I3oobies Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Hei Jeg planlegger kjøp av bygg selv PC. Den skal brukes til vanlig ræl på internett men også spilling (D3, BF3 mm). Jeg har kun mus fra før og trenger derfor maskin inkludert skjerm og tastatur. Budsjett er fleksibelt (jeg vil i utgangspunktet holde det under 11k). Videre holdepunkter: - jeg har ikke behov for å dra de tyngste spillene med silkeflyt på max - jeg ønsker å finne et godt balansepunkt der jeg får mest for pengene - jeg ønsker gode oppgraderingsmuligheter Jeg har satt sammen en handleliste basert på anbefalinger i andre poster her på forumet, men jeg har ikke bygget min egen PC før, og jeg er nesten helt grønn på feltet. Jeg har en følelse av at maskinen jeg har satt sammen ligger litt over pris/nytte skjeringspunktet, men som sagt har jeg ikke peiling på dette. All hjelp blir mottatt med stor takk. Endret 23. mai 2012 av I3oobies Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 (endret) Veldig bra oppsett.. Mye for pengene men jeg ville brukt litt mer penger på hovedkort. Gå ned til Dell UM2312HM skjermen og så legger du til en Z68 hovedkort. Ellers var alt bra! Endret 19. mai 2012 av vodkish Lenke til kommentar
I3oobies Skrevet 19. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2012 Takk for svar! Hovedkortet var jeg veldig usikker på, så takk for anbefaling på det området. Hvis jeg ønsker å gjøre PCen rimeligere, hvor tenker dere at jeg kan spare penger på en "smart" måte? Og hvor bør jeg ikke skjære ned? Lenke til kommentar
SkipO Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Fjern CPU-vifte. Vær litt kreativ når det gjelder OS, kjøp du det heller senere. Sim sala bim 1000kr rimeligere Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 19. mai 2012 Del Skrevet 19. mai 2012 Fjern CPU-vifte. Vær litt kreativ når det gjelder OS, kjøp du det heller senere. Sim sala bim 1000kr rimeligere Hva mener du med å fjerne CPU-vifte? Cooler Master Hyper 212 EVO er fantastisk mtp prisen.. Den som følger med bråker mye og kjøler dårlig.. ang. OS, kjøp det nå.. Hvis du har byttet til skjermen jeg linket til og HK'et jeg linket til har du skikkelig bra PC som drar det meste på high/ultra.. Syns du burde kjøpe det jeg. Lenke til kommentar
SkipO Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 Fjern CPU-vifte. Vær litt kreativ når det gjelder OS, kjøp du det heller senere. Sim sala bim 1000kr rimeligere Hva mener du med å fjerne CPU-vifte? Cooler Master Hyper 212 EVO er fantastisk mtp prisen.. Den som følger med bråker mye og kjøler dårlig.. ang. OS, kjøp det nå.. Hvis du har byttet til skjermen jeg linket til og HK'et jeg linket til har du skikkelig bra PC som drar det meste på high/ultra.. Syns du burde kjøpe det jeg. Du steike Så på så mange tråder samtidig, kom til å poste her.. Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 20. mai 2012 Del Skrevet 20. mai 2012 PSU: 100 Watt mer for 80 kr Lenke til kommentar
I3oobies Skrevet 20. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2012 Angående strømforsyning: Når trenger jeg mer enn 550W? Lenke til kommentar
I3oobies Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Da er mitt oppsett som vist under. Jeg har selv kikket nøye gjennom for å se om det er noe som mangler, ser komplett ut. Hvis det er noe som likevel mangler setter jeg pris på tilbakemelding. Litt usikker på hovedkortet. Er ikke et hovedkort med Z77 chipset å foretrekke fremfor Z68? Endret 21. mai 2012 av I3oobies Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det mangler ingenting som jeg kan se, og oppsettet er mye maskin for pengene. Lykke til med ventingen, og kos deg med byggingen -Deluze Lenke til kommentar
I3oobies Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Takk, jeg gleder meg som en unge til pupp Noen som kan svare på chipset spørsmålet? Jeg har penger til et dyrere hovedkort, burde jeg gå for ett basert på Z77 isteden? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Z77 har støtte for PCIe 3.0 og USB 3.0, men for å ta i bruk PCIe 3.0 må du ha en Ivy Bridge prosessor (du kan fremdeles bruke de med 2.0 hastigheter med Sandy Bridge). Det er vel de eneste forskjellene jeg vet om. -Deluze Edit: Er det en grunn til at du har gått for i5-2500K fremfor i5-3570K forresten? Antagelig pris, når jeg tenker meg om. Endret 21. mai 2012 av Deluze Lenke til kommentar
I3oobies Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg har et fleksibelt budsjett så en i5 3570k er det plass til i prinsippet. Det jeg er ute etter er å få mest kraft/penger og så spare resten til oppgraderinger. 11k er et estimat, men pluss/minus en tusenlapp eller to er det rom for hvis ytelsen blir tilsvarende bedre. Som sagt ønsker jeg ikke å ha den drøyeste PCen men heller mye PC for pengene. Er vel ikke særlig presist beskrevet dette, men hvis dere har noen inspill så er det bare å fyre løs, de mottas med takk Lenke til kommentar
okwepeokwe Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) Jeg har et fleksibelt budsjett så en i5 3570k er det plass til i prinsippet. Det jeg er ute etter er å få mest kraft/penger og så spare resten til oppgraderinger. 11k er et estimat, men pluss/minus en tusenlapp eller to er det rom for hvis ytelsen blir tilsvarende bedre. Som sagt ønsker jeg ikke å ha den drøyeste PCen men heller mye PC for pengene. Er vel ikke særlig presist beskrevet dette, men hvis dere har noen inspill så er det bare å fyre løs, de mottas med takk http://www.prisjakt.no/product.php?p=1196157 http://www.prisjakt.no/product.php?p=974936 http://www.prisjakt.no/product.php?p=974936 Dette er ssd-er med 120-128gb lagringsplass som vil gjøre sånn at du har plass til alle programmene og spillene du har. Den øverste er den samme som er i det midlertidige opsettet du har nå bare med dobbelt så mye plass. Endret 21. mai 2012 av okwepeokwe Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 For å få litt mer maskin for pengene kan du bytte HDD med denne, da får du dobbel plass til 200,- mer. Ellers ville jeg ikke ha gjort noe med oppsettet. -Deluze Lenke til kommentar
DeathSoul Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Jeg kan anbefale dette oppsettet sterkt! Jeg fikk hjelp her inne med å plukke ut alle delene der, har hatt maskina siden 12mai og må si jeg er MEGET imponert over ytelsen og hvor rask den er! Har kjørt alt på maks grafikk uten problem (har ikke vært under 60fps på noen av spillene). OG du hører såvidt maskinen når den jobber hardt! Så hiver du inn windows og evnt tastatur.. Da blir det litt over 11k! (Prisen der er når jeg kjøpte pc'n, kan hende noen deler har blitt billigere / er på kampanje)! Endret 22. mai 2012 av DeathSoul Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Hva er dommen over skjermen du har valgt? (du over her) Hvor lang leveringstid var det? Lenke til kommentar
Mahler Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Akkurat nå synes eg skjermen på komplett er et røverkjøp, 1390 for en IPS panel Eizo skjerm, kun 23 tommer, men likevel! Kan spare en 700-900kroner, for Eizo er et svært godt merke. Eg ville i stedet pumpet opp skjermkortet et par grader om nødvendig i stedet Lenke til kommentar
Tastatur Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 Jeg synes designet var stygt. Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 22. mai 2012 Del Skrevet 22. mai 2012 (endret) Jeg kan anbefale dette oppsettet sterkt! Jeg fikk hjelp her inne med å plukke ut alle delene der, har hatt maskina siden 12mai og må si jeg er MEGET imponert over ytelsen og hvor rask den er! Har kjørt alt på maks grafikk uten problem (har ikke vært under 60fps på noen av spillene). OG du hører såvidt maskinen når den jobber hardt! Så hiver du inn windows og evnt tastatur.. Da blir det litt over 11k! (Prisen der er når jeg kjøpte pc'n, kan hende noen deler har blitt billigere / er på kampanje)! man får bedre oppsett for den prisen der oppsettet du selv lagde lenger nede i tråden er en røverkjøp! gå for den du = TS; Mente post #9 Endret 22. mai 2012 av vodkish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå