Gå til innhold

Historisk Person


Anbefalte innlegg

Jeg skulle lage en power point presentasjon i historie nå til uken som kommer, jeg er midt i eksamens forberedelsene mine og har fått helt jærnteppe og klarer ikke å fokusere på å få startet presentasjonen min. Så viss noen kunne komme med noen enkle tips slik at jeg får startet hadde det hvert supert!

 

Det er en kort presentasjon på ca. 8 - 10 min. hvor jeg skal presentere en person som har betydd noe for verden. Jeg skal forme en problemstilling og jeg må ha muligheten til å kunne trekke linjer fram til nyere tid. Som f.eks.

 

abraham lincoln kjempet for frigjøringen av slaver og rettigheter til de fargede, uten han ville vi neppe hatt martin luther king jr som også kjempet for de fargede sine rettigheter og uten noen av dem kan man diskutere om vi ville hatt Obama som president idag. Det er allerede noen som har hatt dette fremlegget så jag må da finne min egen person. Men det er akkurat dette jag ikke klarer å komme igang med.

 

Trenger bare et start kick så hadde jeg satt utrolig pris på det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hitler har betydd veldig mye. Uten ham hadde verden vært helt annerledes, for better or worse.

 

Edit: Da altså: Kalde krigen startet, verden gikk over til å bli bi-polar, slutten på kolonitiden (langsiktig) og imperialisme, EU oppsto, NATO, Polen fikk store deler av Tyskland, Russland fikk deler av øst-preussen, mange teknologiske fremgang, demokrati ble dominerende i vesten, og lista er mye lenger enn dette.

Endret av ThaHoward
Lenke til kommentar

Selv er jeg litt svak for multitalentet Leonardo Da Vinci. (Maler, billedhogger, arkitekt, oppfinner, ingeniør og vitenskapsmann.) Etter min mening sannsynligvis det mest komplette geniet verden har sett.

 

Desverre er det kanskje fremst av alt maleriene han blir husket for, og malerier har jo gjerne ikke den samme kraften i seg til å endre et samfunn som det de øvrige egenskapene hans hadde, men innen vitenskapen har han påvirket både lære om anatomi, astronomi, sivilingeniørfag, optikk og hydrodynamikk. Det er jo fortsatt mer enn de fleste av oss kan skryte av? ;)

Lenke til kommentar

Selv er jeg litt svak for multitalentet Leonardo Da Vinci. (Maler, billedhogger, arkitekt, oppfinner, ingeniør og vitenskapsmann.) Etter min mening sannsynligvis det mest komplette geniet verden har sett.

 

Desverre er det kanskje fremst av alt maleriene han blir husket for, og malerier har jo gjerne ikke den samme kraften i seg til å endre et samfunn som det de øvrige egenskapene hans hadde, men innen vitenskapen har han påvirket både lære om anatomi, astronomi, sivilingeniørfag, optikk og hydrodynamikk. Det er jo fortsatt mer enn de fleste av oss kan skryte av? ;)

 

Hadde samme oppgave i historie som trådstarter, og jeg valgte Leonardo Da Vinci. Fikk sekser. :D

 

Link til powerpointen om du vil ha den som inspirasjon! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...