Gå til innhold

Se på tv med projektor? HJELP!

Anbefalte innlegg

Hallo, hallo :)

Jeg vil gjerne se på Champions league finalen i dag og da har jeg og en kompis tenkt at vi kan fikse slik at vi ser den på projektoren hans. Så da vil vi bruke min get-boks(standard boks, den første) for å se på matchen. Og da lurer jef på om dette da er mulig. Det er mulig å se på tv der, men om han bare hadde hatt det da :innocent::tease:

Så enkelt å greit, om det er noen av dere som har peilig hadde jeg satt pris på litt hjelp her. Jeg legger med navnet på projektoren slik at dere eventuelt kan se på den.

Projektoren: hitachi pj-tx200

Takk, takk

Endret av jespervo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Dere skal ha lyd og bilde. Prosjektoren viser kun bilde.

Prosjektoren har innganger for både hdmi, svideo (den runde pluggen) og rgb (raden emd røde, grønne og blå kontakter). Dere på finne tilsvarende kontakter (en av dem) på get boksen og plugge en kabel mellom.

Har du den første må du kanskje plugge til en scart til s-video overgang:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=105633 det har de sikkert overalt om du ikke har en slik liggende. Bruk svideo kontakten på scart overgangen via en svideo kabel og inn på prosjektoren.

Lyden kobler du fra de røde og hvite kontaktene på get boksen til et stereoanlegg (aux inn) eller så kan dere bruke pc høyttalere eller om dere har en forsterker/surroundanlegg.Mange må bruke en rca (hvit rød) til 3,5 mm jack (hodetelefonplugg) overgang men det går greit.

Lykke til.

Endret av medlem-82119
Lenke til kommentar

litt usikker på om "standard get boks" har alle tilkoblingsmuligheter, har selv pvr hd boksen og den har komponent utgang som kan kobles til projektor. men da bør man ha lange nok kabler, 5-10 m sånn man får plassert projektoren der den passer best.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Standar, den gamle, manglet vel hdmi og hadde kun rca (lyd og video) + scart.

Om vi snakker om samme boks så blir det:

Fra get boksen, via scart til svideo overgang til svideo kabel og inn på svideo inngang på prosjektor.

Fra get boksen, via røde/hvite rca lydutganger, via rca til 3,5 mm plugg kabel, og inn på pc høyttalere ELLER bytte ut rca til 3,5 mm plugg jabelen med ren rca kabel og sette den inn på en forsterker om du har det. (stereo aux inn, surround etc.).

Har du nyere get box med hdmi eller svideo kan du bruke de for å få video til prosjektoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...