eisa01 Skrevet 9. oktober 2012 Del Skrevet 9. oktober 2012 (endret) Skjønner ikke helt del_diablo, høres ut som om de snakker om et felles statlig krav om ID? ID-lovene som har kommet de siste årene er på statsnivå, og de krever forskjellige ting. MA krever f.eks. ingenting, alt jeg har gjort der er å oppgi passnummer på voter registration form og så kan jeg stemme her fra Norge ved å printe, fylle ut og sende en scan av balloten over email. Endret 9. oktober 2012 av eisa01 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 jjkoggan: For å stemme må du ha en form for identifikasjon, noe som varierer mellom stat til stat. Det som er foreslått er ikke at man skal måtte ha ID for å stemme, det må man allerede, Det er 21 delstater som ikke kreve ID for å stemme på valglokalene. Jeg vet ikke hva du snakker om. http://www.ncsl.org/legislatures-elections/elections/voter-id.aspx . 2. Massachusett er en stat hvor de har organiserte sine velferdsgoder og andre småting på en måte som gjør det vanskelig å leve uten en form for ID. om IDen er "god nok i forhold til DMV IDen" derimot, er et annet spørsmål. Er den god nok derimot, så vil lovforandringen være uproblematiske, da de fleste allerde har ID pga reguleringer. Du sa at ID kreves. for å stemme. Youre not making any sense. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Hva tror du om Romney egentlig, JJ? Jeg må si jeg er helt forferdet over hvor mye media lar han stikke av med av løgner og bullshit. Man skulle tro Obama var kommunist eller noe... Slik er det i dag desverre, kanskje mer enn tidligere pga mer "opinion media" som støtter en kandidat. Egentlig tror jeg mer media liker Obama enn Romney. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 eisa01: See post #115. jjkoggan: Les hva jeg har skrevet. Kreves i dag != Kreves i morgen != Forsøkes i innføres Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 eisa01: See post #115. jjkoggan: Les hva jeg har skrevet. Kreves i dag != Kreves i morgen != Forsøkes i innføres Del Diablo sier:= For å stemme må du ha en form for identifikasjon Du sier ikke- Det er foreslått at i morgen du må ha en form for identifikasjon. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 del_diablo impliserte: Loven brukes for å skyve stemmene, som vanlig. Lenke til kommentar
eisa01 Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Jepp, i noen stater. Derfor har lovene også blitt stoppet noen steder, f.eks. i Pennsylvania. Er legitimt å kreve ID ved valg, men da må det innføres på en bedre måte slik at det ikke hindrer folk fra å stemme. Var først ved valget i 2007 at vi fikk krav om det i Norge. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 Jepp, i noen stater. Derfor har lovene også blitt stoppet noen steder, f.eks. i Pennsylvania. Er legitimt å kreve ID ved valg, men da må det innføres på en bedre måte slik at det ikke hindrer folk fra å stemme. Var først ved valget i 2007 at vi fikk krav om det i Norge. Mye lettere å gjøre i Norge enn i USA, særlig i nasjonal valg med 50 forskjellige stater og regler og med betydelig antall fattige og innvandrere. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 10. oktober 2012 Del Skrevet 10. oktober 2012 del_diablo impliserte: Loven brukes for å skyve stemmene, som vanlig. Dine innlegg er ofte en gåte som må løses. Bedre debatt teknikk er å gjør det klart hva man sier 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå