntes jeg er knall uansett hvilken jeg bruker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fikk meg en liten overraskelse i går. Skulle sende en MMS, men den ble bare hengende på "Sending". Jeg sjekket at APN-innstillingene var riktige, men den ble altså ikke sendt likevel.

Etter litt fikling fant jeg ut at man må ha mobildata aktivert for at den skal sende (og motta) MMS. Det var irriterende, for jeg har som vane å deaktivere mobildata når jeg har tilgang på WiFi (og det hadde jeg her).

På min gamle HTC Desire var dette løst ved at den tillot trafikk på MMS-APNet selv om mobildata var deaktivert. Det gir jo mer mening, siden MMS uansett har en annen prismodell. På Samsungen må man altså aktivere mobildata globalt for å kunne bruke MMS.

Er dette en spesifikk Samsung-ting, eller er det noe som kom med Android 4?

Jeg ser det er snakket om dette i flere poster, men jeg kan jo utdype litt slik jeg tror det er.

Mobildata og MMS bruker som nevnt tidligere her 2 forskjellige APN (aksesspunkt). Det er på android mulig å definere MMS og mobildata som 2 forskjellige APN, men det er mer og mer vanlig å definere alt i samme APN.

Det er mulig å dele opp dette igjen selv, slik at man kan skru av mobildata, og fortsatt ha tilgang til MMS, men det må gjøres manuelt, og det kan være litt knotete å finne hvilke innstillinger som skal inn hvor.

Så langt jeg har klart å finne ut, så er ikke dette mulig på Samsung-telefoner med stock rom. Å ha to APN er selvfølgelig greit, men å få den til å holde MMS-APNet aktivt når den globale mobildata-tilgangen er avslått, det tror jeg ikke går.

Man kan bruke appen Apndroid f.eks. Dette fungerer iallefall på Galaxy I. Den kan settes til å stenge all datatrafikk bortsett fra MMS. Trolig fungerer den bare hvis man har satt opp to APN'er.

Lenke til kommentar

Så langt jeg har klart å finne ut, så er ikke dette mulig på Samsung-telefoner med stock rom. Å ha to APN er selvfølgelig greit, men å få den til å holde MMS-APNet aktivt når den globale mobildata-tilgangen er avslått, det tror jeg ikke går.

Man kan bruke appen Apndroid f.eks. Dette fungerer iallefall på Galaxy I. Den kan settes til å stenge all datatrafikk bortsett fra MMS. Trolig fungerer den bare hvis man har satt opp to APN'er.

APNDroid gjør ikke annet enn å endre APN-navnet til et ugyldig navn (og ja, man må da ha separate internet- og MMS-APN), man må fremdeles ha den globale mobildata-tilgangen på. Effekten blir forsåvidt den samme, men jeg synes altså at dette burde vært løst av Samsung selv, slik det var på gamle HTC Desire (og muligens også på nyere HTC-modeller).

Lenke til kommentar

APNDroid gjør ikke annet enn å endre APN-navnet til et ugyldig navn (og ja, man må da ha separate internet- og MMS-APN), man må fremdeles ha den globale mobildata-tilgangen på. Effekten blir forsåvidt den samme, men jeg synes altså at dette burde vært løst av Samsung selv, slik det var på gamle HTC Desire (og muligens også på nyere HTC-modeller).

APNDroid kan ikke endre navnet på tilgangspunktet i på Galaxy S3, fra og med Android 4.x krever rettigheten for å skrive til APN innstillingene på telefonen system/root rettigheter...

/Espen

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i to dager nå og er veldig fornøyd. Men en ting jeg erger meg over er at kameraglasset er det høyeste punktet bake på mobilen. Det har resultert i to små riper på linsen allerede for min del. Enda så forsiktig jeg har vært. Er liksom naturlig å legge den med baksiden ned ..

Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha opphevet rammen rundt linsen mer , eller i allefall ha hatt et glass på selve dekselet, slik at dette i allefall kunne skiftes i værste fall. Blir liksom stuck med de ripene nå :(

Kjøp deg et deksel. Det har jo en viss tykkelse slik at når du har telefonen liggende med baksiden ned på et flatt underlag så kommer ikke kameraglasset borti.

Lenke til kommentar

Har hatt telefonen i to dager nå og er veldig fornøyd. Men en ting jeg erger meg over er at kameraglasset er det høyeste punktet bake på mobilen. Det har resultert i to små riper på linsen allerede for min del. Enda så forsiktig jeg har vært. Er liksom naturlig å legge den med baksiden ned ..

Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne ha opphevet rammen rundt linsen mer , eller i allefall ha hatt et glass på selve dekselet, slik at dette i allefall kunne skiftes i værste fall. Blir liksom stuck med de ripene nå :(

Kjøp deg et deksel. Det har jo en viss tykkelse slik at når du har telefonen liggende med baksiden ned på et flatt underlag så kommer ikke kameraglasset borti.

Evt kjøp det originale flipcoveret der man bytter bakdekselet; den bakplaten du bytter ut den originale med er nemlig litt tykkere og gjør slik at kameralinsen blir litt nedfelt (kanskje 1mm) og får bedre beskyttelse.

Lenke til kommentar

Ja det finnes jo såklart deksler og slikt. Bare føler det ødelegger designet på telefonen og gjør den klumpete, så man må jo selvsagt veie de estetiske og de beskyttende fordelene/ulempene opp mot hverandre.

Var bare veldig synd de ikke kunne senke linsen 1 mm ned under dekselet eller rammen i utgangspunktet. Da hadde jeg bare trengt å ha beskyttelse på sidene, eller bare en skjermfilm som beskyttelse.

Edit*

Så på disassembly videoen av SG3 nå at det er et lite plastikkdeksel man kan skru av relativt enkelt uten å måtte skru opp hele telefonen for å fjerne det glasset som ligger over selve kameraet, det betyr jo at dersom det skulle gå rett vest med det, så kan man skaffe seg reservedelen selv, og bytte den på maks 5 min, selvsagt mot at garantien ryker men.

Du kan se det her:

på 01:30 ca.

Endret av Positive
Lenke til kommentar

Hvilke preinstallerte applikasjoner er 100% safe å avinstallere på S3 (har root, så jeg kan avinstallere dem)? Har hørt at man må være forsiktige med å avinstallere enkelte applikasjoner, da dette kan skape krøll i systemet. Mange apper jeg overhodet ikke har bruk for.

De man ikke bør avinstallere er vel gunstig å "fryse" med Titanium Backup?

Så et annet spørsmål:

Bruker i dag Easy Uninstaller for å avinstallere programmer. Uten root er dette utvilsomt det beste jeg har prøvd, men jeg er på jakt etter en app hvor alle valgte apper avinstalleres fortløpende, uten at det må bekreftes for hver app. Dvs. at man huker av for de appene man vil ha avsintallert, og trykker Uninstall, og så gjør telefonen resten.

Dette har jeg hørt skal være mulig med rootet telefon, men finner ikke ut hvilken app som gjør dette.

Endret av TigerJack
Lenke til kommentar

Inside information fra Elkjøp: "Vi har foreløpig ikke telenorlåste Samsung S3 mobiler, kun Tele2 og netcom. Derfor er prisene på S3 svært høye. Vi har også allerede mottatt flere klager på generell dårlig samtalekvalitet på Samsung mobiler og er avventende til om Samsung gjør noe med dette før vi kjører kampanje på denne modellen.Telenorlåst hos Spaceworld ligger nå på 1798 mens vi klarer 2398 på det beste.

Vi regner med å ha den på kampanje medio Juli."

Selv har jeg også merket en generell "rar" samtalekvalitet på flere an Samsung sine modeller, delvis fyllt av ekko og grøt under samtale, slitsomt faktisk.

EN annen ting som også plager meg er at jeg når jeg skriver får jeg alltid flere skrivefeil på Samsung enn andre merker. Er det utforming av ordbok, tastatur som gjør at det passer dårlig for meg tro?

Jeg har tildigere postet et innlegg med nettopp dette problemet, problemet som du beskriver får jeg når jeg bruker headsettet mitt fra Sennheiser, fungerte knallbra på Nokia'n - men lydkvaliteten er elendig på Samsung'n.

Jeg har ikke problemer med lyden på min gs3. Jeg bruker også headsets, har prøvd forskjellige på dem: Beats, akg, sony, sennheiser, lyden syntes jeg er knall uansett hvilken jeg bruker.

Har bestilt meg et bluetooth headset, men kanskje jeg bør reklamere på telefonen..?

Med proppene fungerer det bra..

Lenke til kommentar

To spørsmål/ frustrasjoner:

Sollys på skjermen:

I helga fikk jeg virkelig merke at skjermen var så godt som uleselig i sterkt solskinn. Når det ringte i telefonen var jeg simpelt hen ikke i stand til å ta av røret fordi jeg ikke så skjermbildet.

På madamen sin iPhone kan man betjene dette "i blinde" ettersom kontrollen er helt nederst i skjermen. På GS3 er denne plassert midt på skjermes slik at det blir umulig (eller i alle fall vanskelig) å føle seg frem for å få tatt av røret.

Mon tro om det finnes en app som gjør det mulig å betjene telefonen fra hardbuttons, eller som kan flytte kontrollene helt ut i kanten av skjermbildet for å muliggjøre betjening "i blinde".....

Flipcover og bilholder til GS3

Har kjøpt meg blått flipcover som kom i dag. Fikk montert det på min hvite GS3, og det ser bra ut.

MEN........har også bestilt meg denne bilholderen http://www.dustin.no...llasjon-513398/

Er det mulig å bruke denne bilholderen med flipcover påmontert? Tror ikke det egentlig, men kanskje noen vet mere om dette enn meg.

Hvis ikke - er det noen som har erfaring med en annen holder som kan brukes med flipcover brettet bak telefonen? Jakter på en holder for dashmount og uten arm og sugekopp (...men innser at det kanskje er sparsomt med erfaringer ennå...)

Endret av jorang
Lenke til kommentar

APNDroid kan ikke endre navnet på tilgangspunktet i på Galaxy S3, fra og med Android 4.x krever rettigheten for å skrive til APN innstillingene på telefonen system/root rettigheter...

/Espen

Ok, takk for info. Man kan jo likevel endre dette manuelt, men det blir jo fryktelig tungvint.

Lenke til kommentar

Der kjøpte jeg meg en S3. Noe jeg bør vite, noe jeg bør ha i tillegg? Evt. hvor jeg kan kjøpe det.

Forresten ganske rimelig hos spaceworld nå. 999,- med djuice M. Klart billigste jeg har funnet til nå. Fikk visst med en annen billigtelefon fra Samsung og.

Lenke til kommentar

På GS3 er denne plassert midt på skjermes slik at det blir umulig (eller i alle fall vanskelig) å føle seg frem for å få tatt av røret.

Det er vel ikke noe problem å huske hvor man skal trykke, når man først er bevisst på problemstillingen... :)

http://www.dustin.no...llasjon-513398/

Er det mulig å bruke denne bilholderen med flipcover påmontert?

Jeg monterte min brodit-holder på fredag, og er veldig fornøyd med den. Perfekt plassering til betjening og navigering. og så deilig å forlate bilen med oppladet mobil... Har også et flip-cover på vei til meg fra CDON, og har tenkt på problemstillingen. Tviler på at det vil passe, da holderen er skreddersydd til telefonens bredde og tykkelse. Det blir vel til at orginalbakdekselet ligger stand-by i bilen...

Jakter på en holder for dashmount og uten arm og sugekopp (...men innser at det kanskje er sparsomt med erfaringer ennå...)

Brodit har festeplater for all verdens bilmodeller som den telefonspesifikke holderen monteres på. Men du ser kanskje etter alternativer til Brodits holder.

Lenke til kommentar

Etter litt fikling fant jeg ut at man må ha mobildata aktivert for at den skal sende (og motta) MMS. Det var irriterende, for jeg har som vane å deaktivere mobildata når jeg har tilgang på WiFi (og det hadde jeg her).

Hva tjener du på dette, egentlig?

Har aldri hatt behov for å deaktivere mobildata, men har du god dekning i området, så skal det jo ikke gå utover batteritiden noe vesentlig?

Eneste gangene jeg har deaktivert noe, er når jeg reiser på ferie - sync, data, roaming osv :)

Flere enn meg som har begynt å se litt på LG Optimus 4X HD, av flere grunner? :p

..hadde vært morsomt å fått prøvd denne.. Sikkert bare meg som er frustrert fordi jeg ikke har fått min S3 enda...står fortsatt "venter på varer".

Er det mange som opplever redusert talekvalitet? Ser flere nevner det, men gjelder dette ALLE?

Lenke til kommentar

Hva tjener du på dette, egentlig?

Har aldri hatt behov for å deaktivere mobildata, men har du god dekning i området, så skal det jo ikke gå utover batteritiden noe vesentlig?

Eneste gangene jeg har deaktivert noe, er når jeg reiser på ferie - sync, data, roaming osv :)

Hvis man har WiFi-dekning, så betyr det jo egentlig ingenting om mobildata er aktivert eller deaktivert. Poenget mitt er at jeg liker å ha kontroll, og jeg vil ikke risikere å bruke mer av min (lille) datakvote enn høyst nødvendig. Da er det greit å ha mobildata deaktivert, og så bare aktivere ved behov. Det går jo nå også, men da får man altså ikke motta (eller sende) MMS. Telefonen skulle/burde tillatt at MMS-APNet var aktivt (brukerstyrt) også når mobildata er deaktivert på globalt nivå.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...