Balthier Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det er noe dritt, slutt å forsvare det. Jeg ble helt sjokkert da jeg fant ut at all spilling måtte foregå online. Jeg ser overhodet ikke noen grunn til at man absolutt skal være tilkoblet nettet hele tiden. Multiplayer har fungert sømløst med singleplayer moduser lenge før dette spillet kom ut. Det er ikke noe som er nytt og vi har sett det før på utallige konsollspill. Nå spiller jeg for det meste coop men jeg skjønner at folk også vil ha singelplayer modus, f.eks når online serverene er nede (som spillet har vært plaget med siden slippdato). Jeg er rett og slett skuffet over blizzard. Det er kun grådighet og DRM som ligger bak. De bestemmer hvor og når du skal få spille. De bestemmer at du ikke kan ta laptopen med på sommerferiehytta som "bare" har 3g. De tar rett og slett fra oss rettighetene og behandler oss som småbarn. Det er sleipt, frekt og lite tillitsvekkende. Diablo 3 kan likesågodt vise seg å bli mitt aller siste spillkjøp fra Blizzard. 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 Balthier842, Det er ikke uten grunn, det er for at du skal bli fristet til å bruke Auksjons-huset. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det er noe dritt, slutt å forsvare det. Jeg ble helt sjokkert da jeg fant ut at all spilling måtte foregå online. Jeg ser overhodet ikke noen grunn til at man absolutt skal være tilkoblet nettet hele tiden. Kanskje ikke for deg, men for Blzizard. Denne måten unngår de piratkopiering av spillet. Tenk hvor mange som foretrekker solo-spilling som lett bare hadde lastet ned spillet, istedet for og kjøpe det. Mtp alle de som syter over no offlinemodus bare på dette forumet, så tipper jeg det er ganske mange på verdensbasis (Jada, vet at en god del kjøper spillene selvom de spiller SP) Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg håper hvertfall det kommer ut en crack til det, kunne tenkt å spille det på hytta. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Jeg håper hvertfall det kommer ut en crack til det, kunne tenkt å spille det på hytta. Problemer er at store deler av spillet hentes direkte fra blizzards sine servere. Da blir det ekstremt vanskelig (om ikke umulig) og lage en piratkopi. Mobilt bredbånd ikke et alternativ? Koster ikke mye. + Trafikken fra spillet bør heller ikke være så stor at det blir dyre regninger ut av det Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 haha folk som påstår at spillet er online only for å forhindre hacks og cracking. Dette er jo bare tull. Det fins allerede privatservere til diablo3 (nå har de riktignok et lite stykke igjen før de er like polerte som d3 i seg selv) og det fins allerede maphacks og utvikling av botter er langt på vei. Dessuten fantes det dupes i beta og det kommer til å finnes dupes i d3, om det ikke allerede gjør det (kan love deg at de første som finner en dupe ikke kommer til å dele denne med det første). Online only handler bare om én ting: Mer kontroll på produktet for blizzard og mindre kontroll for brukeren. Med andre ord handler det om å gi brukeren mindre, slik at selskapet kan tjene mer. Flere mennesker online = flere mennesker som bruker RMAH = mer penger i lomma på blizzard. De har effektivt ansatt 3 millioner nerder til å jobbe for seg for 20 øre i timen. Bra businessmodell? definitivt. Respektabelt? Ikke for fem flate øre. Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 haha folk som påstår at spillet er online only for å forhindre hacks og cracking. Dette er jo bare tull. Det fins allerede privatservere til diablo3 (nå har de riktignok et lite stykke igjen før de er like polerte som d3 i seg selv) og det fins allerede maphacks og utvikling av botter er langt på vei. Dessuten fantes det dupes i beta og det kommer til å finnes dupes i d3, om det ikke allerede gjør det (kan love deg at de første som finner en dupe ikke kommer til å dele denne med det første). Online only handler bare om én ting: Mer kontroll på produktet for blizzard og mindre kontroll for brukeren. Med andre ord handler det om å gi brukeren mindre, slik at selskapet kan tjene mer. Javell? Har du link til noen av disse serverene? Boter er desverre noe man aldri kan hindre, rett og slett fordi det er så mange ting de kan bruke til å orientere seg. Maphacks vet jeg ikke hvorvidt er mulig - men husk at noen områder ikke er random generert. Å maphacke disse er bare en annen måte å huske kartet, ikke et stort problem. Jeg mener å ha lest (Men ikke quote meg på det) at spiller og mob lokasjoner skjer på serveren. Ergo, man kan ikke "maphacke" og finne ut hvor dyr/spillere er. Anngående duping: Betadupingen var klient-sided(I alle fall den metoden jeg såg), og forsvant så fort man gikk utav gamet. Den viste bare på din skjerm, ingenting mer. Det nytter ikke å endre i lokal kode når master koden overstyrer. 1 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Crack har allerede komt ut. Venter berre på at nedlastinga av D3 skal bli ferdig, så skal eg teste det ut, og mest sannsynlig kjøpe Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 (endret) haha folk som påstår at spillet er online only for å forhindre hacks og cracking. Dette er jo bare tull. Det fins allerede privatservere til diablo3 (nå har de riktignok et lite stykke igjen før de er like polerte som d3 i seg selv) og det fins allerede maphacks og utvikling av botter er langt på vei. Dessuten fantes det dupes i beta og det kommer til å finnes dupes i d3, om det ikke allerede gjør det (kan love deg at de første som finner en dupe ikke kommer til å dele denne med det første). Online only handler bare om én ting: Mer kontroll på produktet for blizzard og mindre kontroll for brukeren. Med andre ord handler det om å gi brukeren mindre, slik at selskapet kan tjene mer. Flere mennesker online = flere mennesker som bruker RMAH = mer penger i lomma på blizzard. De har effektivt ansatt 3 millioner nerder til å jobbe for seg for 20 øre i timen. Bra businessmodell? definitivt. Respektabelt? Ikke for fem flate øre. Er nok like liten sjans for at det skal komme Dupes i Diablo III som i Wow. Nå spiller jeg ikke WoW, men aldri hørt at Dupes har vært noe problem der. Maphacks kommer det kanskje, men hvem bryr seg? Når skal man ikke løpe etter bosser, men finne Elite Bosser som gir deg Valor buffen osv Private server kommer det ikke, iallefall ikke hvor man kan gjøre noe nyttig... Det må du bare innse. Endret 21. mai 2012 av Merko. Lenke til kommentar
Laurbb Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Er nok like liten sjans for at det skal komme Dupes i Diablo III som i Wow. Nå spiller jeg ikke WoW, men aldri hørt at Dupes har vært noe problem der. Maphacks kommer det kanskje, men hvem bryr seg? Når skal man ikke løpe etter bosser, men finne Elite Bosser som gir deg Valor buffen osv Private server kommer det ikke, iallefall ikke hvor man kan gjøre noe nyttig... Det må du bare innse. Nå er vel hovedgrunnen til at det ikke fins dupes i wow (eller finnes og finnes) at det er lite behov for det, siden gear stort sett er soulbound og forsøk på å dupe items er mer eller mindre meningsløse. Maphacks har ALLEREDE KOMMET. Det samme har private servere. Disse har vært under utvikling siden beta og man kan faktisk spille på dem nå. Man kan forsåvidt krangle til kuene kommer hjem om "ditt og datt" eksisterer (hvilket det gjør). Poenget er uansett at blizzard selv vet godt at alltid-online ikke kom til å forhindre noe av dette. Samt gjør alle som har en minimum peiling på data og spillutvikling. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 Det samme har private servere. Disse har vært under utvikling siden beta og man kan faktisk spille på dem nå. Jepp, jeg så noe klipp av det istad av en fyr som spillte på en "privat server". Han løp rundt helt i starten av Act 1. Uten noen NPC'er, mobs eller andre enn han selv. Ingen dører fungerte, ikke Waypoint eller noenting. Absolutt nada. Men for all del, om dere vil spille slik må dere bare det =) Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 21. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2012 I WoW var det problemer med at folk brukte teleport-hacks til å loote kister og lignende. Blizzard ble nødt til å implentere grense på hvor mange dungeons spillere kunne entre på grunn av dette (maks 1 dungeon hvert 12. minutt). Noe lignende kan kanskje komme til Diablo 3? At folk teleporterer seg til der kister er og tømmer disse? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 21. mai 2012 Del Skrevet 21. mai 2012 I WoW var det problemer med at folk brukte teleport-hacks til å loote kister og lignende. Blizzard ble nødt til å implentere grense på hvor mange dungeons spillere kunne entre på grunn av dette (maks 1 dungeon hvert 12. minutt). Noe lignende kan kanskje komme til Diablo 3? At folk teleporterer seg til der kister er og tømmer disse? Blir nok ikke et problem. Om man bruker teleport / speedhack blir man warpet tilbake. (ikke at jeg har testet men det er vanlig). Har også blitt warpet tilbake i D3 når jeg har lagget mye, som tyder på at serveren ikke er synkronisert med clenten min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå