Gå til innhold

Er dette overkill til Gaming og daglig Pc bruk

Anbefalte innlegg

Er ute etter å bygge ny Gaming rigg. Og lurer på om dette er ett overkill setup, eller er denne bygget for fremtiden:))

Legge ved bilde av oppsettet jeg kunne tenke meg.

post-125846-0-13701900-1337430146_thumb.png

Da er bildet oppdatert med ny hardware. Begynner å se bra ut.

Kom gjerne med synspunkter på dette oppsettet og om det er andre alternativer i forhold til pris/ytelse.

Endret av kholdhead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan fint gå på i5-3570K CPU og kutte ned til 8gb minne uten at det påvirker gaming-ytelsen. Kan også spare inn 400 kr ved å gå for et rimeligere hovedkort basert på Z77 chipsettet.

Ellers er oppsettet veldig fint, og vil sparke hardt fra seg

Lenke til kommentar

En i7 vil ikke kunne bruke sine fordeler i spill, en i5 3570K vil være like god. dette kommer ikke i fremtiden heller. Samme med 16GB minne, 8GB minne vil virke like godt.

En skikkelig harddisk hadde også vært bedre, en seagate barracuda koster bare litt mer.

Lenke til kommentar

Takker for hurtige svar folkens. Går over lista mi hos dustin,så legger jeg den ut på nytt. Sparer en god del kroner på å høre hva andre sier. Er mange år siden jeg drev med Pc bygging. Så jeg er nok litt rusten :))

Lenke til kommentar

En i7 vil ikke kunne bruke sine fordeler i spill, en i5 3570K vil være like god. dette kommer ikke i fremtiden heller. Samme med 16GB minne, 8GB minne vil virke like godt.

En skikkelig harddisk hadde også vært bedre, en seagate barracuda koster bare litt mer.

Hva tenkte du på da? SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB? Eller noe bedre?

Lenke til kommentar

Krokodilleklemma var litt overkill synes jeg. Du kunne godt ha gått ned til 1m for den nette sum av 39 kroner.

Men dagens ungdom bare kaster pengene rett i dass, er ikke annet å forvente.

Jepp dagens ungdom liker å bruker penger sånn er det:) Men tar det som ett kompliment:)) Er snart 40 :))

Og da får jeg redigere litt til på lista da. Takk for info:))

• Liker 3
Lenke til kommentar

Krokodilleklemma var litt overkill synes jeg. Du kunne godt ha gått ned til 1m for den nette sum av 39 kroner.

Men dagens ungdom bare kaster pengene rett i dass, er ikke annet å forvente.

Jepp dagens ungdom liker å bruker penger sånn er det:) Men tar det som ett kompliment:)) Er snart 40 :))

Og da får jeg redigere litt til på lista da. Takk for info:))

Men 49 spenn har jeg faktisk råd til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...