Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Hva er egentlig flis?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva det egentlig er?

Oppbygging?

Typer?

Ser jo prisene varierer fra en en hundrelapp eller to til langt over 1000 kr per kvadrat.

Har lyst på skiferflis men koster jo 850 kr/m2, skjønner ikke hva som er bedre med den enn alt det andre....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vanlige fliser du ligger har stortsett keramisk oppbyggning fra leire. varierer ofte i pris når det kommer til hvor gli sikre de er og slitestyrke. samtidig er det vel som alt annet på markedet, kjente merkevarer som koster enda mer.

skifer er lagdelt stein. koster baken, men er fantastisk flott. der har du og stort sortenemang, hvilken type skifer, 1, 2 eller 3 sortering, er de slipt +++ eksempelvis varierer 2 sortering noe i høyden, da må man kompansere med lim eller støp for at skjøtene blir jevne.

er sikkert mangen her som kan mye mer enn meg om dette. men alt koster. alternativ er rimelig jukseskifer i laminat^^

Lenke til kommentar

vanlige fliser du ligger har stortsett keramisk oppbyggning fra leire. varierer ofte i pris når det kommer til hvor gli sikre de er og slitestyrke. samtidig er det vel som alt annet på markedet, kjente merkevarer som koster enda mer.

skifer er lagdelt stein. koster baken, men er fantastisk flott. der har du og stort sortenemang, hvilken type skifer, 1, 2 eller 3 sortering, er de slipt +++ eksempelvis varierer 2 sortering noe i høyden, da må man kompansere med lim eller støp for at skjøtene blir jevne.

er sikkert mangen her som kan mye mer enn meg om dette. men alt koster. alternativ er rimelig jukseskifer i laminat^^

Takker for svar....

Har kjøpt jukseskifer i laminat allerede til gang og soverom, beste kvalitet fra Pergo på Obs bygg.

I yttergang og kjøkken vil jeg gjerne ha skikkelig vare men er redd det fort blir 20 K i gulv på ca 25 m2 totalt.

Klarer å betale såpass men da må jeg forsikre meg om at det jeg betaler sååååå mye mer for ihvertfall gir meg betydelig bedre kvalitet.

Hva tror du om dette:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=34585491

Lenke til kommentar

skiferen der så veldig bra ut. har vert med å lagt noen gulv i hytter blant annet der alle gulv er belagt med skifer. typen skifer eg har sett har vert noe ruglete og det kan virke ujevnt innendørs i stuer etc. men den der fra alta etter bildet å dømme ser flat og fin ut. prisen er bra.

du må rekne med i prisen for kz, eller priming, utjevningsmasse samt lim.

meg personlig hadde kansje vurdert et tredekke, parkett/laminat på kjøkken.

min erfaring i student kollektiv og harde gulv fører til jevn utskifting av knuslig på kjøkken..

har og sett en del som bruker pressbetong formet som skifer, her er det riktignok stor variasjon på hvem som utfører arbeidet. er det folk som kan dette blir det flott.

Lenke til kommentar

skiferen der så veldig bra ut. har vert med å lagt noen gulv i hytter blant annet der alle gulv er belagt med skifer. typen skifer eg har sett har vert noe ruglete og det kan virke ujevnt innendørs i stuer etc. men den der fra alta etter bildet å dømme ser flat og fin ut. prisen er bra.

du må rekne med i prisen for kz, eller priming, utjevningsmasse samt lim.

meg personlig hadde kansje vurdert et tredekke, parkett/laminat på kjøkken.

min erfaring i student kollektiv og harde gulv fører til jevn utskifting av knuslig på kjøkken..

har og sett en del som bruker pressbetong formet som skifer, her er det riktignok stor variasjon på hvem som utfører arbeidet. er det folk som kan dette blir det flott.

Tja.... trodde faktisk fliser i den klassen tålte omtrent alt.

Finnes jo verksted og selvvaskeanlegg til bil som er flislagt og der kan det jo ramle ned verre ting enn kjøkkenutstyr. Er de flisene mye bedre da?

Lenke til kommentar

fliser i den klassen tålte omtrent alt.

flisene toler alt så lenge det ikkje er hulrom under grunnet forlite lim under..

det eg mente var at kjøkkenutstyret har en lei tedens til å falle ned, glass og utstyr blir ødelagt grunnet hardt gulv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...